سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستاوردهای برجام متعدد است/ نباید توقعات از توافق بالا برود/ نفوذکنندگان از قبل نفوذشان را اعلام نمی‌کنند


محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در ارزیابی خود از آینده کشور پس از آغاز مرحله اجرایی برجام گفت: پیروزی دیپلماتیک ایران و پیگیری مطالبات ایران بر مبنای عقلانیت از مهم‌ترین دستاوردهای آغاز اجرای برجام است.

وی موفقیت در طی مسیر گفت‌وگو با دنیا را یکی دیگر از نتایج اجرای برجام خواند و اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد جو روانی مثبتی است که اجرای برجام در کشور به وجود می‌آورد.

تابش با ابراز امیدواری نسبت به تأثیرگذاری برجام در همه عرصه‌های کشور نسبت به بالا رفتن توقعات در پی اجرای برجام هشدار داد و گفت: در این صورت ممکن است شیرینی اجرای برجام در کام مردم تلخ شود.

وی ادامه داد: توجه مخالفان برجام را به این نکته جلب می‌کنم که دست و پای کشور که در مقطع تحریم‌ها بسته بود اکنون به برکت برجام باز شده است.

حفظ دستاوردهای برجام مشروط به این است که ما به خود مغرور نشده و راه عقلانیت را ادامه دهیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در توضیح گفت: دستاورد پیروزی عقلانیت و گفت‌وگو و تعامل با دنیا در مرحله اجرایی برجام بسیار بیشتر از پول‌های آزاد شده و رفع تحریم‌های اقتصادی اهمیت دارد.

وی در ادامه تشریح دستاوردهای برجام خاطرنشان کرد: ایران جزء کشورهایی محسوب می‌شود که در جامعه بین‌الملل تحرک و پویایی داشته و دیگر یک تهدید محسوب نمی‌شود.

تابش به دستاوردهای اقتصادی برجام اشاره کرد و گفت: با استفاده از پول‌های رفع توقیف شده و اموال ایرانیان خارج از کشور می‌توان در کشور سرمایه‌گذاری کرد، همچنین بحث سوئیفت و امکان انتقال ارز به داخل کشور دیگر دستاوردهای اقتصادی برجام را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی در نقاط مختلف آسیا و اروپا اظهار داشت: امنیت ایران در این میان برای جذب توریست مناسب بوده که این نه تنها دستاوردی فرهنگی است بلکه نتیجه اقتصادی نیز در پی دارد.

تابش با یادآوری توصیه مقام معظم رهبری درباره مراقبت نسبت به نفوذ دشمن گفت: نفوذ پدیده‌ای نرم است و کسی به صراحت به ما اعلام نمی‌کند که من قصد نفوذ دارم.

وی دستاوردهای برجام را متعدد خواند و بیان کرد: حفظ این دستاوردها مشروط به این است که ما به خود مغرور نشده و راه عقلانیت را ادامه دهیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اتکا به بن‌مایه‌ها و پتانسیل‌های قابل شکوفایی کشور تأکید کرد و گفت: اتکای کمتر به نفت باید مورد توجه مسئولان باشد تا کشور در یک مسیر رشد و شکوفایی و بالندگی قرار گیرد و فشار از گرده مردم برداشته شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/WR1B2W


ویدیو مرتبط :
اعلام تایید یا رد برجام همزمان با اعلام طرف آمریکایی