جایگاه چهل و سوم شطرنج ایران در رنکینگ جهانی


فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) اولین رنکینگ ماه آوریل را اعلام کرد که در این رنکینگ ایران در جایگاه چهل و سوم است.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی شطرنج رنکینگ شطرنجبازان را در ماه آوریل اعلام کرد. ایران با درجه ۲۴۹۲ از میانگین ریتینگ ۹ استاد بزرگ و ۲۰ استاد بین المللی در جایگاه چهل و سوم قرار دارد.

در بین دختران جوان جهان، سارا سادات خادم‌الشریعه با ریتینگ ۲۴۵۸ در جایگاه چهارم ایستاده است. در این بخش درسا درخشانی با ریتینگ ۲۳۸۶ در مکان ششم جای دارد. خادم‌الشریعه در بخش بانوان نیز در جایگاه سی و هفتم رنکینگ جهانی قرار گرفته است.

در جمع شطرنج‌بازان پسر جهان، پرهام مقصودلو (۲۵۰۲) شطرنج‌باز ۱۶ ساله ایران از مرز ۲۵۰۰ گذشت و در جایگاه چهل دوم قرار گرفت. مسعود مصدق‌پور با ریتینگ ۲۴۸۱ در مکان پنجاه و پنجم است. علیرضا فیروزجاه با تنها ۱۳ سال سن با درجه ۲۴۶۸ در مکان هفتاد و دوم است. محمد امین طباطبایی (۲۴۶۶) و شاهین لرپری زنگنه (۲۴۵۶) نیز به ترتیب در مکان هفتادم هفتم و هشتاد و نهم قرار گرفته اند.

در فهرست صد بازیکن برتر جهان مگنوس کارلسن نروژی با ریتینگ ۲۸۵۱ در صدر این فهرست قرار دارد و همچون ماه‌های گذشته، عنوان بهترین شطرنج‌باز دنیا را در ماه آوریل از آن خود کرده است. ولادیمیر کرامنیک از روسیه با ریتینگ ۲۸۰۱ در مکان دوم است و کاروانو از آمریکا در جایگاه سوم رنکینگ قرار گرفته‌است.

در میان شطرنج‌بازان ایران، پویا ایدنی با درجه ۲۵۵۹ در جایگاه نخست است. احسان قائم مقامی (۲۵۹۴) و پرهام مقصودلو در جایگاه دوم و سوم هستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جایگاه ویژه ایران در تحولات جهانی