فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سنت ها و آیین های حاشیه جاده ابریشم در خراسان شمالی احیا می شود


آدینه محمد سویدانلویی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: یكی از برنامه های امسال این است كه جشن های و سنت های نوروزی را به جاده ابریشم پیوند دهیم واین سنت ها و آیین ها به یك فرصت گردشگری برای استان خراسان شمالی تبدیل شود.
وی با بیان اینكه هم اكنون بیش از 10 كاروان سرا و رباط در جاده ابریشم جرجان به نیشابور وجود دارد گفت: از این تعداد هشت مورد در این استان است كه با توجه به اهمیت این موضوع تاكنون تعدادی از كاوران سراها( چهار مورد) را مرمت و احیا كردیم و به دنبال اعتبار برای مرمت مابقی كاروان سراها هستیم.
سویدانلویی با بیان اینكه تاكنون 41 میراث ناملموس در این استان ثبت شده است افزود: استان ما از این میراث برخوردار هستند اما بهره مند نیستند كه به دنبال این هستیم به این ها كاركرد اقتصادی ببخشیم.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به موسیقی مقامی به عنوان یكی از میراث های ناملموس این استان گفت: موسیقی مقامی استان به عنوان میراث ناملموس جاذبه بسیار بالایی دارد كه بسیاری از ما مطالبه كردند تا لوح های فشرده مربوط به این اثر را در اختیارشان قرار دهیم كه باید برنامه ریزی كنیم این امكان در اختیار گردشگران و مسافران قرار گیرد.
در استان خراسان شمالی واقع در شمال شرق دارای هزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد كه 545 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
7186/ 6042

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شناسایی شاخه از جاده ابریشم در حاشیه کویر لوت