سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ساخت نمونه اولیه سنسوری بسیار کوچک که نیازی به باتری ندارد


ساخت نمونه اولیه سنسوری بسیار کوچک که نیازی به باتری ندارد

اینترنت اشیا ایده ای بدیع و جذاب است. این که تمام اشیا و لوازم اطراف ما بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرارکرده و به تبادل اطلاعات بپردازند. یا این که ما بتوانیم تک تک ابزارهای محیط زندگی خود را از راه دور کنترل کنیم، و یا آنها را وادار نماییم به انوع رفتارهای ما عکس العمل مناسب نشان دهند. این مسئله تا به امروز محقق نشده، اما با پیشرفت روزافزون تکنولوژی های مرتبط، هر روز به واقعیت نزدیک تر می شود.

البته اینترنت اشیا برای همه گیر شدن پیش نیازهایی دارد و لازم است بر چند چالش مهم فائق بیاید. یکی از اصلی ترین این چالش ها تامین انرژی مورد نیاز برای قطعات الکترونیکی و یا بهتر بگوییم “مغز متفکر اشیای هوشمند” است.

بسیاری لوازم در اطراف ما وجود دارند که اندازه شان ناچیز بوده و حتی فضای کافی برای تعبیه یک باتری کوچک را نیز در خود ندارد. به نظر می رسد گروهی از محققان آلمانی اولین قدم را برای رفع این مشکل برداشته اند. آنها نمونه اولیه از سنسوری را ساخته اند که علاوه بر ابعاد میلیمتری، می تواند بدون نیاز به باتری کار کند.

با ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

نمونه اولیه سنسور تولیدی آنها که به منظور سنجش دمای محیط طراحی شده، تنها 2 میلیمتر مربع اندازه دارد و انرژی مورد نیاز خود را از طریق امواج رادیویی منتشر شده از یک مودم وای فای تامین خواهد کرد. این میکرو حسگر به محض قرار گرفتن در معرض امواج روتر به کار می افتد و می تواند اطلاعات جمع آوری شده را به صورت بی سیم برای گیرنده خود ارسال نماید.

البته برای روشن ماندن این نمونه اولیه، نباید آن را از یک اینچی منبع امواج دور کرد، اما تیم سازنده بسیار امیدوار است که تا یک سال آینده بتواند محدوده عملکرد آن را تا حدود 3 متر و یا حتی بیشتر افزایش دهد.

اگر چنین محصولی قادر شود راه خود را به بازار باز کند، در آینده‌ ای نه چندان دور شاهد خانه های هوشمندی خواهیم بود که مملو از سنسورهایی ریز و غیر قابل دیدن هستند و از طریق آنها می توانیم همه ابزارها را به راحتی کنترل کنیم.

مزیت برجسته دیگر این حسگرها قیمت بسیار ارزان شان است. محققین این طرح معتقدند که قیمت تجاری چنین محصولی در صورت تولید انبوه در حدود 20 سنت خواهد بود. ضمن این که استفاده گسترده از آنها هیچ تغییری در سرانه مصرف انرژی هر فرد یا هر خانه ایجاد نمی کند، بلکه حتی می توانند میزان مصرف انرژی را در هر مکانی هوشمندانه تر و بهینه تر نمایند.

منبع: engadget

برچسب‌ها:اینترنت اشیاحسگرسنسور

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
BMW سری 7 جدید (2015) - مراحل طراحی و ساخت نمونه اولیه