سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واکنش دبیرکل موتلفه به اظهارات رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات


واکنش دبیرکل موتلفه به اظهارات رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات

ایسنا/ دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات گفت: رئیس جمهور به جای تشکر از دستگاه قضا و نیروهای امنیتی در مبارزه با نفوذی‌ها مطالبی گفت که در شأن وی نبود. رئیس جمهور باید به نقد منصفانه رسانه‌ها پاسخ مسئولانه بدهد.

محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: تروریسم محصول کارکرد سرویس‌های امنیتی اروپا و آمریکاست. آنها تروریسم را به جان بیداری اسلامی انداختند تا این حرکت را منحرف کنند. در عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین قتل عام راه انداختند، بی‌آنکه محاسبه کنند آثار این حرکت، نهایتاً در کشورهای حامی تروریسم خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: داعش به اعتراف خانم کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا توسط سیا بوجود آمد که تا‌کنون در عراق و سوریه ده‌ها هزار نفر را از خانه و کاشانه خود آواره کرده، شهرها و روستاها را ویران و هزاران نفر را قتل عام کرده است. پاریس، لندن و واشنگتن نه تنها کمکی به مبارزه با تروریسم نکردند بلکه به امید اینکه داعش کمر مقاومت را در منطقه بشکند به آن کمک کردند و حالا فرانسوی‌ها با حیرت طعم تلخ حمایت از تروریسم را می‌چشند و می‌فهمند مردم مسلمان در عراق و سوریه چه می‌کشند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به اهدای نشان شوالیه به عبدالکریم لاهیجی عضو شورای منافقین از سوی رئیس جمهور فرانسه یادآور شد: اینکه در آستانه سفر رییس جمهور کشورمان به پاریس، یک منافق تروریست که در قتل عام ۱۷ هزار شهید ترور نقش داشته از سوی رئیس جمهور فرانسه نشان شوالیه دریافت می‌کند، چه معنایی می‌دهد؟ معنای آن این است که فرانسوی‌ها در همکاری با تروریسم حتی به تردید نیفتاده‌اند و اکنون پاریس مأمن تروریست‌ها و به ویژه منافقین است.

حبیبی همچنین پیروزی‌های ارتش عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم به ویژه با جریان داعش را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: مردم منطقه هیچ تردیدی ندارند که باید با تروریسم مبارزه کنند. پوتین هم که به طور جدی وارد این مبارزه شده است می‌داند اگر در سوریه با تروریست‌ها نجنگد باید در مسکو و دیگر شهرهای روسیه با آنها بجنگد.

وی افزود: آقای اولاند باید پاسخ مردم فرانسه را بدهد که آیا پس از ضربه پاریس می‌خواهد به طور جدی با داعش وارد جنگ شود یا نه؟ اولاند باید در روابط خود با ترکیه، قطر و عربستان که از حامیان اصلی تروریسم در منطقه و جهان هستند تجدیدنظر کند.

وی درباره پروژه نفوذ هم خاطرنشان کرد: مسئله نفوذ تروریسم از مهمترین مقولات امنیت ملی است. دولت باید بداند در سیاست داخلی و خارجی اگر اندک غفلتی کند با آسیب‌های جدی در حوزه امنیت ملی روبرو خواهد شد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات گفت: رئیس جمهور به جای تشکر از دستگاه قضا و نیروهای امنیتی در مبارزه با نفوذی‌ها مطالبی گفت که در شأن وی نبود. رئیس جمهور باید به نقد منصفانه رسانه‌ها پاسخ مسئولانه بدهد. اما آنچه در نمایشگاه مطبوعات گفته شد مسئولانه نبود؛ استخدام ادبیات نیش‌دار در پاسخ به نقدهای مشفقانه متناسب با شعار اعتدال و تدبیر امور مملکت نیست. رئیس جمهور باید در مورد اطرافیان خود که اطلاعات نادرست به او می‌دهند تجدیدنظر کند و نباید از نفوذی‌های استکبار با چهره‌های مختلف، مانند کلاهی‌ها و کشمیری‌ها و امثال آنها غافل بود.

حبیبی در ادامه تصریح کرد: دولت باید مسئله نفوذ را در پسابرجام جدی بگیرد و به دستگاه‌های امنیتی کشور اعتماد کند و در عین حال جانانه از آنها دفاع کند نه اینکه تلاش‌های آنان را ندیده بگیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه درباره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها، اظهار کرد: مسئله کاهش سرعت علمی در دانشگاه‌ها فوق العاده مهم است؛ می‌خواهند ما را به چیزهایی سرگرم کنند تا از مسئله پیشرفت کشور غافل شویم. می‌خواهند دانشگاه‌ها را با کنسرت و اردوهای مختلط سرگرم کنند و تشکل‌های مؤمن و انقلابی و خوش‌فکر را تحت فشار قرار دهند تا فراموش کنیم کجا قرار است برویم.

وی افزود: ما باید عقب ماندگی‌های علمی را جبران کنیم و با همان سرعتی که رهبری در پیشرفت علمی تنظیم کردند جلو برویم. دشمن از دانشجو و استاد انقلابی و با سواد و عالم نگرانی دارد. دولت باید به جوان‌های انقلابی و مؤمن در دانشگاه‌ها بها بدهد و میدان را برای پیشرفت علمی آنان باز نگه دارد.

این فعال سیاسی همچنین هشدار ۱۲ هزار استاد دانشگاه نسبت به خطر توقف رشد علمی در دانشگاه‌ها را جدی دانست و گفت: این نامه به سران قوا نوشته شده است و رئیس جمهور باید در این مورد اعتنای جدی کند.

حبیبی درباره اجرای برجام هم گفت: دولت اگر بخواهد بدون هیئت نظارت قوی و هوشمند برجام را اجرا کند به سرنوشت تلخ قرارداد الجزایر مبتلا می‌شود. اجرای برجام نباید دانشمندان هسته‌ای را در راهی که گام نهاده‌اند دلسرد کند و شروط رهبری و الزامات مجلس و شورای امنیت ملی همه باید رعایت شود تا اجرای برجام مشروعیت یابد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه معاون اول رئیس جمهور و پاسخ رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: پس از گذشت دو سال هنوز دولت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا نکرده است. مردم از خود سوال می‌کنند این سیاستها کی اجرا می‌شود؟

حبیبی همچنین درباره تدوین لایحه بودجه سال ۹۵ و نیز برنامه ششم توسعه از سوی دولت یادآور شد: دولت حتی باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در بودجه سال آینده بیاورد و در برنامه پنج ساله هم آنها را ببیند. نهادهای نظارتی هم باید رصد کنند تا معلوم شود دولت چه مقدار در اجرای این سیاست‌ها جدی است.

وی در پایان تأکید کرد: دولت باید به چهار توصیه رهبر انقلاب به دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی که در نامه رئیس دفتر مقام معظم رهبری آمده توجه کند. البته مجلس در پیگیری و نظارت بر اجرای این سیاستها مسوول است و نمایندگان مردم باید پاسخگو باشند.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
افشاگری معاون اول رئیس جمهور واکنش دبیرکل سازمان ملل را برانگیخت