برگزیده مسابقه «آقای گزارشگر»: با اختلاف امتیاز میلیمتری به فینال رسیدم


برگزیده مسابقه «آقای گزارشگر»: با اختلاف امتیاز میلیمتری به فینال رسیدمباشگاه خبرنگاران/ مسابقه «آقای گزارشگر» در نوروز 95 از شبکه سه سیما روی آنتن رفت. مسابقه‌ای که در آن علاقه‌مندان به گزارشگری فوتبال شرکت کردند و شاید تصورشان این بود که با حضور موفق در این برنامه می‌توانند به آرزوی خود که گزارشگری فوتبال است برسند و در روز پنجشنبه با نظر مردم نفر اول اقای گزارشگر مشخص شد. به همین دلیل گفتگویی با سعید زلفی 29 ساله با مدرک دیپلم که «آقای گزارشگر» سال 95 شد، داشتیم که در ادامه می‌خوانید:


* علاقه شما به گزارشگری از چه زمانی شروع شد؟

به شخصه از سن 9 سالگی گزارشگری دوست داشتم. اولین کسی که به صدای او علاقه داشتم، کیومرث صالح‌نیا بود. در جام جهانی 1994 اکثر گزارش‌ها با صدای ایشان پخش شد. از آن زمان من تمرین دارم. حتی گزارشگری 90 دقیقه‌ای در خانه داشتم.


* با آقای گزارشگر چطور آشنا شدید. مراحل حضورتان چگونه صورت گرفت؟

برنامه «آقای گزارشگر» را اولین بار در سایت شبکه سه دیدم. قرار بر این بود که یک کلیپ دو دقیقه‌ای از طرف هر شرکت‌کننده ارسال شود. با این حال سال‌های قبل هم برنامه را دنبال می‌کردم.


* آیا آیتم‌ها قابلیت سنجش استعداد و مهارت شرکت‌کنندگان را داشت؟

علاوه بر آیتم‌های گزارش به خاطر زمان زیاد و بخش گزارش خاص که تسلط و آگاهی گزارشگر را نشان می‌داد، امکان اضافه شدن بخش‌های دیگر هم در برنامه بود.


* بازخورد برنامه «آقای گزارشگر» چطور است؟

نمی‌توانم بگویم خیلی خوب بود اما ضعیف هم نبود؛ چون که در کوچه و خیابان مردم ما را می‌شناختند و درباره برنامه صحبت می‌کردند.


* برای گزارشگری کلاس یا تمرین داشتید؟

گزارشگری کلاس خاصی ندارد اما تمرین داشتم. خود من دقت زیادی روی گزارش دوستان دارم. در گزارش زنده، باز پخش فوتبال و مسابقات خلاصه شده سعی کردم ریتم و تسلط را تمرین داشته باشم. همان‌طور که در برنامه هم ریتم خود را داشتم.


* از استرس‌های مسابقه برایمان بگویید.

استرس به شخصه برای خود من در روز مسابقه وجود داشت اما زمانی که در استودیو حضور پیدا می‌کردم، استرسم از بین می رفت. در طول برنامه کمتر استرس داشتم.


* از کار گزارشگر دیگری استفاده کردید؟

به هر حال اصطلاحاتی بین گزارشگران مشترک است اما خود من چند اصطلاح جدا برای خودم دارم که در گزارش استفاده می‌کردم.


* در خصوص رسیدن به فینال بگویید.

جدا از اینکه احساس خوبی داشتم، در دوره یک چهارم با آرش بهرامی یک امتیاز اختلاف داشتم و در نیمه نهایی با علیرضا مرادی از نظر امتیاز برابر شدیم که با رای داوران به مرحله بعدی صعود کردم. در کل با دوستان اختلاف کمی داشتیم؛ اما جنس صدای گروه فینال بهتر بود.


* کیفیت داوران برنامه چطور بود؟

داوران مسابقه خوب بودند. اینکه از رشته‌های مختلف استفاده کردند، نکته مثبتی بود.‌ اما جا داشت داوران تخصصی فوتبال حضور پیدا می کردند، چراکه بهتر می‌توانستند نقد کنند.


* تیم و گزارشگر مورد علاقه شما؟

در تیم‌های داخلی به تیمی علاقه ندارم اما تیم باشگاهی خارجی آرسنال و ملی آرژانتین را دوست دارم و به گزارش فردوسی‌پور و احمدی علاقه دارم.


* صحبت پایانی؟

از همه مردم به خاطر دیدن برنامه و رایی که به ما دادند، تشکر می‌کنم. خیلی دوست دارم مسابقه خروجی داشته باشد تا دوستان دیگر برای شرکت در برنامه مشتاق شوند؛ چرا که به صداهای تازه برای رشته‌های ورزشی مختلف نیاز داریم.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
شرکت کردن بسیاری از مردم در مسابقه آقای گزارشگر