گرامیداشت سالگرد ولادت نبی اکرم(ص)، امام صادق(ع) و عیسی مسیح (ع) در قماطیه لبنان


قماطیه لبنان که به عنوان منطقه‌ای مسلمان و مسیحی‌نشین در اطراف بیروت قرار دارد سالگرد ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و حضرت عیسی مسیح(ع) را با برپایی مراسمی مشترک با حضور علماء و شخصیت‌های مسلمان شیعه، سنی، دروزی و مسیحی گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از بیروت، به مناسبت این خجسته میلادهای سه گانه و به دعوت دکتر شیخ مهدی غروی، امام جماعت قماطیه شب شعری در حسینیه این منطقه همچون سالهای گذشته برگزار شد.

در این مراسم شعرای لبنانی دکتر غازی مراد، امیر طارق آل ناصرالدین، عباس عیاد و علی خلیل صلوخ اشعار خویش را در مدح پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) و حضرت عیسی مسیح (ع) پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی لبنان قرائت کردند.

دکتر شیخ مهدی غروی در آغاز این مراسم طی سخنانی ضمن خوشامدگویی و تبریک اعیاد سه گانه در لبنان خطاب به میهمانان حسینیه قماطیه گفت: عطر این روزهای خجسته و مبارک فضای فکری مومنان و شیفتگان رسولان الهی و امام بزرگ مسلمانان شیعه را فراگرفته است و ما از الهامات، ارشادات و تعالیم آن سه بزرگوار که رحمت الهی را برای مومنان به ارمغان آورده‌اند، برخوردار می‌باشیم.

وی افزود: بزرگداشت رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت عیسی مسیح(ع) و امام صادق (ع) بزرگداشت و پاسداشت تعالیم آسمانی در روزهایی است که منادیان خشونت و تفرقه گرایی، اسلوب و تعالیم ادیان الهی را خدشه دار کرده و فضایی از کینه و نفرت در بین جوامع ما در منطقه ایجاد کرده‌اند و بی‌تردید در این عصر ما بیش از هر زمان دیگری به این تعالیم به عنوان چراغ راه هدایت نیاز داریم.

دکتر غروی ادامه داد: در این دوران نیروهای ظلمانی به نام دین، اقدامات تروریستی و ضد بشری انجام می‌دهند و روح معنویت، رحمانیت و عشق و محبت الهی را زیر پا گذاشته و بی هیچ تمییزی بین صغیر و کبیر، زن و مرد و پیر و جوان جان انسانهای بی گناه را در قالب خشونت گرایی و تروریسم بی هیچ استثنایی بین ادیان و مذاهب درو می‌کنند و بذر نفاق، کینه و نفرت را در جامعه می‌کارند. این روش در حقیقت نه دینی برای خود دارد و نه مذهبی بلکه روش و اندیشه‌ای منحرفانه است که چهره اسلام حنیف را تیره و تار می‌کند و لکه تاریکی بر چهره انسانیت در طول تاریخ می‌گذارد.

پس از این سخنان شعرای حاضر در مراسم به قرائت اشعار خود پرداختند که در بردارنده مخالفت با روح خشونت گرایی در منطقه و انتشار عشق و هم زیستی بین ادیان الهی و مذاهب اسلامی در لبنان بود. در پایان مراسم شیخ مهدی غروی، امام جماعت قماطیه لوح‌های تقدیر را به هر یک از شعرای مراسم اعطاء کردند.

مراسم قماطیه

مراسم قماطیه

مراسم قماطیه

مراسم قماطیه

مراسم قماطیه

مراسم قماطیه

مراسم قماطیه

مراسم قماطیه

مراسم قماطیه

مراسم قماطیه

مراسم قماطیه

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ولادت پیامبر اکرم ص و امام صادق ع