فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نماز جمعه، پشتوانه نظام اسلامی و مظهر هوشیاری و بیداری جامعه است


آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در نخستین اجلاس استانی نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: نماز جمعه کلاس بزرگ اخلاق، معنویت، عبادت، وحدت و همدلی مسلمان است که هفته ای یک بار مومنان را با مسائل عبادی و سیاسی آشنا می کند.
وی ادامه داد: به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه در بیش از 850 نقطه از کشور پهناور ایران اسلامی برگزار می شود و سرمایه عظیم معنوی و سیاسی است.
امام جمعه اراک بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان با برگزاری اجلاس نماز و انجام فعالیت های اعتقادی و دینی در تربیت معنوی محور و ترویج فرهنگ نماز در بین نسل جوان پیشقدم بوده است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: 57 هزار دانشجو و حدود 50 درصد دانشجویان استان مرکزی در واحدهای تابعه دانشگاه آزاد اسلامی استان به تحصیل اشتغال دارند که اشاعه راهبردهای تربیت اسلامی و ترویج فرهنگ نماز در جامعه هدف آنان امری ضروریست.
وی افزود: دانشجویان و تربیت یافتگان مکتب انقلاب باید دردآشنای مردم و کشور اسلامی باشند تا بتوانند متناسب با مسائل در زمینه رشد و تعالی جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران با تقدیم هزاران شهید و جانباز برای دفاع از اسلام و انقلاب اقتدار و عزتمندی اسلامی را کسب کرده و امروز وظیفه جوانان، دانشجویان و اهالی دانایی است که با حضور آگاهانه در سنگر علم و دانش های نو مسیر تعالی کشور را تضمین کنند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: دانشمندان ایرانی، دانشگاهیان و حوزه های علمیه در زمینه های مختلف علمی، اعتقادی و فناوری های نوگام های خوبی برداشته اند و برای رسیدن به خودکفایی نیاز است اهمدلی و عزم جدی تری صورت پذیرد.
وی گفت: حوزه و دانشگاه با اتحاد یکدیگر و ترویج فرهنگی نماز و مبانی اعتقادی در کنار علم آموزی و پژوهش، باید در برابر جریان های شوم وهابت، داعش و جریان های تکفیری و آل سعود ایستادگی کرده و توطئه های دشمنان را برای نفوذ و گسترش در بین جوانان و جامعه خنثی سازی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: کشور به برکت انقلاب اسلامی به دستاوردهای بزرگ نظامی و علمی دست یافته و در بسیاری از صنایع به قدرت های جهانی تبدیل شده است که نیاز است همه با قدر شناسی از این نعمت ها از دستاوردهای انقلاب در برابر زیادی خواهی های دشمنان حراست کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک در این آیین گفت: بر اساس تصمیم شورای فرهنگی دانشگاه آزاد این شهرستان سلسله مسابقه ها با مضمون فرمایش های مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف بر روی سایت این دانشگاه قرار گرفته است.
علیرضا نظام آبادی افزود: تا کنون پنج دوره از این مسابقه ها به صورت مجازی برگزار و جوایزی به افراد برتر اهدا شده است.
وی ادامه داد: همایش اندیشه های امام راحل نیز برای گسترش فرهنگ نماز در بین دانشجویان و افراد مختلف جامعه در خردادماه امسال برگزار می شود.
در پایان این آیین فعالان و برترین ها حوزه نماز در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر شد.
1955/6013/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نظام سازی در بیداری اسلامی