ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



خسروی‌وفا: امیدوارم المپیکی شدن نعمتی مورد سانسور خبری استکبار قرار نگیرد


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمود خسروی‌وفا در نشست خبری امروز (یکشنبه) خود که درباره کسب سهمیه المپیک توسط زهرا نعمتی برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا باید کسب این افتخار بزرگ را به همه مردم تبریک بگویم. موضوعی که اتفاق افتاده یک اتفاق ملی و فراتر از ورزش است. تاکنون فقط یک یا دو معلول توانسته بودند سهمیه المپیک را کسب کنند اما حالا نعمتی اولین زن معلول است که توانسته به این مسابقات راه پیدا کند.

وی افزود: طبیعی است که این موضوع مهم را به جامعه ورزش، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون تیراندازی با کمان تبریک بگوییم البته این تبریک شامل حال خودمان در فدراسیون جانبازان و معلولین نمی‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین عنوان کرد: نعمتی پیش از معلولیت یک تکواندوکار بود و پس از آن اتفاق به سمت تیراندازی آمد و  اوج درخشش او در پارالمپیک 2012 لندن بود که توانست نامش را در بین 25 ورزشکار 25 سال اخیر پارالمپیک قرار دهد.

خسروی‌وفا ادامه داد: این افتخار بزرگی است که اولین زن معلول ایرانی توانسته راهی المپیک شود که امیدواریم این موضوع مورد سانسور خبری رسانه‌های استکبار قرار نگیرد. چند سال قبل که دونده معلول آفریقای جنوبی در المپیک شرکت کرد نامش تا یک سال بعد از آن تیتر اول یاهو بود. امیدواریم این اتفاق برای نعمتی نیز بیفتد، البته کمیته بین‌المللی پارالمپیک از حضور نعمتی در مسابقات المپیک استقبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم که نعمتی حضور خوبی در المپیک داشته باشد و حتی در بین فینالیست‌ها قرار بگیرد. بدون شک این اتفاق در تاریخ ماندگار خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در خصوص ادامه حضور نعمتی در بین ورزشکاران پارالمپیکی گفت: صحبت من در سفری که به جزیره کیش و محل اردوی او داشتم این بود که ذهنش را از پارالمپیک جدا کند و تمام تمرکزش بر روی المپیک باشد. من درباره حضور یا عدم حضور نعمتی در پارالمپیک اختیار را به دست خودش دادم او سهمش را برای ورزش کشور انجام داده است. به او گفتم اگر دوست داشت در مسابقات تیراندازی با کمان معلولان قهرمانی آسیا نیز می‌تواند شرکت کند بنابر این انتخاب برعهده خودش خواهد بود. نعمتی در پاسخ به من عنوان کرد که در بین پارالمپیکی‌ها می‌ماند و برای کسب سهمیه تلاش خواهد کرد.

خسروی‌وفا در پاسخ به این سوال که آیا درباره اردوهای نعمتی دوگانگی پیش نخواهد آمد، عنوان کرد: مدیریت اردوهای نعمتی با فدراسیون تیراندازی با کمان خواهد بود تا هیچ دوگانگی رخ ندهد. سعی می‌کنیم خودمان را با فدراسیون تیراندازی با کمان هماهنگ کنیم و این را جزو وظایف خود قرار می‌دهیم.

وی در ادامه نشست خبری خاطرنشان کرد: اجلاس جهانی کمیته بین‌المللی پارالمپیک هفته آینده در مکزیک با حضور 200 کشور برگزار می‌شود که امیدواریم خبر کسب سهمیه المپیک توسط نعمتی در آنجا اعلام شود تا مورد سانسور بین‌المللی قرار نگیرد.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان عنوان کرد: نعمتی امروز شایستگی دریافت نشان دولتی را دارد برای تقدیر مادی از او این کار باید در سطح کلان‌تر انجام شود. در سطح معنوی نیز ما تلاش خود را می‌کنیم تا در کنار او باشیم. باید به شکلی به او کمک کنیم که دیگران نتوانند حاشیه‌ساز شوند تا نعمتی از مسیر ورزش جدا نشود.

خسروی‌وفا خاطرنشان کرد: من به نعمتی قول دادم که مستقل کار کند این بدان معنی است که کمیته ملی پارالمپیک ساز جداگانه نزند و مدیریت اردوهای این ورزشکار در دست فدراسیون تیراندازی با کمان باشد.

وی درباره بودجه پارالمپیک گفت: همیشه می‌گویم مشکل بودجه نداریم اما بدان معنا نیست که هیچ مشکلی وجود ندارد بلکه باید مدیریت صحیح انجام بگیرد که خوشبختانه تاکنون همه اعزام‌ها و برنامه‌ها انجام شده است.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان درباره گلایه‌های مربی اوکراینی تیم تیراندازی با کمان معلولان اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم در حال حاضر فقط 3،4 کشور هستند که جوایزیشان در بخش معلولان یکسان است. بعید می‌دانم کمتر کشوری باشد که ورزشکارانش را با پرواز اختصاصی به پارالمپیک بفرستد اما ما در حال نهایی کردن قراردادی هستیم که بتوانیم این کار را برای مسابقات ریو انجام بدهیم. امروز از وزارت ورزش به من گفته شد تا لیست نفرات پارالمپیکی را بدهم تا حقوق آنها از مهرماه پرداخت شود البته در این بخش باید اشاره کنم که ما این حقوق را براساس تمرینات و رضایت مربی به ورزشکاران می‌دهیم.

خسروی‌وفا در پاسخ به این سوال که آیا حضور یک ورزشکار معلول در المپیک باعث نمی‌شود که سایر معلولان نیز برای رسیدن به این مسابقات تلاش کنند، گفت: این شرایط نمی‌تواند برای همه رشته‌ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در المپیک کسی به هنگام رژه رفتن به دنبال قویترین فرد نخواهد بود بلکه در رژه دوربین‌ها می‌توانند روی یک زن معلول ایرانی به نام زهرا نعمتی زوم کنند پس خواهشم از هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و کیومرث هاشمی رئیس کمیته این است که در اولین جلسه هیئت اجرایی در خصوص پرچمداری زهرا نعمتی در المپیک تصمیم‌گیری شود. اگر می‌خواهیم که ایران در این تورنمنت سرافراز شود نعمتی می‌تواند پرچمدار کاروان کشورمان باشد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان در پاسخ به این سوال که از روند سهمیه راضی هستید یا خیر، عنوان کرد: بله راضی هستیم ما در مسابقات ریو تیم گلبال نیز صاحب سهمیه شده است. بنابر این تعداد نفرات اعزامی به اندازه دوره قبلی و حتی کمی بیشتر خواهد بود.

خسروی‌وفا در پایان در پاسخ به این سوال که آیا نعمتی می‌تواند در هر دو تورنمنت المپیک و پارالمپیک شرکت کند یا خیر، گفت: این موضوع را باید با کمیته بین‌المللی مطرح کنیم تا ببینیم چه نظری در این باره دارند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نمایی نزدیک از زندگی زهرا نعمتی بانوی المپیکی