ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



برانکو و تلخ‌‌ترین جملات برای ایرانی‌ها


جام نیوز/ اردوی پرسپولیس در کیش با حاشیه‌های منفی زیادی همراه بود؛ از پیدا نشدن زمین تمرین مناسب تا تاخیر قابل توجه در پرواز هواپیما به سمت تهران که ظاهرا این آخری بدجوری برانکو ایوانکوویچ را عصبانی کرده است.
سرمربی پرسپولیس بعد از مواجه شدن با اتفاقات تلخ فرودگاه، شاکی شده و گفته: «در ایران هیچ هواپیمایی به موقع پرواز نمی‌کند!» اظهارنظری که اگرچه ممکن است کمی غلوشده به نظر برسد، اما همه می‌دانیم چندان هم بیراه نیست. این جمله برانکو شباهت بسیار زیادی دارد به حرفی که کی‌روش در ماه‌های ابتدایی دوران حضورش در ایران به زبان آورد. سرمربی پرتغالی که کم‌کم با قواعد حاکم بر زندگی در کشورمان خو می‌گرفت، گفته بود: «در ایران هر وقت هواشناسی بگوید آسمان صاف است، با خودم چتر برمی‌دارم!» البته کی‌روش چون کلا به پروازهای ایرانی اعتماد ندارد، از آنها استفاده نمی‌کند و طبیعتا با موضوع تاخیرهای طولانی نیز مواجه نشده؛ وگرنه لابد در این مورد هم یک جمله قصار می‌ساخت و مهمان‌مان می‌کرد!
نقدهای اجتماعی
برخی از مربیان سرشناسی که طی یک دهه گذشته در ورزش ایران فعالیت کرده‌اند علاوه بر اظهارنظرهای فنی و تخصصی، گاهی به قضاوت‌های اجتماعی هم پرداخته‌اند و در این مورد هم مسایلی به زبان آورده‌اند. شاید مرور برخی از این موارد خالی از لطف نباشد:
کارلوس کی‌روش: «خیلی‌ها در ایران طوری به دنیا می‌آیند که از همان ابتدا همه چیز را بلد هستند، اما متاسفانه من این‌طور نیستم و مدام نیاز به یادگیری و تجربه‌اندوزی دارم.»
ولاسکو: «به نظرم یکی از مهم‌ترین عبارات در ایران، کلمه کم‌وبیش است. خیلی‌ها مدام از این اصطلاح استفاده می‌کنند و بهانه می‌آورند. این یعنی چیزی قطعی نیست و همیشه مشکلات و تردیدهایی وجود دارد. به بازیکنانم می‌گفتم نگویید اینجا ایران است. شما وقتی مساجد اصفهان را می‌بینید، همه چیز کامل است. این فرهنگ شما است، پس نگویید کم‌وبیش.»
کواچ: «شما فکر می‌کنید ایران در همه جنبه‌ها بهترین کشور دنیا است، اما این‌طور نیست. والیبال ایران به تازگی به جمع قدرت‌های جهانی اضافه شده و با توجه به این نکته، عملکرد بازیکنان من بسیار خوب بوده است.»
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
* زیبا ترین جملات و کلمات تقدیم به مادران ایرانی*