روانشناسی/ پنج باور اشتباه درباره افسردگی


روانشناسی/ پنج باور اشتباه درباره افسردگینوین زی/ افسردگی فقط در ذهن انسان است
افسردگی قابل مشاهده یا محسوس نیست. بیشتر افراد به غلط بر این باورند که افسردگی فقط در ذهن انسان است. این باور در نهایت به این امر منجر می شود که این احساس ساخته ی خود شخص است، که متاسفانه اشتباه است.

افراد افسرده به مراقبت و محبت بیشتری نیاز دارند
افسردگی و محبت هیچ ارتباطی با هم ندارند. افرادی که ارتباطات زیاد و خوبی با دیگران داشته هم از این بیماری رنج می برند. حتی کسانی که بهترین پدر و مادر دنیا را هم دارند به این بیماری مبتلا می شوند. شکی نیست که با دوست داشته شدن توسط یک فرد دیگر می توان با این شرایط خیلی بهتر مبارزه کرد، اما این امر احساس و علائم افسردگی را محو نمی کند.

بیماری های روحی نشانه ضعف هستند
خیلی از آدمها فکر می کنند بیماری های روحی و افسردگی نشانه ضعف هستند، زیرا فرد به خود اجازه می دهد تسلیم افکار منفی شود. اما این اصلا ربطی به ضعیف یا قوی بودن فرد ندارد.

کسانی که افسردگی دارند نمی توانند یک زندگی عادی داشته باشند
افسردگی به دلیل عدم تعادل شیمیایی در مغز اتفاق افتاده با درمانی مناسب رفع می شود. پس کسانی که از این بیماری رنج می برند، زندگی کاملا طبیعی داشته و به دیگران محبت کرده، می خندند و حتی رفتار طبیعی دارند.

اتفاقی غم انگیز باعث افسردگی می شوند
هیچ فرد یا خانواده ای در این کره خاکی نیست که سهمی از غم و مشکلات نداشته باشد، اما چرا فقط برخی افراد درگیر افسردگی می شوند؟ این بیماری به دلیل شرایط و مشکلات رخ نمی دهد، بلکه بدون علتی منطقی سراغ یک فرد می آید!



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: نوین زی


ویدیو مرتبط :
گارگاه روانشناسی ثروت باور محدودیت زمانم را حل کرد.