سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نامه‌ دانش‌آموزان ایرانی به مسلمانان دنیا/ برگزاری جشنواره آیین دوستی در ۲۵ بهمن‌


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری دومین جشنواره ملی آیین دوستی که امروز در ساختمان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز ولایت و امامت حضرت ولیعصر(عج)، به نامه منسوب به امام رضا(ع) که به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نوشته‌اند، اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره آیین دوستی گامی کوچک در راستای تبیین مفاهیم کلیدی این نامه است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اثرپذیری خوب دانش‌آموزان و فرهنگیان از نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: برای نزدیک شدن به آرمانشهر مهدوی(عج) در جشنواره آیین دوستی، گروه دانش‌آموزان و فرهنگیان را مخاطب قرار دادیم و حول محور این نامه در قالب‌های متنوع و مختلف تربیتی و آموزشی به میزان لازم برای شروع جشنواره، تولید محتوا انجام شده است.

وی افزود: پس از استخراج موضوعات گوناگون از نامه امام‌ رضا(ع) وظیفه تفکر و تولید محتوا به دانش‌آموزان و فرهنگیان واگذار شده است تا با استفاده از ایده‌های خلاقانه، اهداف جشنواره را محقق کنند.

علامتی «همدلی و همزبانی»، «سلام، پنجره دوستی»، «نقش مدیریت زبان بر حفظ دوستی»، «راه‌های نفوذ شیطان»، «نقش راستگویی و امانت‌داری در حفظ وحدت» و « نقش وحدت در پویایی جامعه» را موضوعات جشنواره آیین دوستی خواند و گفت: این جشنواره از 4 بخش ویژه، فردی، گروهی و اختصاصی تشکیل می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: در بخش ویژه جشنواره فعالیتی با عنوان «نامه‌ای به دوست مسلمانم» تعریف شده که دانش‌آموزان می‌توانند به دوستان مسلمانشان در کشورهای دیگر نامه بنویسند.

وی در تشریح بخش فردی و گروهی این موضوع گفت: در بخش فردی دانش‌آموزان باید آثار خود را در قالب مقاله (حداقل تا 5 پاراگراف)، داستان، خاطره، عکس‌نوشت، نامه‌نگاری، گزارش‌نویسی، فیلم‌کوتاه و انیمیشن و در بخش گروهی آثار خود را در قالب نشریه، روزنامه‌دیواری و نمایشنامه رادیویی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

علامتی با بیان اینکه بخش اختصاصی ویژه اعضای انجمن‌های اسلامی مدارس و فرهنگیان است، اظهار داشت: عموم معلمان، معاونین پرورشی و مربیان اتحادیه‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزان می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بیان اهمیت و ضرورت برگزاری این جشنواره گفت: لزوم ترویج فرهنگ اصیل اسلامی با توجه به تبلیغات اسلام‌هراسانه دشمن در سطح بین‌المللی، احساس نیاز به گسترش دین‌باوری و لزوم تبعیت از اولیای الهی برای طی مسیر رشد و کسب موفقیت‌های فردی بین‌دانش‌آموزان و ایجاد وحدت بین اعضای جامعه و استخراج مولفه‌های وحدت با توجه به فرهنگ ناب اسلامی برخی از ضرورت‌های برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: تعمیق معرفت و قدرت تفکر دانش‌آموزان در حوزه‌های اسلامی و مقابله با اندیشه‌های باطل، چهره‌سازی و اسوه‌پردازی در محیط دانش‌آموزی از میان شخصیت‌های تاریخی، تقویت ایمان و پیوند قلوب دانش‌آموزان با اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، تثبیت سجایای اخلاقی در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس با اهل بیت(ع) و تدبیر در معانی قرآنی، تقویت اعتماد به نفس قشر جوان و نوجوان در دنیای اسلام، اثرگذاری اجتماعی به منظور توسعه و تقویت گفتمان و ارزش‌های اسلامی بر محور نامه امام رضا(ع) دیگر ضرورت‌های برگزاری جشنواره آیین دوستی است.

علامتی در تشریح اهداف عملیاتی جشنواره آیین دوستی گفت: شناسایی و هدایت دانش‌آموزان، افزایش توانمندی دانش‌آموزان و ایجاد بستر مناسب برای رقابت مومنانه بین دانش‌آموزان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان 5 راهبرد تحقق اهداف جشنواره آیین دوستی را بیان کرد و گفت: مواجه‌سازی، موقعیت‌سازی، فعال‌سازی، مطالعه و تحقیق و اثر آفرینی، 5 راهبردی است که برای تحقق اهداف جشنواره به کار می‌رود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره آیین دوستی در اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی استان تهران مستقر است، گفت: این جشنواره با همکاری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شورای عالی آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی، بسیج مستضعفان، مرکز حمایت‌های دینی شهرداری و کانون فکری کودکان و نوجوانان در تاریخ 25 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

علامتی با بیان اینکه هم‌اکنون محصولاتی مانند کارت پستال، اینفوگرافی نامه امام رضا(ع)، پاکت‌نامه‌هایی که نامه امام‌رضا(ع) درون آن است، آماده شده است، گفت: این نامه‌ها هم میان دانش‌آموزان و هم به صورت نمادین میان زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) توزیع می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه تاکنون 50 اثر در یکی از موضوعات جشنواره ارسال شده است، گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان برای ارسال آثار خود تا 25 دی‌ماه فرصت دارند و تیمی متشکل از نمایندگان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، دانشگاه علوم حدیث ری و مرکز فرهنگی تبیینی آینده‌سازان تا 25 بهمن‌ماه آثار را داوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در بخش مقاله 500 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: متقاضیان می‌توانند از طریق پست الکترونیک جشنواره یا با مراجعه به دفاتر انجمن اسلامی مدارس، آثار خود را برای شرکت در جشنواره آیین دوستی ارسال کنند.

به گزارش فارس، متن نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو، در دل‌های خویش برای شیطان راهی نگشایند.
و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان.
و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست.
دوستان ما نباید فرصت‌های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.
به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد.
جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) نیز بی‌بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می برم».

انتهای پیام/

http://fna.ir/QMRAFX


ویدیو مرتبط :
برگزاری جشن انقلاب توسط دانش آموزان دبستان پسرانه مفتاح دانش