سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابتکار گوگل در نقاشی دیوار ساختمان مرکز داده


ابتکار گوگل در نقاشی دیوار ساختمان مرکز دادهکلیک/ گوگل روزانه بیش از ۳۰ میلیون مورد جستجو را پردازش می‌کند که روند پردازش همه آن‌ها در یک مرکز داده که شبیه به ردیف بی انتهایی از سرورها به نظر می‌رسد، انجام می‌شود.

گوگل به منظور جذاب کردن طراحی قسمت خارجی مرکز داده‌ها که به اصطلاح “خانه‌های اینترنت” نامیده می‌شوند، از تعدادی از نقاشان خواسته است تا طرح‌هایی را روی دیوارهای این مراکز داده‌ها ترسیم کنند و امیدوار است بتواند این پروژه را توسعه دهد. گوگل اعلام کرد که تا قسمت‌های خارجی دو مرکز داده در اکلاهما و بلژیک منقش به این طرح‌ها شده‌اند.

در ویدیویی که محتوای آن تشریح پروژه بود، اُلی بی، که ابری را در قسمت خارجی محل مرکز داده‌ای در بلژیک ترسیم کرده بود، گفت دیوارهای این مراکز شبیه به بوم نقاشی است. اما مراکز داده گوگل اماکنی هستند که نقش ویژه‌ای در عملیات اینترنتی ایفا می‌کنند و در نهایت نقش مهمی در زندگی مردم و من ایفا می‌کنند.

رنگ تیره پس زمینه نقاشی دیواری او امید و روشنی را در زندگی ایجاد می‌کند. ابر ذهنی و انتزاعی ترسیم شده توسط این هنرمند خلاق انسان‌ها، حیوانات و اشیا را در مرکز یک شهر گرد هم آورده است و با یکدیگر ترکیب کرده است. یک کشتی در زمین سیر می‌کند، یک بالن که نشان دهنده یک جشنواره است و چندین چشم که در آن‌ها زندگی دیده می‌شود و درون یک رنگین کمان هستند، نیز در این ابر دیده می‌شوند.

بریده‌هایی از تصاویر ماهواره‌ای، نقاشی دیواری خلق شده توسط جِنی اُدِل در شهر مایز ایالت اکلاهاما را پدید آورده‌اند. این هنرمند خلاق با استفاده از تصاویر گوگل مپ کُلاژهایی (ترکیبی از بریده‌های تصاویر مختلف) دایره‌ای شکل خلق کرده است. هر یک از این کلاژها موضوع خاصی دارند: تصاویر مربوط به استخر شنا، مزارع مدور، برنامه‌هایی برای مقابله با معضل هدر روی آب و استخر نمک.

این هنرمند در کلیپی که توسط گوگل تهیه شده بود، اذعان کرد که مشاهده این تصاویر از منظر ماهواره‌های مختلف این تصور را در انسان ایجاد می‌کند که بشر چقدر می‌تواند عجیب و خاص باشد. وی ادامه داد ماهواره‌ای که تصاویر آن برای ایجاد این نقاشی دیواری تهیه شده است، تا حدی از فراز مرکز داده‌ای شبیه به این مرکز داده عبور کرده است.

مطالب جذاب، داغ و آموزشی فناوری اطلاعات در کانال تلگرامی «آی تی»

منبع: کلیک


ویدیو مرتبط :
نقاشی دیوار-رنگ آمیزی خانه و نقاشی ساختمان- 09121498760