فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بیشترین خیانت به اسلام از سوی مُنفعل‌ها صورت گرفته است


به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست یک روزه معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل اوقاف استان‌ها با بیان اینکه عمده خیانت صورت‌گرفته در 14 قرن گذشته به اسلام از سوی افراد مُنفعل و خنثی صورت گرفته که به‌موقع از حق دفاع نکردند، گفت: در زمان واقعه کربلا، امام حسین (ع) از برخی افراد خواستند که در این قیام به ایشان کمک کنند اما آنها به علت دنیاطلبی و حُبّ دنیا دعوت حضرت را اجابت نکردند.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین سرمایه ادارات اوقاف، نیروی انسانی است، افزود: مدیریت، به‌کارگیری و شناسایی این سرمایه عظیم در اختیار معاونان توسعه مدیریت منابع و پشتیبانی است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه اگر بدانیم این سرمایه واقعی است و آن را صحیح مدیریت مدیریت کنیم، سرمایه‌های دیگر نیز صحیح مدیریت خواهد شد، ادامه داد: سرمایه موقوفات، بقاع متبرکه و سرمایه‌های نقدی و غیرنقدی سازمان اوقاف در گرو مدیریت صحیح سرمایه انسانی این سازمان است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اگر سرمایه انسانی اهلیت و قابلیت لازم را نداشته باشد، سرمایه‌های دیگر نیز حیف و میل می شود، تصریح کرد: سازمان، وزارتخانه و هر نهادی که نیروی انسانی توانمند و خوب داشته باشد، ثروتمند است و باید برای ارتقاء بهره‌وری و کارآمدی این سرمایه برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در یکی از دیدارها خطاب به مدیران و مسئولان سازمان اوقاف فرمودند همت و اراده بر این باشد که مجموعه سازمان اوقاف، پاکیزه، پُرنشاط و فعال باشد، تصریح کرد: پاکیزه بدین معنا که نیروهای مومن و امین نسبت به اموال وقف، بقاع متبرکه و بیت‌المال در مجموعه اوقاف حضور داشته باشد و پُرنشاط یعنی اینکه بی حال، تنبل و منفعل نباشند.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: باید برنامه ریزی لازم برای چابک‌سازی و کارآمد سازی نیروی انسانی موجود در سازمان اوقاف صورت گیرد و نیروها براساس تخصص، کارآمدی، انگیزه، امانتداری و تدین و انقلابی بودن ارزیابی شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سرمایه انسانی اشرف سرمایه‌هاست و باید نوع رفتار و برخورد با آنها صحیح باشد، گفت: انسان ها دارای شخصیت، جایگاه، حرمت، روح و روان هستند که باید خوب و صحیح مدیریت شوند.

وی با اشاره به اینکه میان نیروهای کارآمد و فعال و نیروهای مُنفعل باید در زمینه حق و حقوق و همچنین خدمات تفاوت باشد، تصریح کرد: باید نیروی انسانی بداند در صورت تلاش و فعالیت از وی تقدیر می شود و در صورت کوتاهی نیز مورد بازخواست قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه در زمینه منابع و امکانات باید صرفه جویی و قناعت صورت گیرد، افزود: البته این بدین معنا نیست که نباید هزینه کرد بلکه باید به‌جا و صحیح هزینه کرد و بهره‌برداری صحیح صورت گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با بیان اینکه خط مقدم عملیاتی و برنامه اوقاف در شهرستان هاست، تصریح کرد: کار و مأموریت اصلی اوقاف در ادارات شهرستان هاست که باید از توان و نیروی انسانی لازم برخوردار باشند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بیشترین میزان خیانت به همسران در این کشورهاست!!