سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ترجمه کتاب‌های آسترید لیندگرن زیر چاپ است


ایسنا/ جمال‌الدین اکرمی که ترجمه کتاب دوجلدی «پی‌پی جوراب‌بلند» آسترید لیندگرن را در یکی از موسسات انتشاراتی زیر چاپ دارد‌، از ترجمه مجموعه چهارجلدی دیگری از این نویسنده بنام کودکان خبر داد.

«لوتا می‌گوید نه»، «لوتا خراب‌کاری می‌کند»،‌ «بر و بچه‌های دهکده شلوغ‌»و «امیل و موش خرما‌» کتاب‌های مجموعه‌ چهارجلدی این نویسنده سوئدی هستند که بناست در انتشارات محراب قلم راهی بازار شوند.

در حال حاضر کتاب دوجلدی کودکانه «پی‌پی جوراب‌بلند» با تصویرگری اینگرید نیمان با ترجمه اکرمی در انتشارات بهرنگار در دست بررسی قرار دارد.

آسترید لیندگرن که جایزه‌ای ادبی نیز به نام اوست در سال ۲۰۰۲ و در سن ۹۴ سالگی درگذشت. دولت سوئد بعد از مرگ وی و برای گرامی‌داشت خاطره او «جایزه یادبود آسترید لیندگرن» را بنیاد نهاد. این جایزه، که مبلغ آن بالغ بر پنج میلیون کرون سوئد است، بزرگ‌ترین جایزه نقدی جهان در رابطه با ادبیات کودک و نوجوان به حساب می‌آید. علاوه بر این بزرگ‌ترین بیمارستان کودکان سوئد در استکهلم نیز نام آسترید لیندگرن را بر خود دارد.

جمال‌الدین اکرمی همچنین از حضور دو داستانش در رقابت «پرنده آبی» خبر داد. «شب به‌خیر تورنا» و «ماجرای کارخانه شکلات ماهی» این دو داستان هستند که اولی ویژه نوجوانان و دومی ویژه کودکان نوشته شده است.

«شب به خیر تورنا» رمانی نوجوانانه است که به موضوع مهاجرت کودکان به کانادا می‌پردازد و داستان «ماجرای کارخانه شکلات ماهی» که با رگه‌های طنز همراه است در واقع جلد دوم کتاب «خانم آقای کلاه دودی» است که پیش‌تر در انتشارات محراب قلم در سال جاری راهی بازار شده است. در این کتاب، ماجرای دو کارخانه شکلات‌سازی و اسباب‌بازی‌های جنگی و رقابت این دو کارخانه با هم روایت می‌شود. گرچه در پایان، این کارخانه شکلات‌سازی است که برنده می‌شود و کارخانه دیگر ناچار می‌شود دست از ساخت اسباب‌بازی‌های جنگی بردارد و به جای ان فشفشه و عروسک تولید کند.

اکرمی که در حوزه تالیف کتاب‌های پژوهشی با کتاب «کودک و تصویر» شناخته شده، با فاجعه‌آمیز توصیف کردن وضعیت نشر کتاب‌های پژوهشی گفت: مدت‌هاست که جلد اول این اثر بناست توسط انتشارات مدرسه و جلد دیگر آن توسط انتشارات سروش راهی بازار شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. جلد سوم این مجموعه نیز در اختیار موسسه انتشاراتی علمی فرهنگی قرار دارد. جلد اول این اثر پژوهشی به صورت سه کتاب مجزا با محوریت نگاه تاریخی تحلیلی با عناوین «پیشگامان تصویرگری معاصر در کتاب‌های کودک و نوجوان» نوشته شده و جلد دوم آن با عنوان «جستارهایی در تصویرگری کتاب کودکان» منتشر خواهد شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سیسم صحافی و تولید کتاب از رول چاپ شده توسط دستگاه چاپ دیجیتال