سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سامسونگ تولید انبوه چیپست اگزینوس 8890 را برای تلفن هوشمند گلکسی اس 7 آغاز کرده است [شایعه]


سامسونگ تولید انبوه چیپست اگزینوس 8890 را برای تلفن هوشمند گلکسی اس 7 آغاز کرده است [شایعه]

چندی است که موج شایعات در مورد سامسونگ و فعالیت هایش تقویت شده و جدیدترین آنها در مورد چیپستی است که احتمالا اگزینوس 7420 را از میدان خارج کرده و نامش را به عنوان قدرتمندترین چیپ بازار به ثبت خواهند رساند.

این تراشه جدید که اگزینوس 8890 نام دارد آنطور که در شایعات آمده مراحل تولید را پشت سر می گذارد و اگر خاطرتان باشد پیشتر گفته شده بود فرایند تولید آن از ماه دسامبر آغاز می شود.

سامسونگ نیز خود را آماده می کند تا اگزینوس 8890 را در یکی از نسخه های پرچمدار آتی خود یعنی تلفن هوشمند گلکسی اس 7 به خدمت بگیرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آیا این خبر می تواند حکایت از آن داشته باشد که سامسونگ قصد تولید زودتر از موعد تلفن هوشمند مورد بحث را دارد؟ باید بگوییم که چنین ظنی به هیچ وجه باطل نیست.

اگر خاطرتان باشد پیشتردر خبرها آمده بود که پرچمدار آتی سامسونگ در ماه فوریه سال 2016 از راه می رسد و احتمالا دو نسخه دارد؛ یکی همراه با چیپست اگزینوس 8890 و دیگری همراه با چیپست اسنپدراگون 820 کوالکام.

در مورد چیپست اگزینوس باید بگوییم که طبق شایعات قبلی از نوع هشت هسته ای، 64 بیتی با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز است و گفته می شود که از هسته های ARMv8 بهره خواهد برد.

چیپست آتی سامسونگ درست مانند نسخه 7420 احتمالا با استفاده از فرایند 14 نانومتری FinFET تولید خواهد شد و براساس شایعه دیگری که پیشتر منتشر گردید، این کمپانی کره ای در نظر دارد تا اواخر سال 2016 میلادی، فرایند 10 نانومتری را در تولید چیپست هایش مورد استفاده قرار دهد و این یعنی شانس آنکه اگزینوس 8890 با استفاده از این فرایند تولید شود تقریبا برابر با صفر است.

علاوه بر این، اخیرا نتایج بنچمارک Geekbench مربوط به این چیپست نیز در فضای مجازی منتشر گردیده که البته بهتر است اندکی با دیده تردید به آنها نگریسته شود.

در هرحال، امتیاز به دست آمده این قطعه سیلیکونی در بنچمارک یاد شده برابر با 2304 در تست تک هسته ای و 8038 در تست چند هسته ای گزارش شده که رقم قابل توجهی است و اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم حدودا 1.75 مرتبه از نتایج عملکرد چیپ A9 اپل در تست چند هسته ای و 1.1 برابر در حالت تک هسته ای بهتر است.

البته اخبار داغ بازار چیپست به این نقطه ختم نمی شوند و آنطور که گفته شد اگزینوس 8890 تنها یکی از سه چیپست در دست تولید سامسونگ است.

iphone6sbenchmark-1-1

منبع: phonearena

برچسب‌ها:اخبار تکنولوژیچیپست اگزینوس 8890سامسونگگلکسی اس ۷

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
‫60 ثانیه: از آغاز تولید انبوه پژو 2008 و دنا پلاس تا فروش 55 میلیون گلکسی اس 7و اس 7 اج‬‎