شرکت هواپیمایی سوریه: فقط یک هواپیما باقی مانده


با آغاز بحران در سوریه، بسیاری از شرکت های هواپیمایی به دلیل نگرانی از ناامنی، پروازهای خود را به دمشق متوقف کرده اند.

شرکت هواپیمایی مسافربری سوریه اعلام کرد هم اکنون تنها یکی از هواپیماهایش می تواند پرواز کند و بقیه به دلیل نیاز به تعمیرات، زمین گیر شده اند.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، "شرکت هواپیمایی عربی سوریه"  تنها شرکت دولتی حمل و نقل هوایی مسافر و بار در سوریه است.

تا قبل از این، تعداد هواپیماهای این شرکت، 2 فروند بود اما یکی از این هواپیماها به دلیل نیاز به تعمیرات زمین گیر و از پرواز خارج شد. سازمان هواپیمایی سوریه در بیانیه ای اعلام کرده است که تنها هواپیمای باقی مانده "شرکت هواپیمایی عربی سوریه" نیز در معرض توقف پرواز است زیرا نیاز فوری به تعمیرات دارد. در صورتی که دولت سوریه کمک نکند این تنها هواپیمای باقی مانده نیز زمین گیر خواهد شد.

شرکت هواپیمایی مسافری سوریه: فقط یک هواپیما باقی ماندسازمان هواپیمایی سوریه سه ماه قبل مبلغ 57 میلیون دلار از دولت سوریه درخواست کرده بود تا بتواند هواپیماهایش را تحت عملیات مستمر تعمیرات و نگهداری قرار دهد اما درخواست پاسخ مثبت دریافت نکرد.

قبل از آغاز بحران در سوریه در سال 2011، شرکت هواپیمایی سوریه پروازهای خود را به بیش از 48 مقصد در آسیا، اروپا، و شمال آفریقا ارائه می کرد.  تا قبل از بحران، تعداد هواپیماهای شرکت هواپیمایی سوریه به 12 فروند رسیده بود.  این شرکت هم اکنون به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا و بحران و جنگ داخلی در سوریه، تنها به سمت 11 مقصد پروازهای پرواز دارد که بسیاری از آنها هم اکنون انجام می شود. این شرکت 5300 نفر کارمند دارد.   با آغاز بحران در سوریه، بسیاری از شرکت های هواپیمایی به دلیل نگرانی از ناامنی، پروازهای خود را به دمشق متوقف کرده اند.


ویدیو مرتبط :
رونمایی ۲۲ فروند هواپیما و افتتاحیه شرکت هواپیمایی قشم