3000 تونسی به گروه‌های افراطی در سوریه پیوسته‌اند


وزارت کشور تونس از پیوستن 3000 تونسی به گروه‌های تندرو در سوریه و بازگشت بیش از 600 تن از این افراد به کشور خبر داد و تاکید کرد گروهی که به کشور بازگشته‌اند تحت مراقبت نیروهای امنیتی و یا اقامت اجباری هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ولید الوقینی، سخنگوی وزارت کشور تونس در کنفرانسی که روز جمعه به منظور بررسی پیامدهای گسترش فعالیت گروه‌های تروریستی برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: حدود 3000 تونسی در حال حاضر با پیوستن به گروه‌های افراطی در سوریه در جنگ‌های داخلی این کشور شرکت دارند که از این تعداد بیش از 600 تن به کشور بازگشته و 800 تن از آنان در سوریه کشته شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه تونس تاکید کرد: نیروهای امنیتی تمامی نیروهایی که از کانون‌های تنش به کشور بازگشته‌اند را با هماهنگی مقامات قضائی تحت نظر دارند و تعدادی دیگر از آنها تحت اقامت اجباری هستند.

تونس پس از حملات تروریستی سال جاری و به دنبال پیوستن تعداد زیادی از مردم این کشور به گروه‌های مسلح در سوریه به ویژه داعش در حالت آماده‌باش امنیتی به سر می‌برد.

طبق گزارشی که کارشناسان سازمان ملل در ژوئیه گذشته منتشر کرده‌اند، حدود 5500 تونسی در کانون‌های تنش فعالیت می‌کنند که بیشترشان به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته و تعداد کمتری در جبهه النصره و القاعده فعالیت دارند و تعداد کمتری نیز در حدود چند صد تن در لیبی فعال هستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
طلب بخشش مادر یک جنگجوی تونسی کشته شده در سوریه از مردم سوریه