مصر همچنان در تروریستی بودن سقوط هواپیمای روسی در سینا تردید دارد


به رغم اینکه مسکو بمب‌گذاری در هواپیمای روسی را به عنوان عامل سرنگونی آن در صحرای سیناء تایید کرد، قاهره اعلام کرده که "تحقیقات‌اش برای یافتن دلایل سقوط این هواپیما هنوز به مرحله‌ای نرسیده که بگوید یک اقدام تروریستی رخ داده است."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سازمان امنیت فدرال روسیه روز گذشته اعلام کرد که هواپیمای مسافربری روسیه بر فراز صحرای سینا بر اثر انفجار بمب سرنگون شده و سقوط هواپیما یک اقدام تروریستی بوده است.

با این حال قاهره اعلام کرد: ما در جریان تحقیقات برای بررسی دلایل سقوط این هواپیما هنوز به اسناد و مدارکی دال بر تروریستی بودن این حادثه دست نیافته‌ایم.

همچنین منابعی در دفتر ریاست جمهوری مصر اخبار رسانه‌های درباره دست داشتن برخی کارکنان نهاد ریاست جمهوری در حادثه سقوط هواپیمای روسی را تکذیب کردند.

حسام کمال، وزیر هواپیمایی مصر نیز تاکید کرد که کشورش هیچ فرضیه‌ای را درباره دلایل سقوط هواپیمای روسی بعید نمی‌داند.

وی گفت که کمیته تحقیقات درباره دلایل سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا هنوز به نتیجه‌ای نرسیده که براساس آن بتوانیم دلایل سقوط آن را مشخص کنیم.

شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر نیز تاکید کرد که کشورش نتایجی را که روسیه درباره سقوط هواپیما به آن رسیده مورد توجه و پیگیری قرار می‌دهد. وی بر وجود تماس دائم میان مصر و روسیه در راستای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

از سوی دیگر مجدی عبدالغفار، وزیر کشور مصر تاکید دارد که هیچ گونه کوتاهی در زمینه اقدامات امنیتی رخ نداده و اگر کوتاهی رخ داده باشد عاملان مجازات خواهند شد.

وی تاکید کرد که مسئولان تدابیر امنیتی را در تمامی فرودگاه های مصر افزایش داده‌اند.

در همین راستا سامح شکری، وزیر خارجه مصر در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود درباره "راه‌های تقویت روابط دوجانبه و همکاری مشترک میان دو کشور" گفتگو کرد.

دو طرف همچنین بر "هماهنگی تلاش‌ها میان مصر و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم و اوضاع سوریه و لیبی" بحث و تبادل نظر کردند.

به دنبال سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا، برخی کشورهای غربی و روسیه پروازهای خود را بر فراز این منطقه لغو کردند.

پیشتر گروه "ولایت سینا" شاخه داعش در مصر مسئولیت ساقط کردن این هواپیما را برعهده گرفته بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
لحظه سقوط هواپیمای روسی در مصر