سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روایتی از «گوانتانامو» عربستان؛ 15 هزار زندانی سیاسی در دستان حاکمان ریاض + فیلم


«زید حامد» خبرنگار مشهور و کارشناس دفاعی پاکستان که چندی قبل از زندان عربستان آزاد شده است در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم در مورد چگونگی بازداشتش اظهارداشت که نیمه شعبان سالجاری به همراه همسرش هنگام بازگشت از حرم مطهر پیامبر اکرم (ص) توسط سازمان اطلاعات عربستان بازداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: مقامات عربستان در بازداشتگاه تصاویری را نشان دادند که در دیدارش از ایران در سال 2011 میلادی همراه با «احمدی نژاد» رئیس جمهور سابق این کشور گرفته بود.

زید حامد ادامه داد: در این بازداشتگاه یک پاکستانی که چندی قبل به دلیل ارتباط با گروه تروریستی «جیش محمد» موسوم به خوارج در پاکستان از دفترم اخراج شده بود را نیز دیدم؛ در نتیجه مطمئن شدم که آنها به اتهام ارتباط با ایران، ما را بازداشت کرده‌اند.

خبرنگار برجسته پاکستانی تصریح کرد که در کشورش تنها ارتش و مردم را برای دفاع از پاکستان آماده می‌کند که به همین دلیل لابی‌های هندی در پاکستان برای ایجاد اختلاف و تضعیف ارتش تلاش می‌کنند. این لابی‌ها نیز یکی از دلایل دستگیری او و همسرش در عربستان بوده‌اند.

این در حالی است که با شرکت پاکستان در جنگ یمن مخالف بوده‌ام و برای عربستان رقیب دیرینه ایران در منطقه، این موضوع سنگین تمام شده است در نتیجه این نیز بهانه‌ای می‌شد که مرا بازداشت کنند.

زندان عربستان؛ جایی که هرگونه ارتباط زندانی با بیرون قطع می‌شود

مقامات عربستان در زندانی به سبک «گوانتانامو» که تحت نظارت شدید سازمان اطلاعات داخلی عربستان با نام «مباحث» است، مرا زندانی کردند.هزاران نفر در این زندان‌ها بسر می‌برند و نظام این زندان‌ها به گونه‌ای است که پس از ورود، ارتباط زندانی با دنیای بیرون قطع می‌شود.

زندانی‌هایی برای بیش از 20 سال در این زندان‌ها بسر برده‌اند که هیچ ارتباطی با نزدیکانشان و یا دنیای بیرون نداشته‌اند.

زید حامد در ادامه در مورد اطلاع سفارت پاکستان از زندانی شدنش در عربستان گفت که همسرم پس از یک شب حبس آزاد شد و سفارت پاکستان را مطلع کرد.

اتاق بازجویی و پرسش‌های تکراری در ارتباط با ایران

کارشناس دفاعی پاکستان اظهارداشت که بازپرس‌های عربستان در تمام مدت این پرسشها را مطرح می‌کردند که جاسوس ایران هستی؟ برای چه کاری به ایران سفر می‌کنی؟ با چه کسانی دیدار می‌کنی؟ نام آنها چیست؟ چقدر پول گرفتی؟ در روابط پاکستان و عربستان چه نقشی داری و چه اخباری را برای ایران ارسال می‌کنی؟

آنها می‌گفتند که اگر اتهامت به عنوان جاسوسی برای ایران ثابت شود، گردن تو را خواهیم زد در عین حال ثابت شده است که ارتش پاکستان را به عدم اعزام نیرو به جنگ یمن تشویق کرده‌ای که این ضربه بزرگی به منافع عربستان بوده است بنابراین دستکم 20 سال زندانی خواهی شد.

کارشناس پاکستانی ادامه داد که پس از دو ماه حضور در زندان مدینه برای سه هفته نیز به زندان «جده» و پس از آن نیز برای یک ماه به زندان «قسیم بریده» انتقال یافته است و سپس برای سه روز به زندان «ریاض» و باردیگر به زندان جده منتقل شده است که در مدت این چهار ماه بیشتر زندان‌های سیاسی عربستان را تجربه کرده است.

کارشناس پاکستانی تأیید کرد که 15 هزار زندانی سیاسی در زندانهای عربستان بسر می‌برند که بیشتر این افراد را اتباع یمنی و سوری تشکیل می‌دهند که با بیرون از زندان ارتباطی ندارند.

کمک ارتش پاکستان و آزادی از زندان عربستان

زید حامد در مورد نحوه آزادی‌اش از عربستان نیز گفت که مقامات هندی از عربستان خواسته بودند تا مرا به آنها تحویل دهند در حالی که «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان نیز به عربستان گفته بود که اسلام‌آباد زید حامد را نمی‌خواهد.

به نظرم ارتش پاکستان با پافشاری زمینه آزادی مرا فراهم کرد زیرا حتی سفارت پاکستان در عربستان نیز اطلاعی در این مورد نداشتند.

فعال رسانه‌ای پاکستان در ادامه با اشاره به برخی شایعات مبنی بر کشته شدنش گفت که لابی‌های قوی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست، رسانه‌ و علما در پاکستان وجود دارد که حامیان هند هستند و بر خلاف پاکستان فعالیت می‌کنند. آنها عناصری هستند که من را به عنوان جاسوس ایران در عربستان معرفی کرده بودند.

همچنین عناصری در پاکستان در حوزه مذهبی پاکستان وجود دارند که با «دارالعلوم دیوبند هند» ارتباط مستقیم دارند و در پاکستان نیز با نام «علمای کنگره‌ای هند» مشهورند که پس از استقلال پاکستان همواره مخالف بوده‌اند.

سپاه صحابه، لشکر جهنگوی، لال مسجد اسلام‌آباد، تحریک طالبان پاکستان از گروه‌های مهم این عناصر هستند.

همه مکاتب اهل سنت و شیعه پاکستان این عناصر را خوارج می‌دانند. اهل حدیث، سنی‌های بریلوی، شیعه و حتی برخی از گروه‌های دیوبندی نیز این عناصر را خوارج می‌دانند. اما، اکثریت احزاب سیاسی، مذهبی که در پارلمان پاکستان نیز حضور دارند، از حامیان این خوارج هستند.

احزاب سیاسی پاکستان مانند «مسلم لیگ» شاخه «نواز شریف» و «مردم پاکستان» به رهبری «بلاول بوتو زرداری» فرزند «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق این کشور که خود را احزاب سکولار می‌دانند، به دلیل انتقادهای شدیدم از این طیف، زمینه بازداشتم را در عربستان فراهم کردند.

ارتباط عربستان با خوارج و گروه‌های تروریستی در پاکستان

کارشناس پاکستانی در مورد ارتباط گروه‌های مختلف به ویژه خوارج و همکاری احزاب سیاسی و مذهبی با دیوبندی‌ها در پاکستان با عربستان و حضور 34 کشور عمدتا اسلامی در ائتلاف ریاض گفت که ارتباط عربستان با گروه‌های تروریستی در پاکستان از ائتلاف جدید این کشور با حضور 34 کشور عمدتا اسلامی بحث جدایی است.

اما روشن است که زمانی امام جماعت کعبه، امام جماعت مسجدالحرام و یا مفتی اعظم عربستان به پاکستان سفر می‌کنند تنها با گروه‌هایی دیدار می‌کنند که به گفته مردم پاکستان خوارج هستند البته این موارد را در رسانه‌ها نیز مورد انتقاد قرار داده‌ایم که باعث نگرانی و عصبانیت آن‌ها شده است.

شکی نیست که گروه‌های تروریستی فعال در پاکستان مانند «فضل الرحمان»، «سمیع الحق» و «طاهر اشرفی» و غیره با عربستان مرتبطند.

اظهارات طاهر اشرفی را در روزنامه‌های عربستان در زندان مشاهده کردم. اشرفی که خود را یک عالم برجسته معرفی می‌کند، همه مردم پاکستان می‌دانند که زناکار، مشروب خور است و برای سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و هند کار می‌کند که در دسته خوارج جای دارد.

این در حالی است که عربستان از وی به عنوان عالم برجسته پاکستانی در رسانه‌های خود نام می‌برد.

بنابراین گفتار و رفتار عربستان در قبال پاکستان ضد و نقیض است و چرا این کشور در مورد خوارج و دیوبندیها موضع روشنی اختیار نمی‌کند.عربستان از مکتب کوچک دیوبندی در پاکستان حمایت می‌کند.

نقش عربستان در درگیریهای خاورمیانه

زید حامد در ادامه در مورد نقش عربستان در درگیریهای خاورمیانه به ویژه سوریه و عراق نیز گفت که مداخله قدرت‌های جهانی مانند آمریکا، روسیه و ترکیه و همچنین سایر گروه‌های مسلح که با همکاری کشورهای خارجی در سوریه فعالیت دارند، تنها به ضرر مردم این کشور است.

گروه‌های تروریستی با پشتیبانی کشورهای مختلف مانند آمریکا، عربستان و ترکیه فعال هستند و از سوی دیگر، حزب الله لبنان و ایران برای نجات دولت بشار اسد در سوریه حضور دارند.

همچنین مردم سوریه نیز برای دفاع خود گروه‌های کوچک تشکیل داده‌اند. این گروه‌های هیچ ربطی با کشورهای خارجی ندارند بلکه برای دفاع روستا و شهرهای خود فعال هستند.

داعش بخشی از ارتش رژیم صهیونیستی است

گروه تروریستی داعش در سوریه مستقیم تحت نظارت رژیم صهیونیستی تشکیل شده است.

ما پیش از این نیز اعلام کرده بودیم که داعش در واقع بخشی از ارتش رژیم صهیونیستی است و در حال حاضر این امر به اثبات رسیده است.

خوارج نیز از سراسر جهان به داعش پیوسته‌اند و رژیم صهیونیستی رهبری، کمک مالی، ارتباطات، نظام ماهواره‌ای، واردات و صادرات نفت و سایر کمک‌ها را برای این گروه تروریستی فراهم می‌کند.

همچنین ثابت شده است که همه کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی داعش توسط وب سایت‌های دولتی انگلیس راه اندازی می‌شود و خود دولت انگلیس نیز در این خصوص اعتراف کرده است.

زمانی که برخی از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی داعش هک شدند، مشخص شد که سایت‌های اداره دفاعی انگلیس پشت پرده بودند.

این بدشانسی جهان اسلام است که در جنگ عربستان به نابودی کشانده می‌شود و بیشترین منافع را خوارج، مشرکین و رژیم صهیونیستی می‌برند.

سوء استفاده عربستان از حرمین شریفین

عربستان معتقد است که به دلیل وجود حرمین شریفین و ثروت فراوان، همه جهان اسلام باید دستور ریاض را اطاعت کند.

مثال زنده در این خصوص آن است که عربستان بدون اطلاع 34 کشور اسلامی ائتلاف نظامی جدید اعلام کرده است. حتی پاکستان نیز از رسانه‌ها آگاه شد که در این ائتلاف حضور دارد.

سیاست خارجی عربستان سبب عدم محبوبیت در جهان اسلام می‌شود و مقامات ریاض هیچ احترامی در سراسر جهان اسلام ندارند و این یک حقیقت است حتی کشورهای مسلمان اهل سنت نیز به عربستان احترام نمی‌گذارند اما چون ثروتمند است بنابراین، برخی کشورهای اسلامی مجبورند تا از ریاض اطاعت کند.

راه حل بحران یمن نیز از دست کشورهای اسلامی به کشورهای غرب، خوارج و رژیم صهیونیستی انتقال یافته است و متاسفانه کشورهای اسلامی مذاکرات صلح یمن را به غربی‌ها سپرده‌اند.

در نتیجه اکنون رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی برای سرنوشت مسلمانان به دلیل عدم اتحاد جهان اسلام تصمیم می‌گیرند.

ادامه دارد...

فیلم بخش نخست گفت‌وگوی خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم را با زید حامد خبرنگار و کارشناس دفاعی پاکستان مشاهده کنید:

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
فیلم هزار دستان.قسمت ترور رجل های سیاسی