ولید معلم وارد هند شد


وزیر امور خارجه سوریه امروز (دوشنبه) در آغاز سفر سه روزه‌ای به هند وارد شهر دهلی نو شد و قصد دارد در این سفر با همتای هندی خود دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه ورلد بولتن، ویکاس سواروپ، سخنگوی وزارت امور خارجه هند اظهار داشت، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه با سوشما سواراج،‌ همتای هندی خود و دیگر مقام‌های دولت هند دیدار خواهد کرد.

این سفر در حالی انجام شده که دو هفته دیگر در تاریخ 25 ژانویه مذاکرات صلح میان دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و مخالفان این دولت در چارچوب طرح بلندپروازانه 18 ماهه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل برای سوریه تصویب کرد، آغاز می‌شود. از زمان آغازجنگ داخلی سوریه در مارس 2011 تاکنون بیش از 260 هزار نفر در این جنگ کشته شده‌اند و تلاش‌های قبلی به منظور پیدا کردن راه حل سیاسی برای سوریه تاکنون موفق نبوده‌اند.

در طرحی که با پشتیبانی سازمان ملل برای سوریه تصویب شده یک آتش‌بس سریع و مذاکراتی که منجر به تشکیل یک دولت انتقالی فراگیر با قدرتهای اجرایی کامل شود، پیش‌بینی شده است.

تحلیلگران می‌گویند سفر ولید معلم به هند که بعد از سفرهای وی به روسیه و چین صورت گرفته است تلاشی برای جلب حمایت بین‌المللی از مذاکرات صلح سوریه است. رانجیت گوپتا، تحلیلگر مستقل و سفیر سابق دولت هند اظهار کرد: این حقیقت که وزیر خارجه سوریه به هند سفر کرده نشانه آشکاری از حمایت هند از دولت بشار اسد است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سوریه:1392/11/02:پاسخ قاطع ولید معلم به بان کی مون-ژنو 2