سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برگزاری نمایشگاه هولوکاست در ایران را محکوم کرد


به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) در حالی‌که با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در حال عزیمت به عربستان بود، برپایی مسابقات کاریکاتور هولوکاست در ایران را محکوم کرد.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل» مارک تونر با بیان نگرانی واشنگتن و این که برپایی چنین نمایشگاهی می‌تواند عرصه‌ای برای نفی هولوکاست و بیان سخنان ضد یهودی چون گذشته باشد ، گفت: « چنین کلام اهانت آمیزی باید از سوی رهبران و مقام‌های جامعه مدنی  به جای تشویق ،محکوم شود.ما  هرگونه تلاش در نفی و کوچک شماری هولو کاست را به عنوان اقدام نفرت انگیز محکوم می‌نماییم. این اقدام به یادبود میلیون‌ها نفر که در جریان هولوکاست از بین رفتند، توهین می‌نماید.»

«ایرینا بوکووا» مدیرکل یونسکو  نیز شنبه به گشایش دومین نمایشگاه هولوکاست در تهران واکنش نشان داده و آن را «به مسخره گرفتن یکی از برگ‌های غم‌انگیز تاریخ بشریت و موجب تشدید خشونت و نژادپرستی و برانگیخته شدن خشم» نام نهاد.

در بیانیه‌ای که از سوی بوکووا منتشر شده، آمده است که برگزاری این نمایشگاه «با روحیه مدارای فرهنگ غنی پارسی و ارزش‌هایی که جمهوری اسلامی را به نامیدن سال 2010 به سال گفت‌وگوی تمدن‌ها کشاند» در تعارض است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خبرنگاری که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را کلافه کرد