علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



استخراج داروی ضد سرطان کبد از خیار دریایی


به گزارش گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عباسعلی مطلبی
با بیان اینکه طرح های فناورانه بسیاری در این حوزه برای توسعه صنعت شیلات و اشتغال تعریف شده است، افزود: با توجه به این طرح ها و تنوع موضوعات این حوزه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویکردی جدید در این حوزه پیش گرفته است.
وی به دیگر طرح های کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان اشاره و اظهار کرد: استخراج مواد دارویی بیولوژیک از آبزیان دریایی به ویژه گیاهان، خارتنان و نرم تنان نیز از طرح های مدنظر این کانون است.
رئیس کانون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: طرح استخراج داروهای آنتی باکتریال و ضدقارچ در مراحل اولیه خود قرار دارد.
مطلبی با بیان اینکه توسعه فناوری واکسن های اختصاصی آبزیان نیز در دستورکار این کانون قرار دارد، افزود: بخشی از این دانش در کشور وجود دارد و قصد داریم بخشی دیگر از این فناوری را از کشورهای دیگر وارد کنیم.
وی به راه اندازی مرکز اس پی اف (عاری از بیماری) ماهی قزل آلا به عنوان یکی از اقدامات کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان، اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این ماهی سردابی است و طرفداران زیادی دارد، مقدمات راه اندازی این مرکز آغاز شده است.
رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان اظهار کرد: احیای ذخایر آبزیانی همچون ماهیان خاویار در دریای خزر با تولید بچه ماهی با حمایت معاونت علمی و هماهنگی با نهادهای مرتبط و برنامه ریزی طرح های خاص درحال پیگیری است.
مطلبی افزود: همچنین پیش بینی تولید حدود یک میلیون تن آبزی در آب های شمال و جنوب کشور در برنامه ششم، از دیگر طرح های کلان است که در این بخش کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان به عنوان ناظر درنظرگرفته شده است.
علمی (1) ** 9340**1834

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
داروی ضد سرطان رسید!!!!!