سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رهبر ایران به دنیا به دیده یک خانواده انسانی می‌نگرد/ غرب نظاره‌گر کشتار کودکان و زنان سوری است


«بثینه شعبان» مشاور بشار اسد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تسنیم در دمشق که حدود 20 دقیقه به طول انجامید، به سوالات خبرنگار ما درباره مسائل داخلی سوریه، تحولات منطقه و نیز اقدام اخیر ترکیه در سرنگونی یک فروند جنگنده روسیه در سوریه پاسخ داد.

بثینه شعبان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غرب گفت: من نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی را شنیدم و دیدم و با اهتمام و توجه کامل خواندم و توجه ام جلب شد که این دومین نامه ایشان بعد از حوادث "شارلی ایبدو" است.

وی افزود: این بدان معناست که دو نامه درپی حوادث انفجار تروریستی در غرب ارسال شد و این امر به نوبه خود یک نکته مهم ست زیرا نشان می دهد که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبری بشردوست هستند و در سطح انسانی می اندیشند و ایشان آنگونه - که دولت های غربی در سطحی داخلی می اندیشند- نمی اندیشند زیرا یکی از نکاتی که ما در سوریه درباره آن احساس دلشکستگی می کنیم این است که وقتی کودکان و زنان ما شهید می شوند؛ هیچ محکومیت یا واکنشی در غرب نمی‌بینیم؛ گویی که جان شهروند منطقه ما و کشور ما با جان شهروند غرب مساوی نیست و این پاسخ حضرت امام خامنه ای به آنها می گوید که "ما بشردوست هستیم و بر انسانیتِ انسان تاکید داریم؛ هرجایی که باشند"

وی افزود: البته ایشان نظرشان را به دو مساله اساسی معطوف داشتند، امیدوارم در رسانه های غربی در این باره اطلاع رسانی و به تمام زبان های جهان به آن پرداخته شود، نخست این که تحمیل یک سبک غربی بر ملت هایی که خود از فرهنگ دیگری برخوردارند، خطری نهفته برضد این ملتهاست، از این رو است که ایشان خواستار محترم شمرده شدن فرهنگ ملتها شده اند، این خود یک مساله اساسی و کلیدی است که در این رابطه آمریکا سعی دارد دموکراسی مورد نظر خود را ترویج کند، این بدان معنی است که غرب و آمریکا دموکراسی را به سبک دموکراسی مورد نظر خود تبلیغ می‌کنند و گویی ملت‌های جهان همه نسخه و کپی از ملت‌های خودشان هستند و هرگز دقت نمی‌کنند که فرهنگ، تمدن، دیدگاه، زبان ، گویش و خواسته های این ملت با هم فرق دارد. 

بثینه شعبان افزود:  این مساله بسیار مهم است و آن مساله بسیار مهم، احترام قائل شدن برای دیگر ملتهاست، مساله دیگری که مقام معظم رهبری  به آن اشاره کردند، خطر دوگانگی معیارها و ارزش‌هاست  که غربی‌ها منادی آن هستند ، این مساله هم مهم است، چرا که این مساله به نفاق و دو رویی سیاسی همانگونه که در دین هم خطرناک است اشاره دارد، چرا که نفاق همانگونه که ما به عنوان مسلمان از آن اطلاع داریم ؛ منافقان در پست ترین نقطه از جهنم هستند، پست تر یعنی حتی از کافران هم منافقان پست تر هستند، چرا که نفاق خطرناک ترین چیزی است که ممکن است به زندگی انسان ضربه بزند، از این رو هشدار مقام معظم رهبری در مورد خطرات این مسائل بسیار با اهمیت است.

مشاور بشار اسد تاکید کرد: من معتقدم که مقام معظم رهبری دنیا را به دیده یک خانواده انسانی می نگرند. ولی غرب اینگونه نیست. غرب ادعا می‌کند که دنیا به یک دهکده کوچک تبدیل شده است، مردم با هم برابر هستند و مرزها باز است. این ادعاها کذب است؛ چرا که در عمل آنها دیده نمی‌شود. در مقابل نامه‌ای که مقام معظم رهبری نوشتند با این آیه قرانی که می‌فرماید: «گرامیترین شما نزد پروردگار با تقواترین شماست» مطابق است و بین مسلمان و مسیحی تفاوتی قائل نشده. این نشانه دهنده آن است که ایشان جوانان ، غرب و جامعه انسانی را تماما با یک دیده می‌نگرند و این رویکرد از ایشان بعید نیست.

متن کامل این مصاحبه که تقریبا 20 دقیقه به طول انجامید فردا روی خروجی خبرگزاری تسنیم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
امشب نظاره گر بارش شهابی در آسمان ایران باشید