آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



بفرمایید از هر نوع ته دیگ که دوست دارید


بفرمایید از هر نوع ته دیگ که دوست داریدبه دخت/ ته دیگ از خوشمزه ترین بخش های پلو است که معمولا همه هم دوست دارند. برای شما که می خواهید ته دیگ های خوشمزه ومتنوع درست کنید، پیشنهادهای خوبی داریم.

وقتی می خواهید برنجی را که خیس کرده اید، به شکل پلو بپزید، قبل از این که آن را برنج را از آبکش به قابلمه بریزید، می توانید این ته دیگ ها را بنا به سلیقه ومیل خودتان درست کنید.

ته دیگ خمیر نان باگت
کف قابلمه روغن بریزید سپس خمیر نان باگت را کمی مرطوب کنید به اشکال مختلف ته قابلمه بچینید. برنج را به آرامی روی آن بریزید و دم کنید.

ته دیگ نان تست
نان تست را قالب بزنید با به شکل دلخواه برش دهید و کف قابلمه بچینید. سپس روغن بریزید و برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

ته دیگ سیب زمینی کنجدی
کف قابلمه کمی کنجد بپاشید. سیب زمینی ها را ورقه ای کنید یا قالب بزنید و روی کنجدها بچینید. کمی نمک بپاشید. سپس برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

ته دیگ سیب زمینی خلالی
سیب زمینی ها را خلالی خرد کنید و تا حد امکان همه آنها یک اندازه هم باشند. آنها را ته قابلمه بچینید. نمک بپاشید و روی آنها برنج آبکش شده را بریزید.

ته دیگ سیب زمینی نگینی
سیب زمینی ها را نگینی خرد کنید و تا حد امکان همه آنها یک اندازه هم باشند. آنها را ته قابلمه بچینید. نمک بپاشید و روی آنها برنج آبکش شده را بریزید.

ته دیگ بال مرغ
ابتدا روی بال مرغ ها نمک و زردچوبه بزنید. سپس کمی روغن کف قابلمه بریزید پس از اینکه داغ شد، بال مرغ ها را بچینید و برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

ته دیگ تخمه و کنجد
برای تهیه این ته دیگ مقداری روغن و زردچوبه بریزید سپس مغز تخمه آفتابگردان و کنجد را روی آن بپاشید و برنج را روی این مواد بریزید. توجه داشته باشید، این ته دیگ زود آماده شده و حرارت بالا موجب سوختن آن می شود.

ته دیگ اسفناج
برگ های تازه اسفناج را کف قابلمه بچینید یا اینکه اسفناجی که برای بورانی دست کرده اید را فشرده کنید و کف ظرف بچینید. برنج را روی آن بریزید و دم کنید.

ته دیگ کنجد و ماست
کف قابلمه روغن بریزید. روی آن کنجد بپاشید. در یک کاسه متوسط، ماست را به همراه نمک و فلفل سیاه هم بزنید تا رقیق شود. کمی برنج به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. مایه را آرام و با قاشق روی کنجد بریزید و به کف ظرف فشار دهید.

ته دیگ چوب شور
کف قابلمه روغن بریزید. چوب شورها را روی آن بچینید. سپس برنج را روی آن بریزید و دم کنید.

ته دیگ کاهو
کف قابلمه روغن بریزید و یک یا دو لایه کاهو بچینید و سپس برنج را روی آن بریزید و دم کنید. ته دیگ کاهو برای پلو های سبز رنگ عالی است مثل باقالی پلو، شوید پلو.





منبع: به دخت


ویدیو مرتبط :
چه نوع پاستیلى دوست دارید ؟