سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صادرات كالا از گمركات و بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان 23 درصد افزایش یافت


طاهره هامون نورد روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یك میلیون و 338 هزار و 716 تن كالا به ارزش 435 میلیون و 246 هزار و 968 دلار سال گذشته از استان به خارج از كشور صادر شده است .
وی ادامه داد: عمده اقلام صادراتی استان مصالح ساختمانی، گاز، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی، محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی بوده كه عمدتا به افغانستان، پاكستان، تركیه، كویت، امارات و سایر كشورها صادر شده است.
ناظر گمركات سیستان و بلوچستان افزود: 481 هزار و 212 تن كالا به ارزش689 میلیون و 235 هزار و 170 دلار در همین مدت از طریق گمرك و بازارچه های مرزی وارد استان شده است.
هامون نورد گفت: بررسی ها نشان می دهد اقلام وارداتی به سیستان و بلوچستان در این مدت با كاهش 48 درصدی در وزن و 33 درصدی در ارزش رو به رو بوده است.
وی ادامه داد: عمده اقلام وارداتی در این مدت برنج خوراكی، كنجد، دام، نخود، پارچه، لوازم یدكی خودرو و كالاهای صنعتی و خانگی بوده كه از افغانستان، پاكستان، تركیه، كره، امارات، تایوان، چین و سایر كشورها وارد شده است.
وی گفت: 149 هزار و 793 تن كالا به ارزش 217 میلیون و 70 هزار و 256 دلار ترانزیت داخلی از گمركات استان در این بازه زمانی انجام شده كه نسبت به سال قبل با كاهش سه درصدی در وزن و 19 درصدی در ارزش رو به رو بوده است.
وی ادامه داد: ترانزیت خارجی نیز در این مدت 945 هزار و 782 تن به ارزش 2 میلیارد و 330 میلیون و 599 هزار و 51 دلار بود كه نسبت به پارسال با كاهش سه درصدی در وزن و 24 درصدی در ارزش همراه بوده است.
ناظر گمركات سیستان و بلوچستان گفت: هم اینك 16 منطقه گمركی در مجاورت مرزهای این استان با افغانستان و پاكستان فعال است.
هامون نورد ادامه داد: گمرك و منطقه آزاد چابهار، گمرك كنارك، گمرك و بازارچه پیشین، گمرك و بازارچه مرزی ریمدان در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان فعال است و در حوزه شمال استان نیز دو بازارچه رسمی میلك و گمشاد در خطه سیستان وجود دارند كه اكنون گمرك و بازاچه گمشاد غیرفعال است.
7316 /8005 /6081/ 6075

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
صادرات زعفران افزایش یافت