فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مدرسه کاغذی احداث می شود


سید مصطفی آذرکیش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: این مدرسه که به هنرستان دخترانه اختصاص داده شده است در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع که به همت یک خیر اهدا شده، در نیشابور ساخته خواهد شد.
وی افزود: برآورد اولیه برای احداث این هنرستان حدود 10 میلیارد ریال است که از محل جمع آوری و فروش کاغذهای باطله مدارس و دیگر شهروندان نیشابوری تامین می شود.
مدیر کل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با انجام یک کار پژوهشی مشخص شده که حدود هشت درصد زباله های یک شهر را کاغذ تشکیل می دهد که این رقم بر اساس برآوردهای صورت گرفته در نیشابور به 16 تن می رسد که می توان از محل فروش این کاغذهای باطله برای احداث اولین مدرسه کاغذی بهره گرفت.
آذرکیش یادآورشد: احداث این مدرسه در راستای انعقاد تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست در بهمن سال 92 کلید خورده و در نظر است رشته های متناسب با محیط زیست در این مدرسه پس از تصویب شورای عالی آموزش و پرورش، تدریس شود.
وی به ویژگی های این مدرسه کاغذی اشاره کرد و گفت: استفاده از انرژی پاک، بهره گیری از الگوی زیست محیطی و فضای سبز، ساخت تجهیزات از محل بازیافت ها و استفاده از معماری ایرانی - اسلامی از جمله امتیازات این هنرستان به شمار می رود.
مدیر کل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این وزارتخانه از گسترش احداث مدارس کاغذی در نقاط مختلف کشور استقبال می کند، خاطرنشان کرد: در این میان مراقب هستیم تا توسعه این مدارس متناسب با نیاز بازار کار باشد.
آذرکیش با بیان اینکه این اراده در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که در حوزه های مختلف به بحث حفاظت از محیط زیست بپردازد، افزود: از جمله فعالیت های این وزارتخانه در راستای این هدف، آموزش هنر آموزان در قالب درس ایمنی و بهداشت در سراسر کشور و نظام آراستگی کارگاهی و آموزشی بوده است.
فراهنگ ** 1883 ** 1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
احداث مدرسه در نیشابور با فروش کاغذ باطله !