سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



مشاوره سلامت/ پرسش و پاسخ درباره مشکلات جسمی و پزشکی


مشاوره سلامت/ پرسش و پاسخ درباره مشکلات جسمی و پزشکیخراسان/ موضوع سوالات درباره مشکلات جسمی و پزشکی مبتلا به همه افراد در همه جاست امروز نمونه ای از پاسخ های دکتر «مارتین اسکر» یکی از پزشکان معروف انگلیسی را به سوالات بیماران آورده ایم.

س: آیا خشمگین شدن، درد در قفسه سینه ایجاد می کند؟ سوال دوم این که اگر چه لاغر شده ام اما چربی دور شکمم هنوز مانده است.آیا ورزش های شکمی می تواند آن را از بین ببرد؟
ج.در مورد سوال اول درد در قفسه سینه یا آنژین می تواند از علایم حمله قلبی یا نرسیدن خون کافی به قلب باشد.زمانی که فرد خشمگین می شود، فشار خون و ضربان قلب بالا می رود و قلب باید سخت تر کار کند.با این اتفاق در صورت وجود انسداد قسمتی از قلب از اکسیژن محروم می شود و فرد دچار علایمی مانند درد قفسه سینه،فک یا شانه می شود.در صورت احساس درد در سینه باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.
در مورد سوال دوم،متاسفانه تغییر دادن ورزش کمکی نخواهد کرد تا چربی یک قسمت خاص از بدن آب شود.دراز نشست یا ورزش های شکمی باعث حجیم شدن عضلات می شود که به سفت تر شدن و بهتر شدن ظاهر شکم می انجامد.برای سوزاندن چربی دور شکم باید کالری بیشتری نسبت به آن چه مصرف می کنید، بسوزانید.

س.حدود یک ماه پیش برای برداشتن چند سنگ کلیه تحت عمل جراحی قرار گرفتم که موفقیت آمیز بود اما اخیرا نسبت به قبل دچار تکرر ادرار شده ام.آیا این می تواند عارضه جانبی عمل جراحی باشد که درباره آن به من هیچ هشداری داده نشده بود؟ آیا ماندگار است؟
ج. در یورتروسکوپی ،لوله ای وارد حالب می شود تا سنگ را خارج کند. اگر چه اغلب بیماران این روند راخوب تحمل می کنند اما گاهی عارضه جانبی دارد که در مورد آن خود پزشک یا متخصص باید توضیح دهد. بعید می دانم که خارج کردن سنگ کلیه باعث تکرر ادرار شود مگر این که سنگ ها باعث انسداد جریان ادرار از کلیه شوند.به همین علت ممکن است که کمی سوزش و ناراحتی در مثانه و حالب پس از دفع سنگ ایجاد شود.فرد احساس درد و نیاز مکرر به دفع پیدا می کند.به خصوص اگر در ادرار خون دیده شود که حتما باید با متخصص در میان گذاشته شود.احتمال دیگر ، عفونت ادراری پس از این عمل است که با انجام دادن چند آزمایش ساده قابل تشخیص است.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
معرفی رشته پزشکی-پرسش و پاسخ