فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دیدگاه های خریداران و غرفه داران نمایشگاه کتاب بوشهر


به گزارش ایرنا، آنان تبلیغات ضعیف محیطی، استقبال و فروش کم، دوری محل برگزاری تا مرکز شهر بوشهر، حضورنیافتن انتشاراتی ها و ناشران مشهور و معروف، کمبود برخی کتابهای تخصصی، فعالیت یک نوبته نمایشگاه فقط در عصرها، همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب بوشهر برخی دیگر استانها، تنوع کم کتابهای کودکان و نبود غرفه های فروش نرم افزارها را از جمله انتقادها از دهمین نمایشگاه کتاب بوشهر مطرح کردند.
مسئول فروش غرفه انتشارات الماس دانش گفت: در چند روزی که از برپایی نمایشگاه گذشته استقبال خوبی از نمایشگاه نشده که یکی از دلایل آن می تواند تبلیغات محیطی ضعیف در سطح شهر بوشهر باشد.
محمود اهوارکی بیان کرد: با حضور در چنین نمایشگاهی باید حداقل 50 تا 60 میلیون ریال فروش داشته باشیم ولی میزان فروش کنونی 5 درصد مبلغ مورد انتظار است.
وی اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در داخل شهر می تواند بازید کنندگان بیشتری را جذب کند.
مسئول فروش غرفه انتشارات قلم گفت: میزان بازدید از نمایشگاه در سطحی متوسط است ولی میزان خرید بازدید کنندگان از دهمین نمایشگاه کتاب بوشهر بسیار پایین است.
هادی افشین در ارتباط با راه های افزایش بازیدکنندگان از نمایشگاه بیان کرد: شهروندان برای خرید 400 تا 500 هزار ریال کتاب کمتر تمایل دارند به نمایشگاه بیرون از شهر بیایند از این رو چنین نمایشگاه هایی باید در سطح شهر فراهم شود.
وی با اشاره به استقبال کم انتشاراتی ها و ناشران معروف از این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه به صورت استانی از عمده دلیل هایی است که باعث استقبال کم از آنها می شود.
یکی از خریداران کتاب گفت: یکی از کمبودهای این نمایشگاه نبود کتاب های حقوقی است که بدون شک با حضور انتشاراتی هایی چون مجد و گنج دانش کمتر این کمبود احساس می شد.
کرامت الله قاسمی بیان کرد: فراهم شدن امکان برگزاری نمایشگاه در نوبت صبح و افزایش روزهای برگزاری می تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به نمایشگاه ها بکشاند.
وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه در نوبت صبح این امکان را ایجاد می کند که دانش آموزان به عنوان بخش عمده ای نمایشگاه کتاب بهتر بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
قاسمی با اشاره به اینکه نمایشگاه بهترین فرصت برای نذر کتاب است یادآور شد: با وجود تخفیف 30 تا 50 درصدی افرادی در این بین هستند که توانایی برای خرید کتاب های مورد نیاز خود را ندارند و نذر کتاب می تواند آنها را در تامین کتاب دلخواه خود یاری کنند.
یکی دیگر از خریداران کتاب گفت: دهمین نمایشگاه کتاب بوشهر مطلوب بوده ولی ایده آل بازدید کنندگان نیست.
وی با اشاره به ضرورت دسته بندی غرفه ها به صورت رشته ای و تخصصی در چنین نمایشگاه هایی افزود: کتاب های دینی و تاریخی عرضه شده در نمایشگاه مطلوب و می تواند تامین کننده مخاطبان این حوزه باشد ولی در حوزه حمل و نقل کتابی دیده نمی شود.
نماینده فروش غرفه انتشارات مطبوعات دینی گفت: دهمین دوره نمایشگاه کتاب بوشهر تاکنون نسبت به سال های پیش بسیار ضعیف بوده است.
رضا قربان پور اظهارکرد: با توجه به اینکه شهرداری بوشهر جزء شورای فرهنگ عمومی است می تواند سرویس های ایاب و ذهاب را به شکل مناسبت تری در اختیار بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب قرار دهد.
وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی استقبال کم بازیدکنندگان نیز حضور برخی از انتشاراتی هایی است که شاید تاکنون یک جلد کتاب نیز از خودشان ندارند و فعالیت آنها در این حوزه به طور صرف با نگاه اقتصادی است.
مسئول فروش انتشارات آباد بوم گفت: برگزاری همزمان این نمایشگاه با نمایشگاه کتاب در دیگر استانها منجر به استقبال کم از نمایشگاه در مقایسه با سال های گذشته شده است.
فاطمه عالی پور بیان کرد: ایجاد کردن زمینه برای حضور انتشاراتی های مطرح عاملی مهم در افزایش انگیزه برای خریداران کتاب است.
مسئول فروش غرفه انتشارات اطلاعات گفت: امسال استقبال از کتاب های مذهبی و سیاسی فزونی یافته است.
مرتضی عالی حسینی بیان کرد: تنوع کتاب های مورد نیاز کودکان زیاد مطلوب مخاطبان نبوده و مخاطبان آن در سطح شهر بوشهر با تنوع کتاب بیشتری مواجه هستند.
وی اظهارداشت: برای رونق نمایشگاه کتاب ایجاد پایگاه های کتاب در سطح شهرها می تواند پیش زمینه خوبی برای استقبال از نمایشگاه های کتاب باشد.
یکی از خریداران گفت: تقویت برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب نیاز اساسی این دوره از نمایشگاه کتاب استانی بوشهر است.
غلامحسین دریانورد اضافه کرد: برپایی غرفه های نرم افزار و مطبوعات از جمله عامل های انگیزشی برای حضور بازدید کنندگان است ولی با این وجود در دهمین نمایشگاه کتاب بوشهر غرفه ای در این حوزه دایر نشده است.
مدیر اجرایی دهمین نمایشگاه کتاب بوشهر نیز گفت: سازمان اتوبوسرانی برای خدمات دهی به بازدید کنندگان کتاب با وجود کمبود اتوبوس سرویس های لازم را مهیا کرد طوری که هر یک ساعت یک بار اتوبوس ها در این مسیر به خدمات دهی می پردازند.
فریما بوشهری ادامه داد: اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب استان بوشهر با برخی دیگر از استانها همزمانی داشته است و این باعث از رونق افتادن نمایشگاه بوشهر شده منطقی به نظر نمی رسد زیرا انتشاراتی های مطرح امکان حضور همزمان در چند نمایشگاه را دارند.
وی افزود: در دهمین نمایشگاه کتاب بوشهر انتشاراتی های مطرحی چون امیرکبیر، رشد، سمت، افق، گاج، گزینه برتر، سخن و ققنوس حضور دارند و حضور برخی از انتشاراتی هایی که زیاد مطرح نیستند نیز به دلیل رویکردی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از ناشران در پیش گرفته از این رو نمی توان ناشری که کتاب های کمتری دارد را نادیده گرفت.
بوشهری یادآور شد: در این نمایشگاه همه کتاب هایی که در 152 غرفه عرضه شده است از سال 1390 به بعد انتشار یافته اند.
وی در ارتباط با نارضایتی برخی از غرفه داران از میزان فروش خود گفت: غرفه داران برخی غرفه ها کتاب هایشان مخاطبان خاصی دارد و نمی توان انتظار داشت که فروش آنها نیز به اندازه غرفه های عرضه کتاب با موضوع عمومی باشد.
بوشهری بیان کرد: در این پنج روزی که از برپایی نمایشگاه گذشته دو میلیارد ریال بن خرید کتاب به فروش رفته است و شماری از غرفه داران نیز از میزان فروش خود رضایت کامل داشته اند.
وی ادامه داد: با تجربه هایی که از سال های پیش داشتیم برگزاری نمایشگاه کتاب در نوبت صبح با استقبال مورد انتظار همراه نبود ه است.
بوشهری افزود: همچنین با توجه به اینکه برخی از بازدیدکنندگان از نقاط دور دست استان به نمایشگاه می آیند برگزاری نمایشگاه در نوبت عصر تا ساعت 21 از مزیت زیادی برای آنان برخوردار است.
وی ادامه داد: در موضوع ضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح شهر بوشهر نیز باید توجه داشت که در بوشهر فضایی با قابلیت گنجایش 152 غرفه و پارکینگ خودروی مناسب وجود ندارد.
مدیر اجرایی دهمین نمایشگاه کتاب استانی بوشهر بیان کرد: با وجود کمبود منابع مالی تبلیغات محیطی در سطح شهر و ارسال نامه به مدرسه ها و دانشگاه ها در سطح گسترده ای انجام گرفت.
بوشهری با اشاره به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه قابل تمدید نیست یادآور شد: از بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب انتظار است پیشنهادها و انتقادهای خود برای برگزاری هر چه مطلوب تر این نمایشگاه در سال های آینده به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام کنند.
دهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر از 23 تا 29 آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی بوشهر برپاست.
ک/4
7212/6043

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
درددل غرفه داران نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی