سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه ایلام: توسعه راه ها اولویت اصلی استان است


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد نقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام ضمن تقدیر از مردم ولایتمدار و مدیران ارشد این استان در پذیرایی از زائران حسینی اظهار کرد: مردم استان همانند سال گذشته با آغوش باز از صدها هزار زائر که از شهرها و کشورهای مختلف خود را به این استان رسانده بودند به بهترین نحو ممکن پذیرایی کردند.
وی با انتقاد از نحوه انعکاس این حماسه بزرگ استان ایلام در رسانه ملی افزود: برغم زحماتی که کشیده شده انعکاس خدمات مردم به زائران در این رسانه بسیار کم و ضعیف بود و این خود نوعی بی مهری در حق مردم این استان است.
امام جمعه ایلام از اظهار نظر برخی مسئولان در رسانه ملی و اعلام اینکه ایلام و مرز مهران برای تردد زائران اربعین مناسب نیست انتقاد کرد و یادآور شد: وقتی مردم خود مرز مهران را به عنوان نزدیکترین راه برای تردد به عتبات عالیات انتخاب می کنند چه مشکلی وجود دارد که اینگونه تبلیغات منفی می کنند.
حجت الاسلام لطفی با اشاره به افزایش 40 درصدی تردد زائران در مرز مهران نسبت به سال گذشته تاکید کرد: اگر زیرساخت های لازم در این استان وجود ندارد این مشکل ما نیست بارها اعلام کردیم که به مساله راه در این استان نگاه جدی شود.
وی گفت: براساس گزارش های اعلام شده توسط وزارت کشور عراق بیش از چهار میلیون زائر ایرانی در ایام منتهی به اربعین به این کشور سفر کردند که حدود 70 درصد انها از مرز مهران به کشور عراق تردد کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر مسیر ایلام - مهران چهار بانده بود مشکل ترافیکی هم به وجود نمی آمد.
وی افزود: موضوع اربعین یک حماسه ملی است و قطعا در سال آینده با جمعیت بیشتری از زائران مشتاق مواجه خواهیم شد لذا باید از هم اکنون برای حل مشکلات مربوط به زیرساخت ها در این استان برنامه ریزی شود.
لطفی با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران و دیگر کشورهای اسلامی در آیین بزرگ اربعین خاطر نشان کرد: مردم عراق در پذیرایی از زائران حسینی تمام توان خود را گذاشتند و استقبال کردند، امیدواریم همچنان پیوند میان دو کشور در زمینه های مختلف متمرکز و ادامه دار باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس در 10 آذر 1316 یادآور شد: شهید مدرس، فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار از چهره‎های درخشان تاریخ تشیع به شمار می‎رود که عمر خود را در راه اعتلای اسلام نثار کرد و در جهت نشر حقایق اسلامی و دفاع از معارف تشیع با استقامت تمام ایستادگی کرد.
امام جمعه ایلام همچنین به نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی اشاره کرد و افزود: نامه اخیر معظم له تلاش های دولتمردان و رسانه ها غربی علیه اسلام ناب را خنثی کرد و چهره واقعی اسلام را به جوانان تشنه حقیقت نشان داد.
3032/9002/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نهال کاری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام