ماشین شناس/ انتشار جزئیات بیشتر درباره پیشرانه هشت سیلندر جدید «نیسان»


ماشین شناس/ انتشار جزئیات بیشتر درباره پیشرانه هشت سیلندر جدید «نیسان»

عصر ایران/ بهبودهای صورت گرفته در پیشرانه جدید نیسان به ارتقا قابل توجه در بازده خروجی آن منجر شده و بر همین اساس امکان تولید 390 اسب بخار نیرو و 401 پوندفوت گشتاور فراهم شده است.
نیسان اطلاعات دقیق‌تری درباره پیشرانه جدید 5.6 لیتری هشت سیلندر خورجینی بنزین‌سوز خود ارائه کرده است. این پیشرانه قرار است در خانواده وانت پیک‌آپ های تیتان نیسان مورد استفاده قرار بگیرد. طراحی جدید این پیشرانه با به کارگیری سیستم تزریق سوخت مستقیم و زمان بندی متغییر سوپاپ ها به هرچه مدرن شدن آن کمک کرده اند.

بهبودهای صورت گرفته در پیشرانه جدید نیسان به ارتقا قابل توجه در بازده خروجی آن منجر شده و بر همین اساس امکان تولید 390 اسب بخار نیرو و 401 پوندفوت گشتاور فراهم شده است که 73 اسب بخار و 16 پوندفوت افزایش را نسبت به مدل پیشین نشان می دهد.

پیستون های بازطراحی شده با نسبت تراکم بالاتر 11.2:1 به بهبود بهره‌وری سوخت منجر می شود در شرایطی که سوپاپ مولتی کنترل در مدیریت بهتر راندمان حرارتی پیشرانه نسبت به ترموستات سنتی نقش دارد.
پیشرانه جدید نیسان به صورت انحصاری با یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک در مدل تیتان اکس‌دی (XD) جفت می شود. جعبه دنده مشابه احتمالا در مدل پایه تیتان نیز به کار گرفته خواهد شد اما نیسان تاکنون جزئیات ویژه ای در این زمینه را تایید نکرده است.
پیشرانه جدید هشت سیلندر خورجینی نیسان در بهار 2016 روانه بازار خواهد شد اما این شرکت اطلاعاتی درباره قیمت و زمان دقیق عرضه ارائه نکرده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
غرش موتور هشت سیلندر