سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ضرورت زمینه سازی برای ایجاد مدیریت واحد خدمات رفاهی دانشجویی


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ذولفقار یزدان‌مهر در جلسه شورای معاونان وزارت علوم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد صندوق رفاه در سال 94 اظهار داشت:‌ با تاکید بر مدیریت مشارکتی و با همراهی و همفکری مجموعه آموزش عالی، خاصه دبیران مناطق و حمایت وزیر علوم موفق شدیم در حوزه درآمدزایی 140 میلیارد تومان افزایش نسبت به سال گذشته و در مجموع 320 میلیارد تومان درآمد اختصاصی داشته باشیم و از طرفی در بخش ارتقای خدمات رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان، نسبت به سال قبل رشد 110 درصدی داشته‌ایم به طوری که در وام ویژه دانشجویان دکتری 400 درصد و در وام شهریه 200 درصد رشد داشته‌ایم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گزارش خود به شورای معاونان وزارت علوم تصریح کرد: در وام‌های تحصیلی، ازدواج و عتبات به صد در صد درخواست دانشجویان پاسخ داده‌ایم.
وی  تاکید کرد: علاوه بر دو برنامه مذکور تمرکز بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای عمومی، مردمی و خیران از دیگر اقدامات عملیاتی ما در سال گذشته بود که خوشبختانه توفیقاتی حاصل شد، که از آن جمله می توان به تسهیلات ارائه شده از سوی بنیاد مستضعفان، بنیاد 15 خرداد و صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد.
یزدان مهر یکپارچه سازی مدیریت خدمات رفاهی دانشجویی را ضروری برشمرد و افزود:‌ با ایجاد مدیریت واحد خدمات رفاهی دانشجویی و افزایش خدمات در این حوزه، می‌توانیم به  تمرکز هر چه بیشتر روسای دانشگاه‌ها بر مسائل علمی و تحقیقی کمک کنیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: این یکپارچه سازی منتج به انسجام بخشی و سازماندهی بهتر ارائه خدمات در دانشگاه‌ها می‌شود و درآمدزایی و بهره‌گیری از ظرفیت سایر نهادهای عمومی و مردمی را نیز تسهیل می‌کند.
وی تقویت درآمدزایی صندوق با بهره‌گیری از ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی، بهره‌گیری موثرتر از ظرفیت نهادهای عمومی، مردمی و خیرین، ارائه تسهیلات ویژه تغذیه برای تمرکززدایی و حرکت به سمت ارتقا و تنوع غذایی و طرح ویژه تعمیرات اساسی برای ارتقا و بهبود خوابگاه‌ها از رتبه 5 به 3 را از برنامه‌های اولویت دار صندوق در سال جاری خواند و افزود: افزایش ملموس وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل، تقویت سرمایه گذاری و ذخیره استراتژیک صندوق در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار دانشجویی و کارگاه‌های مهارت محور از دیگر برنامه‌های صندوق در سال جاری خواهد بود.
یزدان‌مهر گفت: چابک نبودن ساختار و عدم تناسب سرمایه انسانی با ماموریت‌ها، ناکارآمدی قوانین و مقررات، فرآیندها و زیرساخت‌ها و نبود تعامل موثر و پرتحرک با دولت، مجلس، رسانه‌ها و مجموعه آموزش عالی پیش از این از آسیب های گریبان‌گیر صندوق رفاه بوده است.

وی افزود: سازماندهی سرمایه انسانی و دور کردن صندوق از حاشیه‌های فرصت‌سوز، اصلاح قوانین و مقررات و فرآیندها و حرکت به سمت سازمان IT محور، اهتمام به اصل تمرکز زدایی و تقویت نظارت و ارزیابی و تعامل موثر و پرتحرک با دولت، مجلس، رسانه ها و مجموعه آموزش عالی از جمله اقدامات کوتاه مدت صندوق در جهت رفع این معضلات در سال94 بود.
وی در خاتمه با اشاره به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اهتمام به کاهش وابستگی به بودجه دولتی و حرکت به سمت خودکفایی و  ارتقای خدمات رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان از مهم‌ترین ماموریت های صندوق رفاه دانشجویان است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/4V4QX2


ویدیو مرتبط :
مبانی مدیریت قرص مدیریت مدیریت واحد کشاورزی مدیریت سوانح قرن مدیریت مدیریت استرا