وطن‌امروز: برخورد گازانبری گارد بیژن! +عکس


 برترین ها: روزنامه وطن امروز در شماه امروز خود با انتشار تصویری از ساختمان اصلی وزارت نفت در خیابان طالقانی تهران به تجمع روز گذشته عده ای از دانشجویان مقابل این وزارتخانه بر سر قراردادهای نفتی انعقاد شده ایران با شرکای جدید خارجی از سوی بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی و همچنین برخورد پلیس با تجمع کنندگان اعتراض کرد و نوشت: «گارد بیژن».

به گزارش برترین ها؛ وطن امروز در ادامه آورده است: دانشجویان معترض به قراردادهای مشکوک نفتی با برخورد گازانبری روانه اوین شدند.

قرارداد‌های IPC که مدل جدیدی از قراردادهای نفتی برای مشارکت خارجی است؛ فریاد اعتراض افراد آگاه و همچنین دلسوزان و نیروهای انقلابی را بلند کرده است.

به‌رغم مطرح شدن انتقادات کارشناسی به این نوع قراردادهای نفتی که موجب استیلای استعمار جدید اقتصادی بر حوزه انرژی کشور می‌شود؛ بیژن زنگنه اما در حال نهایی کردن و اجرای توافقات نفتی براساس این مدل قرارداد‌هاست.

بی‌اعتنایی به انتقادات مسؤولان و متخصصان، باعث شد تعدادی از دانشجویان برای تجمع در مقابل ساختمان وزارت نفت برنامه‌ریزی کنند. در حالی که قرار بود صبح روز شنبه این تجمع در اعتراض به این فساد کرسنت و قراردادهای IPC که منجر به چنین فسادهایی می‌شود، برگزار شود؛ اما تدابیر شدید امنیتی و استقرار نیروی ویژه پلیس نه‌تنها مانع برگزاری این تجمع شد بلکه 38 نفر از دانشجویانی که قصد تجمع داشتند نیز دستگیر شدند که براساس برخی اخبار تعدادی از آنها همان دیروز به اوین منتقل شدند.

وطن امروز: برخورد گازانبریِ گارد بیژن! +عکس


ویدیو مرتبط :
اتوی گاردریل ،گارد صاف کن ،نورد گارد ریل