علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



«آسمان خیس» تابلویی از احساسات داستان های آلمانی را بیان می کند


به گزارش خبرنگار مهر، پت اشتام نویسنده آلمانی به همراه چند تن از دوستان نویسنده اش کتاب «آسمان خیس» را در موضوع ادبیات به رشته تحریر در می آورند. این کتاب توسط محمود حسینی زاد ترجمه و توسط انتشارات افق چاپ و منتشر و در بازار موجود است.

این کتاب با ۹ داستان از نویسندگان آلمانی همچون «امینه سِوگی اُزدامار»، «برنهارد شلینک»، «یودیت هرمان»، «پتر اشتام و اینگو شولسته» جمع آوری شده است. مترجم پیش از هر داستان، به ارائه ی زندگینامه ی مختصری از نویسنده داستان پرداخته است.

داستان های آلمانی امروز مثل تابلوی مدرنیستی ترکیبی است از رنگ ها و احساس های تند، همدلی های عمیق با روح های آزرده، خاکستری های روابط سرد و تنهایی همیشگی جوامع معاصر. این پنج نویسنده، ‌هم گرایش های امروز ادبیات آلمانی را نشان می دهند و هم نماینده ی طبقه های مختلف جامعه ی آلمان هستند. ۹ داستان مذکور عنوان هایی چون «از حیاط پشتی در آیینه»، «پسر»، «فرانتس»، «آن زن در جایگاه بنزین»، «عشق آری اُسکارسون»، ‌ «نامه»، «جالیز»، «کلکته» و «موبایل» دارد.

برای نمونه داستان های «آن زن در جایگاه بنزین» از «برنهاد شلیک» و «عشق آری اسکارسون» از «هرمان» به نحو ماندگاری غم انگیزند. کندوکاوری هنرمندانه اند در فردیت آدم هایی که در کنار هم، گاه به شدت تنهایند و اغلب با حسرت زمان های از دست رفته، روزگار و روزمرگی هایشان را مرور می کنند و به امید آینده ای موهوم و مه آلود به امروز تحمل پذیر خود پشت پا می زنند.

داستان «عشق آری اسکارسون» در بستری از برف و یخبندان سرزمینی کمتر شناخته شده، ‌ جایی که تماشای نور قطبی هر ساله عده ی بی شماری مردم را به خود فرامی‌خواند، روایت می شود. همه ی کاراکترهای اصلی در وضعیتی گذرا، از زندگی معمول خود دور می شوند و به امید یافتن شادی به جهانی تصادفی و موقتی سرک می کشند و دل می سپارند. اما داستان درخشان «نامه» از «پتراشتام»، بخشی دیگری از چند ضلعی دلچسب و تکان دهنده ی قدرت داستان پردازی نویسندگان آلمانی مجموعه ی «آسمان خیس» است.

سایر داستان هایی که در این مجموعه مورد اشاره قرار گرفته است هر یک دارای ظرافت خاصی است که با خواندن آن به دنیای شگفت آور نویسنده وارد می شوید.


ویدیو مرتبط :
لوازمات اندازه گیری تابلویی زیگلر و زیمر - میتر تابلویی