شهیدی:160 خانواده هر کدام پنج شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند


نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خدمت به جامعه ارزشمند است اما خدمت شهید به جامعه بشری بالاتر از همه خدمت‌ها است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در همایش «ائمه جماعات، میثاق با شهدا» استان قم که در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ضروری دانست و افزود: خدمت به جامعه ارزشمند است اما خدمت شهید به جامعه بشری بالاتر از همه خدمت‌هاست.

وی تأکید کرد: شهدا در راه دین، قرآن، کشور و عقیده، جان خویش را فدا کردند؛ این خدمت خدمتی پرارزش است، شهدا نزد خداوند مقام دارند؛ آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند.

رئیس بنیاد شهید ادامه داد: خدمتی که مکتشفان، مخترعان، دانشمندان و متفکران به جامعه می‌کنند ارزشمند است اما تلاش آنان باید در شرایط توأم با امنیت و آرامش صورت گیرد و شهدا این امنیت و آرامش را با بخشیدن جانشان، فداکاری، گذشت و ایثار به ارمغان می‌آورند.

حجت‌الاسلام شهیدی اضافه کرد: امروز در شرایطی که کشورهای منطقه ناامن هستند، ایران اسلامی در امنیت قرار دارد و این امنیت خود به خود به وجود نیامده بلکه در سایه همین ایثارگری‌ها تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در حالی که همه دنیا علیه نظام و انقلاب اسلامی هستند، باید ضمن تحکیم وحدت با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقشه‌های دشمنان را برملا سازیم. باید به دشمن بفهمانیم که تفکر جهاد، ایثار و شهادت‌طلبی در کشور ما حاکم است و این تفکری شکست‌ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید افزود: 160 خانواده در کشور هستند که پنج شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند. با یکی از این خانواده‌ها به همراه رییس جمهوری دیدار داشتیم که مادر شهید می‌گفت: «به آقا بگویید من دیگر پسر ندارم اما هر زمان امر کنند خودم آماده حضور در جبهه‌ها هستم».

حجت‌الاسلام شهیدی تأکید کرد: شما ائمه جماعات بارها در منبرها سخنرانی کردید که این امام حسین (ع) و عاشورا بود که دین را نجات داد، اگر این قیام و فرهنگ شهادت نبود امروز از دین اسلام چیزی باقی نمی‌ماند و امروز وظیفه داریم تا این فرهنگ را گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید ادامه داد: شهدا در برابر دشمنان ایستادند و از ارزش‌ها و امنیت دفاع کرده و ثبات ایجاد کردند. ما مدیون شهدا هستیم و وظیفه ملت ایران این است که راه شهدا را ادامه دهند.

این همایش با حضور 400 نفر از ائمه جماعات استان قم در آستانه روز بزرگداشت شهدا برگزار شد و در پایان نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی از دو امام جماعت پدر شهید تجلیل شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دیدار رهبر انقلاب از خانواده شهید دوراندیش