کراس/ طراحی دوچرخه‌ای که نمی‌توان آن را دزدید


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.27 - 19:05

کراس/ طراحی دوچرخه‌ای که نمی‌توان آن را دزدید

باشگاه خبرنگاران/ از رؤیاهای همیشگی دوچرخه‌سوارها این بوده که کسی نتواند آن را سرقت کند و ممکن است «یرکا» بتواند این رؤیا را جامه عمل بپوشاند.
سه دانشجوی مهندسی اهل شیلی دوچرخه‌ای را ابداع کرده‌اند که با استفاده از اجزای خود قفل‌شده و بدین ترتیب مانع از سرقت آن می‌شوند.
استفاده از زین و فرمان و قاب پایینی خود دوچرخه در قفل کردنان باعث می‌شود تا سارق برای دزدیدن دوچرخه مجبور به نابود کردن این قطعات شود و پس از نابودی دیگر قادر به حرکت نخواهد بود.
مخترعان می‌گویند دوچرخه به سرقت رفته دیگر دوچرخه نیست و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد.
به دلیل ازدیاد دوچرخه‌سواری در امریکای لاتین (دو برابر شدن استفاده از دوچرخه در شیلی در سال 2013) به جای اتومبیل، مسائل امنیتی پیرامون آن مهم شده و این اختراع نیز جزئی از فرایند امنیت سازی برای دوچرخه‌سواران شده است.
در انگلیس که مهد دوچرخه‌سواران است دزدگیرهای متصل به دوچرخه زیاد شده است اما راه‌حل خوبی به نظر نمی‌رسد به همین خاطر دوچرخه‌های موسوم به برامپتون که دوچرخه تاشو بوده و می‌توان آن را در مترو و اتوبوس نیز حمل کرد همچنان ایده خوبی به شمار می‌رود.
مخترعان شیلیایی روی ابداع خود اصرار ورزیده، می گویند با 300 هزار دلار می‌توان تا اواسط 2015 بیش از 1000 دوچرخه از این نوع ساخته و راهی بازار کرد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
نمایش آکروباتیک با دوچرخه کراس