ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



اعلام جایگاه نهایی شمشیربازان ایران/ رقیبان عابدینی وپاکدامن سوم شدند


به گزارش ایرنا از فدراسیون شمشیربازی، دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا شنبه شب با تعیین برترین های شرکت کننده در این بخش از مسابقات و رده بندی نهایی دیگر شرکت کنندگان به پایان رسید.
در بخش از مسابقات که با حضور 182 شمشیرباز برگزار شد، مجتبی عابدینی جایگاه 13 را به خود اختصاص داد. عابدینی در حالی به این جایگاه دست یافت که به خاطر به واسطه حضور در 16 نفره اول بازیکنان از برگزاری دیدارهای گروهی مسابقات جهانی جایزه بزرگ اسپانیا معاف شد و به طور مستقیم به جدول 64 نفره راه یافت. عابدینی در این مرحله مقابل حریفی قزاقستانی و المپیکی خود 15 بر 4 پیروز شد و راهی مرحله بعد شد. در جدول 32 نفره مسابقات مجتبی عابدینی مقابل نماینده فرانسه به نام لام برت که قهرمانی اروپا را در اختیار دارد به برتری قاطع 15 بر 4 دست یافت و یک مرحله دیگر صعود کرد.
این شمشیرباز المپیکی کشورمان در جمع شانزده بازیکن برتر مسابقات و برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی مقابل کیم از کره جنوبی که رنکینگ پنجم جهان را در اختیار دارد با نتیجه 15 بر 12 شکست خورد و از صعود بازماند.
علی پاکدامن هم در رده بندی نهایی انفرادی مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا صاحب رده 14 شد. این شمشیرباز در مرحله گروهی مقابل حریفانی از آمریکا، مجارستان، انگلستان، کلمبیا و اسپانیا پیروز شد به طور مستقیم راهی جدول 64 نفره مسابقات شد.
وی در این مرحله با کسب برتری 15 بر 13 برابر این شمشیرباز مدعی به جدول 32 نفره صعود کرد. در این مرحله از مسابقات پاکدامن با شکست 15 بر14 الکسی یاکیمنکو از روسیه که رده نخست رنکینگ جهانی را در اختیار دارد، ضمن ثبت شگفتی بزرگ مسابقات به جمع شانزده بازیکن برتر مسابقات صعود کرد، اما در این مرحله مقابل لوکا کوراتولی از ایتالیا 15 بر 9 باخت و حذف شد.
فرزاد باهر ارسباران نیز با کسب جایگاه 57 به کار خود پایان داد. ارسباران در مرحله گروهی نمایندگانی از ترکیه، اسپانیا و مجارستان را شکست داد.
این شمشیرباز در جدول 128 نفره حریفی از گرجستان را از پیش‌رو برداشت، سپس با غلبه بر اگارستا از برزیل راهی جدول 64 نفره شد، وی اما در این مرحله برابر ابراهیمووف از روسیه با نتیجه 15 بر 8 شکست خورد و از صعود به جدول 32 نفره بازماند.
محمد رهبری دیگر شمشیرباز کشورمان در دیدارهای انفرادی مسابقات جهانی جایزه بزرگ اسپانیا بود که صاحب جایگاه 66 شد. این شمشیرباز کشورمان در مرحله مقدماتی حریفانی از اسپانیا، هنگ‌کنگ، شیلی، انگلیس و کلمبیا را شکست داد.
رهبری در ادامه و در جدول 128 نفره با از پیش‌رو برداشتن ورزشکار هنگ‌کنگی راهی جدول 96 نفره شد اما در این مرحله مقابل نماینده فرانسه باخت و از صعود بازماند.
بر پایه این گزارش، در رده بندی انفرادی مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا ویسنت انستد از فرانسه بر سکوی نخست قرار گرفت و به عنوان قهرمانی دست یافت. عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها نیز از آن ساندرو بازادزه از گرجستان شد.
جالب اینکه لوکا کوارتولی از ایتالیا و کیم جونگ هوآن از کره جنوبی که در جدول 16 نفره مسابقات به ترتیب مقابل علی پاکدامن و مجتبی عابدینی صاحب برتری شده و باعث حذف این دو شمشیرباز المپیکی کشورمان شدند نیز بر سکوی سوم مشترک ایستادند.
رقابت های شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا امروز با برگزاری دیدارهای تیمی پیگیری می شود. تیم کشورمان که با هدایت پیمان فخری عازم اسپانیا شده است، دراین بخش از مسابقات و در جدول 32 تیمی با قرعه استراحت مواجه شده و نخستین دیدار خود را در جدول 16 تیمی مقابل فرانسه برگزارمی کند. این دیدار ساعت 13:30 به وقت ایران برگزار می شود.
ورزشی **9118**1379

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اعلام اسامی نهایی داوطلبان مجلس نهم