سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قانون نوشت: تکثیر قاضی‌پور در پناه جنجال مینو خالقی


قانون نوشت: تکثیر قاضی‌پور در پناه جنجال مینو خالقیقانون/ متن پیش رو در قانون منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

انتخابات مجلس دهم پر ازشگفتی‌هایی بودکه گویاقراراست همچنان نیزادامه یابد.درابتدای امر و درمرحله نخستین بودکه این انتخابات نشان داد زمین بازی متفاوتی برای تبلیغات درانتظار است.این بار بیشتر ازدر و دیوارهای شهر این فضای مجازی بودکه عرصه جولان پوسترهاوتبلیغات نامزدها بود.فضایی که نامزدها از آن سود بردنداماشایدباورنداشتندکه می‌تواند تیغ دو دم آنان باشد.این از خوبی‌های انتخابات اخیر بود ولی این انتخابات قسمت‌های ناگواری نیز داشت که باید به آنها اشاره کرد تا شاید مسئولان جلوی این سریال که بی‌اخلاقی را ترویج می‌کند،گرفتند!
رویکردهای ضد زن!
همان فضای مجازی که شگفتی انتخاباتی را رقم زده بود، دومین شگفتی را هم ایجاد کرد. متنی از اظهارات نادرقاضی پور، نماینده ارومیه درفضای مجازی منتشرشدکه پرازالفاظ رکیک و توهین‌های زشت بود.البته نکته دردناک سخنان این نماینده آنجایی بود که به نماینده‌های زن توهین کرد. به محض انتشار این سخنان، سراسر کشور به این فاجعه اخلاقی اعتراض کردند و این دلزدگی‌ها از این نماینده، هر روز بیشتر می‌شد تا اینکه قاضی پور با فرافکنی مدعی شد، حرف‌هایش به گونه‌ای دیگر بازگو شده و وی نگفته است که به زنان رای ندهید بلکه گفته به مردان زن‌صفت رای داده نشود(نقل به مضمون).این ادعا را می‌توان با گوش دادن به اظهارات این نماینده در فیلم تبلیغاتی‌اش، رد کرد و از سویی بازهم مردان زن صف نیز خود توهینی دیگر به جایگاه بانوان است! و مشخص می‌کند که این شخص از اساس متوجه سخنان خود نیست.
کاسبی قاضی پور از پرونده‌خالقی
اما حماسه مردم در انتخابات، کمی جنجال قاضی پور را به حاشیه برده بود که ناگهان خبر از حذف یکی از نمایندگان مجلس، به نام مینوخالقی در فضای سیاسی ایران را فراگرفت. منتخب مرم اصفهان که رای مردم را به خود اختصاص داده بود ولی گویا شورای نگهبان قصدنداشت سد نظارتی پسا انتخابات را ازسر راه وی بردارد. ماجراهای مینوخالقی از اولین ساعات سال جدیدآغازشدو درنهایت در روزهای گذشته تا انتشار تصاویر وی پیش رفت.تصاویری که خالقی آنان راتکذیب کرد.هرچندسوال برجای باقی ماندکه چرا تنها چند ساعت پس از آنکه رئیس جمهور کشور به عنوان مجری قانون اساسی از ورودخالقی به مجلس دفاع کرده بود بایدمنتشر می‌شد و چرا شورای نگهبان تصمیم گرفت دراین موردخاص نظارت را گسترده‌تر ادامه دهد.
ماجرای مینو خالقی اتفاقات و صف‌آرایی‌های تازه ای رادرسپهرسیاسی ایران رقم زد اما بدون شک برنده این جدال تایید یا ردِ منتخب مردم اصفهان، نادرقاضی پور بود که ازصدراخباراجتماعی پایین آمد و جای خودرا به مینو خالقی داد. درحالی که وضعیت برای قاضی‌پور رو به بهبود بود و پس از فروکش کردن نسبی موج انتقادی علیه«نادرقاضی‌پور»این بار مطالبی دیگری ازیکی ازنامزدهای انتخاباتی اصولگرا در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن، این نماینده برگزیده مجلس دهم به مردم و به ویژه اقشار ثروتمند و طبقات بالای جامعه اهانت می‌کند.
تکثیر قاضی‌پور
این‌بار منتخب مردم مراغه و عجب شیر،محمدعلی حسین زاده بودکه فایل صوتی، متن و ویدیو سخنان اعجاب آورش فضای مجازی را درنوردید.فضای مجازی که زمانی برای همین نمایندگان مکان مناسبی برای تبلیغات آنان محسوب می‌شد درکمتر از 60 روز تبدیل به تیغی شدکه درمقابل آنان قرارمی‌گرفت. حسین‌زاده دراین ویدئو تقریبا زمین وزمان رابه هم می‌دوزد و به هرچه جلوی چشمش می‌بیندتوهین می‌کندتا رای‌دهندگان را برای رای دادن به خود قانع کند! سخنان توهین‌آمیزحسین زاده باادبیاتی به شدت افراطی و پرخاشگرانه و پر از تهمت، توهین، سوءظن به طبقات مختلف جامعه و مسئولان کشور است و در کمال ناباوری در بخشی از این ویدیو می‌گوید:«شلواربرخی رو از پاشون درمیارم»و...!عجیب نبود که سخنان حسین زاده،باردیگرپرونده سخنان تند و توهین‌آمیزنادرقاضی پور رابگشاید.
مصونیت برای نمایندگان خاص!
حال سوالی که به حق می‌تواند پرسیده شود این است که آیا نظارتی بر سخنان، رفتار و سابقه این‌گونه نامزدهای نمایندگی مجلس وجود دارد؟چگونه است که برای یک نماینده خاص اعمال نظارت تا پس از انتخابات ادامه پیدامی‌کند و دونماینده دیگرگویا بامصونیت آهنین خود می‌توانندبه بخش‌هایی بزرگ از جامعه ومردم ومسئولان توهین کنند.
تبعیض ممنوع
آنچه نباید نادیده گرفته شود لزوم برخورد قانونی با هرنامزد و یامنتخبی است که رفتاری خلاف قانون از آنان سر می‌زند.اگرمینوخالقی باید اعتبارنامه اش درصحن علنی مجلس مورد بررسی قرارگیرد،قطعا نمایندگانی چون قاضی پور و حسین زاده نیز بایدبسیار بیش از او موردبررسی باشند.ازیاد نبریم،بر فرض اینکه اگر جرمی(که هنوز ثابت نشده‌است) از نظر قانون و قانون‌گذار توسط خالقی رخ داده است،جرمی‌در فضای خصوصی و خلوت وی بوده است. درحالی که جرایمی‌چون توهین و فحاشی و به کار بردن الفاظ رکیک توسط دو نماینده دیگر به صراحت در پیشگاه جامعه ومردم اتفاق افتاده است و بیش ازسایران بایداعتبارنامه آنان درصحن علنی مجلس و درپیشگاه نمایندگان ملت موردبحث وبررسی قرار بگیرد تا شاید سایر نامزدها و منتخبین در دوره‌های بعد به یاد داشته باشند که مجلس قرار است چکیده فضایل ملت باشد و هرسخن ناروا و نابه‌جای آنان می‌تواند به پای کشور نوشته شود.
مسئولان مراقب باشند
از سوی دیگر باید مسئولان سعه‌صدر خود را بالا ببرند و به اطرافیان‌شان نیز یاد دهند که در برابر انتقادها، سر فروآورند تا ما دیگر شاهد کتک زدن خبرنگار و توهین و افترا به رسانه‌ها نباشیم.زیرا از روزی که کاریکاتور نادرقاضی‌پور در روزنامه «قانون» با عنوان عکس‌یادگاری قاضی‌پور و ترامپ منتشر شده است، اتفاق‌‌های ناگواری پیش آمده‌‌است که بسی‌جای تامل دارد.این عزیزان باید بدانند که رسانه‌ و خبرنگار بی‌گناه است و سیاستمداران و مسئولان مراقب رفتار و گفتار خود باشند وگرنه وظیفه روزنامه‌نگار انعکاس رویدادهای اجتماعی وسیاسی به جامعه است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: قانون


ویدیو مرتبط :
اجرا و شعرخوانی مجری صحنه دکتر مینو خالقی