سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزیر کشور: در انتخابات هیچگونه مورد امنیتی نداشتیم


معاون وزیر کشور: در انتخابات هیچگونه مورد امنیتی نداشتیمباشگاه خبرنگاران/ معاون وزیر کشور تأکید کرد در انتخابات اخیر هیچگونه ناامنی به لحاظ داخلی و یا بیرونی وجود نداشت.
«حسین ذوالفقاری» شامگاه یکشنبه در برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و روند شمارش آرا گفت: خوشبختانه روند انتخابات در کشور ما قانونی و بسیار امن و آرام بود، و می‌توانیم بگوییم که انتخاباتی پرشور و در کمال امنیت در کشور داشتیم، که حضور مردم در آن بسیار پرشکوه و گسترده بود.

وی تأکید کرد: ما در این انتخابات هیچ مورد امنیتی چه به لحاظ داخلی و چه به لحاظ بیرونی نداشتیم، و مردم هم در تبلیغات و طرفداری از کاندیداهای خود مرزهای قانون و اخلاق را رعایت کردند.

ذوالفقاری درباره مشارکت مردمی در انتخابات اظهار داشت: مردم به خوبی شرایط خود و کشور و منطقه و جهانی را می‌دانند و آنچه برای مردم کشور ما معیار اصلی است، نشان می‌دهد که منافع ملی و امنیت ملی در راس خواسته‌های آن‌ها قرار دارد. مخصوصا با موقعیت کشور ما و شرایطی که در منطقه ما وجود دارد، (یعنی) ناامنی‌هایی که در برخی از کشورهای نزدیک ما هست.

وی افزود: مردم ایران با آرامش و با هوشیاری و آگاهی کامل پای صندوقهای رای حضور یافتند، تا به دنیا اعلام کنند کشور و نظامشان را دوست دارند و شرایط را درک می‌کنند، و درواقع با مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت، در حقیقت به دنبال رشد و توسعه و امنیت کشورمان هستند.

وی تصریح کرد: انتخابات در کشور ما کاملا صیانت شده است و رای مردم تعیین کننده است و آنچه که در واقع از صندوق رای بیرون می‌آید،‌‌ همان در واقع قرائت می‌شود و سلامت انتخابات برای مردم کشور ما و دنیا کاملا محرز است؛ ضمن اینکه، مردم هم خیلی گوش به بیرون از مرزهای خودشان ندارند. مردم براساس در واقع، آنچه خودشان تشخیص می‌دهند، وارد عمل می‌شوند و در دوره‌های مختلف هم به هر حال، نشان دادند.

* دموکراسی به معنای واقعی در کشور ما وجود دارد
ذوالفقاری افزود: امروز هم شما می‌بینید که آنچه که ما تاکنون از نتایج انتخابات داریم می‌بینیم، نشان دهنده این است که تمام سلایق و به اصطلاح تمام افکاری که به هر حال در کشور ما در شرایط کنونی وجود دارد و به حمد الله همه هم در چارچوب نظام جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد، از مجموعِ در واقع خروجی انتخابات داریم می‌بینیم که سلایق مختلف نماینده دارند و کاندیدای آن‌ها حائز اکثریت آرا شدند و این در واقع، پیام روشنش آن است که دموکراسی به معنای واقعی در کشور ما وجود دارد، و اینکه به هر حال، حالا یک بررسی‌هایی صورت می‌گیرد؛ این یک امر طبیعی و در خیلی از کشورهای دنیا کاملا متداول است و در کشور ما هم براساس اصول و قاعده‌هایی که وجود دارد، این فرایند طی می‌شود.

وی گفت: وظایفی برای هیئت‌های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان گذاشته شده است که در چارچوب آن وظایف قانونی خودشان عمل می‌کنند و البته، یک فرایندی هم در نظر گرفته شده است که کسانی که بهرحال اگر مطلب یا نکته‌ای یا اعتراضی دارند، آن هم مورد توجه قرار می‌گیرد و این در مجموع نشان می‌دهد که به هر حال، انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تابع یک ضابطه تعیین شده و مشخصی است و امروز هم به حمد الله همه مردم و همه نامزدهای انتخاباتی به این امر تمکین کرده‌اند.

* پیروزی بزرگ برای کشور
معاون وزیر کشور افزود: این در واقع، یک پیروزی بزرگ برای کشورمان است که در مسیر قانونمداری همه امور خود را دنبال می‌کند، و باید برای دیگران هم یک پیام روشنی داشته باشد که بپیذیرند که مردم و قواعد و مقررات کشور ما امروز شرایطی را ایجاد کرده است که یک دموکراسی مبتنی بر نظام دینی ما در کشور شکل گرفته است، و موجب هماهنگی و رضایت عامه است.

ذوالفقاری درباره چگونگی حفظ امنیت انتخابات نیز گفت: گروه‌های تروریستی برای عملیات علیه کشورمان توجه داشتند، این موضوع تازگی ندارد و از سال‌های گذشته شاهد برخی اقدامات تروریستی در گوشه و کنار مرزهای کشورمان بودیم چه در مرزهای شرقی و چه در مرزهای غرب و شمال غرب.

وی افزود: در سال جاری نیز این گروه‌ها تلاش‌هایی را در این زمینه داشتند، مخصوصا در آستانه انتخابات اخباری دریافت کردیم که حاکی از عزمِ جدی‌ترِ آن‌ها در این مجال بود تا بتوانند در آستانه انتخابات یا در جریان آن یا حتی پس از انتخابات، در کشور ناامنی ایجاد کنند.

ذوالفقاری تاکید کرد: چند مورد از فعالیت‌های این گروه‌ها پیش از انتخابات خنثی شد. امروز صبح هم تیمی از این گروه‌ها، از مرزهای غربی کشور وارد منطقه سومار شده بودند و در حال طی طریق برای نفوذ به کشور بودند، اما با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی ما، در کمین گرفتار شدند و هر دو نفر به هلاکت رسیدند. مقادیر زیادی سلاح و مهمات از این دو تن به دست آمده و هویت آن‌ها در دست بررسی است، اما در اینکه این افراد قصد انجام عملیات تروریستی داشتند، هیچ شکی وجود ندارد.

* پایه اصلی امنیت، مردم هستند
معاون وزیر کشور درباره چگونگی برقراری امنیت در ایران با توجه به اینکه در آن سوی مرز‌ها داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال هستند، گفت: پایه اصلی این امنیت، مردم هستند؛ این مساله را به عنوان شعار مطرح نمی‌کنیم، بلکه واقعیتی است که آن را به صورت تخصصی بیان می‌کنیم، یعنی در جایی که مردم همراهی کنند و هوشیاری داشته باشند و فریب برخی از شعارهای همین جریان‌های تکفیری را نخورند؛ این گروه‌ها شکست می‌خورند؛ زیرا عمدۀ یارگیری این جریان‌های تکفیری از خود جامعه است. بنابراین پایه اصلی امنیت کشورمان، مردم هستند.

وی افزود: در کنار هوشیاری مردم، اقدامات بسیار گستردۀ نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه اطلاعاتی مقتدر کشورمان قابل ذکر است. امروز، خوشبختانه ما از سازمان‌های متعدد اطلاعاتی بهره‌مند هستیم. آن‌ها کارهای بسیار بزرگ و سنگینی انجام می‌دهند و اشراف اطلاعاتی که امروز از آن سوی مرز‌ها، عقبۀ مرز‌ها و داخل کشور داریم سبب شده است عزم و اراده‌ای که دیگران داشتند تا در این کشور ناامنی ایجاد کنند را خنثی کرده است و بحمد الله ما در این منطقۀ کم ثبات از امنیت و ثبات مثال زدنی برخوردار هستیم.

ذوالفقاری تاکید کرد: برای خارجی‌ها سئوال پیش آمده بود که چطور ایران، در این شرایطی که بر منطقه حاکم است، به جزیره‌ای امن تبدیل شده است، من به آن‌ها گفتم که عوامل متعددی در این حوزه نقش دارد که در رأس آن‌ها هوشیاری و انسجام سیاسی اجتماعی، فرهنگیِ دولت و مردم و مسئولان نظام قرار دارد.

* ولایت فقیه و رهبری محور اصلی اتحاد
وی افزود: از دیدگاه عمیق و تخصصی عرض می‌کنم که نعمت ولایت فقیه و رهبری در کشور ما نعمت بسیار بزرگی ست و محور اصلی همۀ هماهنگی‌ها اتحاد و وحدت و یکپارچگی و هماهنگی همۀ قوا و دستگاه‌های مختلف است و در وضعیت و امنیت کشور دخیل است. به لطف خدا، این وضع در کشورمان هست.

* در شهرهای مرزی حتی یک مورد ناامنی هم نداشتیم
معاون وزیر کشور درباره تلاش دشمنان برای ایجاد تنش در شهرهای مرزی نظیر خوزستان، سیاستان بلوچستان و.. گفت: نه در سیستان و بلوچستان و نه در خوزستان و نه در منطقۀ غرب و کردستان، حتی یک مورد ناامنی هم نداشتیم، و شرایط در این استان‌ها، حتی از زمان عادی هم بهتر بود. به گونه‌ای که حتی در مناطق صفر مرزی هم صندوق‌های ثابت و سیار با امنیت کامل انتقال داده شد و مردم هم در کمال امنیت پای صندوق‌های انتخابات آمدند.

وی افزود: حتی حضور پای صندوق‌های اخذ رأی در این شهر‌ها، بیش از شهرهای دیگر است، هنوز آمار دقیق نداریم اما با توجه به اطلاعات کلی که داشتم، میزان مشارکت در انتخابات در این شهر‌ها بیشتر بوده است. من به خاطر شغل قبلی‌ام، ارتباط مستقیمی با این مشغل داشتم و به خوبی می‌دانم که اتفاقا حساسیت مردم این شهر‌ها بر امنیت کشور اگر از مناطق مرکزی بیشتر نباشد، کمتر نیست. زیرا حداقل در جریان اصطکاکی که در جنگ با عراق داشتیم، مردم کشور ما و به ویژه مردم ساکن در مناطق مرزی کشورمان طعم تلخ ناامنی را چشیدند. به همین سبب مردمی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند، به شدت نسبت به امنیت مناطق خود حساسند و در کل، اهتمام همه برای تامین امنیت این مناطق است.

ذوالفقاری سپس تاکید کرد: ممکن است این گونه تصور شود که افرادی در این مناطق، تبهکار شمرده شوند، اما من با قاطعیت و استناد به آمار و ارقام می‌گویم به هیچ وجه این طور نیست، به صورتیکه حتی اگر افرادی در مناطق مرزی مرتکب جرمی حتی از نوع ضد امنیتی شوند، در مقایسه با دیگر مناطق کشورمان در داخل هم بر اساس جمعیت، آمارشان کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: مردم این مناطق واقعا به دنبال زندگی، آرامیش و آسایش هستند و تعلق خاطر بسیار زیادی به سرزمین و منطقه خودشان دارند، و اگر در منطقه‌ای دو یا چهار نفر تخلفی انجام دهند، نباید آن را به جمعیت عزیز و ایثارگر وفداکار مرزنشین نسبت داد.

ذوالفقاری تأکید کرد: این انتخابات به خودی خود امنیت آفرین است و تأثیر مثبتی بر امنیت کشورما دارد و انسجام و حمایت مردم در انتخابات قطعا پشتوانه خوبی برای هماهنگی و انسجام سیاسی و انشاء الله تلاش در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی خواهد بود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
دیدار معاون صدر اعظم آلمان با وزیر امور خارجه کشور