سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حکایت قهرمانی که پس از مرگ نیز دیده نشد


حکایت قهرمانی که پس از مرگ نیز دیده نشدتابناک/ متن پیش رو در تابناک منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

گویی ناشکری کرده‌ایم و حال می‌بایست تاوانش را بدهیم وگرنه تا پیش از این، در چنین مواقعی از اهمیت دادن به افراد پس از مرگشان می‌نالیدیم و توقع داشتیم که در زمان حیات افراد به دادشان برشند نه پس از مرگشان، غافل از آنکه ممکن است روزی را شاهد باشیم که قهرمانان مان پس از مرگ هم دیده نشده و مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

 از حادثه دردناک ریزش دیوار بر سر معلم دبستان روستای نوک‌جو مدتی نسبتا طولانی می‌گذرد و در این مدت، زوایای مختلف حکایت فداکاری این معلم و زندگی شخصی این قهرمان به روایت های مختلف گفته شده و بر شیرینی ها و تلخی های ماجرا افزوده اما همه این ها هم نتوانسته به رفاه خانواده این قهرمان فداکار در فراق وی منجر شود.

حالا همه می‌دانیم که حمیدرضا گنگوزهی، معلم جوان دبستان 55 نفری روستای نوک‌جو در مرز کشورمان با پاکستان که در نیمه فروردین ماه سه تن از دانش آموزان را از ریزش دیوار نم کشیده نجات داد و خود به جای ایشان به ابدیت پر گشود، همسر و فرزندانی دارد که جای خالی او را به شدت احساس می‌‌کنند.

همسری که دانشجوی کارشناسی‌ست و در خانه اجاره ای از دو دخترشان مراقبت و پرستاری می‌کند و حالا که در سوگ شوهر نشسته، تامین مخارج زندگی، به ویژه هزینه یکی از فرزندانش که بیمار است و مراقبت بیشتری نیاز دارد، برایش دشوار تر از پیش شده چراکه مرحوم گنگوزهی از جمله معلمان خرید خدمت بود نه استخدامی آموزش و پرورش.

همچنین همه می‌دانیم که قهرمان مدرسه نوک‌جو به مانند بسیاری از آموزگاران خرید خدمتی، جز یک ماه، مابقی حقوق خود را دریافت نکرده بود و در این مدت، حتی تعطیلات نوروزی، این خانواده از جیب خورده بودند. البته نمی‌دانیم که معوقات این آموزگار اکنون پرداخت شده یا خیر، هرچند توقع داشتیم که مرگ این معلم قهرمان به دایر نمودن حقوق و مستمری وی برای خانواده اش منجر شود که ظاهرا توقع زیادی بوده و هست.

با تامین مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه برای خانواده مرحوم گنگوزهی، پرونده گشوده شده برای این موضوع در جمعیت امام علی(ع) بسته شد

این در حالی است که قهرمان این ماجرا بهترین معلم برای تدریس فداکاری و ایثار به تمامی ایرانیان و برترین نمونه برای اثبات شایسگی های معلمان ایرانی بوده و هست و بر این اساس، بی توجهی به وی معانی زیادی خواهد داشت. آنقدر که اگر بشنویم تا سالها و دهه ها معلمان بی توجهی به خانواده گنگوزهی را نماد بی توجهی مسئولان به قشر معلم و حتی مسئولیتی ایشان در حوزه آموزش و پرورش می‌خوانند، جای شگفتی نخواهد داشت.

تلخ تر آنکه روایت زندگی شخصی این قهرمان نیز منتشر شده و همه، از جمله مسئولان آموزش و پرورش از مستاجر بودن و بیماری یکی از فرزندان این نیروی حق التدریسی (که طبعا حقوق ناچیزی دریافت می‌کرده)، آگاهند و هیچ اقدامی برای تغییر این شرایط به وجود نمی‌آورند.

در چنین شرایطی جای خوشحالی دارد که می‌بینیم جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی(ع) جور ایشان را کشیده و با فراخوانی تلاش کرده این خانواده را خانه دار نماید؛ تلاشی که با همراهی و همدلی مردم عزیز کشورمان، با گردآمدن کمکی به ارزش مادی 148 میلیون تومان و ارزش معنوی غیر قابل محاسبه، به تازگی به ثمر نشسته و طی روزهای ابتدایی هفته پیش رو، به انتقال سند به نام این خانواده خواهد رسید و فرجام خواهد یافت.

آن گونه که مسئولان جمعیت امام علی گفته‌اند، منزل تهیه شده در شهر خاش واقع است و به نام دو دختر و همسر زنده یاد حمیدرضا گنگوزهی خواهد شد. هدیه ای از جانب مردم نوع دوست ایرانی به خانواده ای که یکی از قهرمانان این آب و خاک از جمع صمیمی شان به آسمانها پرکشیده و تلاش برای فراهم آوردن رفاهی نسبی برای ایشان، چه بسا کمترین کاری است که می‌توان برایشان کرد.

در شرایطی که مسئولان از قافله کمک رسانی به دست اندرکاران جمعیت امام علی برای خرید خانه برای خانواده مرحوم گنگوزهی هم جاماندند تا ثابت کرده باشند که تغییر رویه‌ داده‌اند و پس از مرگ چنین قهرمانی هم به فکر جبران مافات نمی‌افتند؛ رویه ای که امیدواریم شکسته شود و به زودی شاهد برقرار شدن مستمری این خانواده، پذیرفتن قصور مسئولان در بیمه نکردن این معلم و پرداخت حق بیمه به خانواده وی، عملی شدن وعده استخدام همسر آن مرحوم و تصمیماتی از این دست باشیم تا ثابت شود که دست کم حمید گنگوزهی، معلم مدرسه نوک‌جو پس از مرگ غرور آفرینش دیده شده است!


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تابناک


ویدیو مرتبط :
حکایت آن که دلسرد نشد