دولت هر چه سریعتر برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه کند


یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم ارائه هر چه سریعتر برنامه ششم توسعه به مجلس گفت: تقاضایمان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه هر چه سریعتر گزارش عملکرد بودجه و برنامه ششم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) عبدالرحمان رستمیان در پایان جلسه علنی امروز ( دوشنبه )اظهار کرد: لازم است دولت بودجه متفرقه وشاخص عملکرد برای شرکت های دولتی را در ذیل گزارش عملکرد بودجه به مجلس ارائه کند و در همین راستا تقاضای ما ارائه این گزارش عملکرد در اسرع وقت می باشد.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن کشور در دوران پساتحریم گفت: لازم است در این دوران واردات از دروازه‌های کشور حذف شده و به پنجره های هوشمند تبدیل شود و صادرات را از دروازه های بزرگ کشور داشته باشیم.

رستمیان در تذکری دیگری به وزارت خانه اقتصاد گفت: در شرایطی که بانک ها می‌توانند محرکی برای تولید باشند عملکرد بسیار کند وغیر شفاف بوده و فرایندها زمان بر است و بانک‌ها مدعی‌اند که بودجه ندارند حال اینکه هنوز هشت ماه از سال نگذشته است و هنوز عوارض کالاهای آسیب رسان را نگرفته اند. این کوتاهی وزارت اقتصاد است.

وی خواستار شد که تسهیلات تولیدات همچون کشاورزی و دامپروری در بودجه سال آینده با بهره کم در نظر گرفته شود چون در غیر این صورت نتیجه خوبی نخواهیم گرفت.

نماینده مردم دامغان همچنین در تذکری به وزارت تعاون خواستار حل مشکل بازنشستگان ، کارگران و کارکنان زغال سنگ شد و بر لزوم تدبیر دولت و کمک هیأت رئیسه مجلس برای حل مشکل آن‌ها تاکید کرد.

رستمیان با تاکید بر هفته بسیج گفت که راه توسعه و رشد کشور و راه برون رفت از مشکلات داشتن فرهنگ بسیجی است ، فرهنگی که با فعالیت مخلصانه در جهت اهداف ملی کشور به کارگرفته می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حرف آخر دولت و مجلس درباره برداشت از صندوق توسعه ملی