سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تجمع دانشجویان انقلابی در اعتراض به جنایت آل سعود؛ امروز ساعت ۱۵ مقابل سفارت عربستان


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در پی اعدام بی‌رحمانه روحانی مجاهد و شجاع شهید آیت‌الله نمر باقر النمر توسط آل سعود و با توجه به برگزاری تجمع اعتراضی ساعت ۱۵ امروز یکشنبه ۱۳ دی‌ماه دانشجویان در مقابل سفارت عربستان، بسیج دانشجویی 14 دانشگاه تهران برای حضور در این تجمع اعلام آمادگی کردند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صداوسیما، امیرکبیر، تربیت مدرس، شهید مطهری، شهید بهشتی، علم و صنعت، تهران، خواجه نصیر، انقلاب اسلامی، امام صادق(ع)، صنعتی شریف، علوم قضایی و مذاهب اسلامی، امام حسین (ع) از تشکل‌هایی هستند که برای حضور در تجمع امروز اعلام آمادگی کرده‌اند.

* ایرانمنش: حضور بسیج دانشجویی شریف در تجمع مقابل سفارت عربستان

احسان ایرانمنش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر توسط رژیم آل سعود، اظهار داشت: قطعا آل سعود؛ این رژیم قرون وسطایی هزینه این جنایت خود را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: قطعا ملت‌های مسلمان نسبت به اعدام شیخ نمر ساکت نخواهند نشست و از این جنایت رژیم آل سعود نخواهند گذشت.

ایرانمنش در پایان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با حضور در تجمع دانشجویان مقابل سفارت عربستان، انزجار خود را نسبت به رژیم آل سعود و محکومیت اعدام شیخ نمر اعلام می‌کنند.

* حسنلو: دانشجویان امروز در محکومیت اعدام آیت‌الله نمر مقابل سفارت عربستان تجمع می‌کنند

مسعود حسنلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، تجمع دانشجویان و طلاب در اعتراض به جنایات آل سعود و اعدام شیخ نمر امروز برگزار خواهد شد.

وی افزود: دانشجویان، طلاب و عموم مردم انقلابی ایران امروز ساعت 15 در مقابل سفارت عربستان تجمع خواهند کرد تا اعتراض خود را نسبت به اعدام شیخ نمر و جنایات آل سعود اعلام کنند.

جمعی از تشکل‌های دانشجویی، نهادهای حقوق بشری دانشجویی و تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مختلف نیز از دانشجویان و اقشار مختلف مردم برای حضور در این تجمع دعوت کرده‌اند.

* رمضان‌زاده: تجمع طبق برنامه در برابر سفارت عربستان برگزار می‌شود

رمضان زاده دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در واکنش به اطلاعیه استانداری تهران مبنی بر تغییر محل تجمع دانشجویان و مردم در اعتراض به اعدام شیخ نمر اظهار داشت: این خبر صرفاً یک بازی رسانه‌ای بیش نیست و محل تجمع بدون هرگونه تغییری و مطابق برنامه اعلام‌شده در برابر سفارت عربستان برگزار می‌شود.

وی با انتقاد از رویه اتخاذی دولت در برابر مردم خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت به مردم اجازه نداد در واکنش به قتل‌عام مردم در حادثه منا کسی به عربستان اعتراض کند. در حمله این کشور به مردم مظلوم یمن نیز با عربستان مماشات کرد و اکنون اینگونه قصد جلوگیری از برگزاری تجمع نسبت به کشته شدن یکی از روحانیون شجاع و بزرگ شیعیان را دارد، مشخص نیست سیاست‌های دولت تا کی در برابر عربستان ادامه‌دار خواهد بود و چند نفر دیگر از مردم باید قربانی این سیاست‌ها شوند.

صبح روز گذشته دولت عربستان رسماً اعلام کرد، شیخ نمر رهبری شیعیان این کشور را اعدام کرده است و دانشجویان و مردم انقلابی در پاسخ به این جنایت امروز ساعت 15 در برابر سفارت این کشور در تهران تجمع می‌کنند.

* اجتماع بزرگ امروز دانشجویان طبق برنامه اعلام شده برگزار می‌شود

همچنین بسیج دانشجویی هشت دانشگاه بزرگ تهران (دانشگاه امام صادق(ع)، تهران، شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر، علم و صنعت، علامه طباطبایی و شهید بهشتی) در بیانیه‌ای نسبت به شهادت شیخ نمر و اتفاقات شب گذشته مقابل سفارت عربستان در تهران واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: صبح روز گذشته و در میان ناباوری با خبری مواجه شدیم که قلب هر آزاده‌ای را در هم می‌فشرد. خبر شهادت مجاهد فی سبیل الله، یار قرآن و رهبر شیعیان و آزادگان مظلوم عربستان، آیت الله نمر باقر النّمر در حالی منتشر شد که بغض در گلوی دانشجویان، طلاب و جوانان ایرانی دیگر به فریاد و اراده‌ای سدید برای نابودی رژیم منحوس و پلید سعودی تبدیل شده است. بلافاصله پس از انتشار خبر مصیبت‌بار شهادت این عالم وارسته، جنبش دانشجویی و در پیشاپیش آن بسیج دانشجویی با برنامه ریزی تجمع اعتراضی در مقابل سفارت کشور عربستان، از عموم مردم و نخبگان جهت شرکت در این اجتماع بزرگ دعوت کرد. با این وجود، در ساعات پایانی شب گذشته، اخباری مبنی بر حمله به سفارت سعودی و آتش زدن قسمت‌هایی از ساختمان مربوطه در سطحی وسیع انتشار یافت و بطور مشخص، رسانه‌های نزدیک به رژیم خبیث سعودی که گویی از قبل در انتظار این حادثه بودند، با ذوق‌زدگی زایدالوصفی به مظلوم‌نمایی پرداخته و با پررویی ایرانیان را به خشونت و حمایت از تروریسم محکوم کردند.

بسیج دانشجویی در این بیانیه ضمن عدم تایید و همراهی با وقایع شب گذشته، آن را کاملا مشکوک دانسته و بر رعایت قوانین مربوطه تاکید می‌کند؛ بر این اساس، اولا نیروی انتظامی و وزارت کشور باید نسبت به قصور یا تقصیرهای احتمالی در حفاظت از حریم قانونی سفارت‌ها و نهادهای دیپلماتیک در کشور پاسخگو باشند و ثانیا نباید اقدام وحشیانه و جنون‌آمیز جلادان سعودی و شهادت مظلومانه شیخ شهید باقر النمر در سایه این اتفاق وارونه جلوه داده شده و یا کمرنگ شود. در همین راستا، انشالله اجتماع بزرگ دانشجویان، طلاب و عموم مردم در مقابل سفارت سعودی، مطابق برنامه اعلام شده و با قوت برگزار می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: آل سعود، این شجره خبیثه آمریکایی و صهیونیستی، باید منتظر قیام فراگیر در نقاط گوناگون عالم علیه خود باشد، و باید بداند که این تازه نقطه آغاز است! جنبش دانشجویی در ایران، مشخصا، نیازمند آشوب و اغتشاش شبانه و عدول از قانون نخواهد بود؛ چرا که اجرای قانون حقه اسلام، خود بر خواست عمومی و فراگیر مومنان متکی است و به عبارت روشن‌تر، این بسیج مردم مسلمان ایران است که قانون را به ابزاری برای ریشه‌کن شدن اسلام آمریکایی و آل سعود خائن، آن هم در روز روشن بدل خواهد ساخت.

این بیانیه ادامه می‌دهد: اکنون زمان آن رسیده است تا اندوه دلمان را با انتقام از این حرام زادگان استکبار، آل سعود بن ابی جهل، بر طرف کنیم. زمان آن رسیده است تا مجاهدین مستضعف و خون دل خورده شیعه و سنی در سرزمین مادری مسلمین و علمای روشن ضمیر و شجاع جهان اسلام، حلقه‌های مبارزه علیه این رژیم خبیث شیطانی را چنان به هم متصل کنند، تا همچون زنجیری از عدالت، آویزه ای برای اعدام حاکمان ظالم حجاز و زمینه ساز فردای روشنمان شود.

بسیج دانشجویی اعلام کرد: جنایت‌های رژیم سعودی در حق دنیای اسلام و مردم ایران، از کشتار وحشیانه زائران خانه خدا در سال 66 تا به شهادت رساندن انبوه مسلمانان و از جمله ایرانیان در فاجعه منا، و از هم‌دستی با رژیم سفاک صهیونیستی در قتل عام مردم مظلوم غزه تا آدم کشی آشکار و بی‌پرده در سوریه، بحرین، یمن و حجاز، در کنار سکوت وقاحت بار حکام کشورهای اسلامی، کار شیوخ وحشی سعودی را به جایی رسانده که بی‌پروا دست به اعدام علنی و سیستماتیک رهبران دینی می‌زند. آیا این فجایع کافی نیست تا سران کشورهای اسلامی به خود آمده و بساط این حاشیه امن ظالمانه را برچینند؟

در این بیانیه عنوان شده است: بدیهی است از سران غرب‌زده عثمانی و شیوخ بی‌شخصیت خلیج که دستشان در خون شیخ نمرها آلوده است نمی‌توان انتظاری داشت؛ اما دلِ خون و چشمِ پر از اشک ایرانیان دیگر مسامحه با شیطان را برنمی‌تابد. بر این اساس، لازم است دستگاه دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی، قطع نظر از قیل و قال‌های باصطلاح دیپلماتیک، مجموعه‌ای از اقدامات عملی مقتضی را سامان دهد.

این بیانیه افزود: آل سعود، این وارثان ابی سفیان و ابی لهب و این رهروان راه یزید، باید بدانند که خون شهیدی که امروز در سرزمین حجاز جاری شده است، زمزم هدایت جان‌های آزادگان عالم خواهد شد؛ اعدام سرشار از کینه و حماقت شیخ شهید، سرآغازی است بر موج جدید نفرت جهانی علیه سران حکومت مرتجع عربستان و به فضل خدای بزرگ، دور نخواهد بود روزی که خروش متحد مسلمانان، از شیعه و سنی، استخوان‌های شرک و کفر را در هم خواهد شکست و قبله مسلمین را برای همیشه از چنگ خائن الحرمین الشریفین آزاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/LSNXFX


ویدیو مرتبط :
تجمع مقابل سفارت عربستان در اعتراض به جنایات آل سعود