سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برلین: اصرار بر عزل «بشار اسد»، قدم گذاشتن در مسیر ناکجاآباد است/ برجام ایران را به طرفی مسئول‌تر تبدیل می‌کند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر آلمان در آمریکا روز جمعه در نشستی گفت که «برجام»، ایران را به شریکی مسئول‌تر در جامعه جهانی تبدیل می‌کند. 

«پیتر ویتیگ» که در جمع روزنامه‌نگاران آمریکایی حاضر در سفاتخانه ایران سخنرانی می‌کرد گفت: «تصور ما این بوده و هنوز هم همین است که توافق ایران، توافقی خوب است که امنیت منطقه و جهان را افزایش خواهد داد.»

آقای «ویتیگ» همچنین اضافه کرد که توافق جامع هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام)، ایران را به طرفی «مسئول‌تر» در منطقه، در درازمدت تبدیل خواهد کرد.

او همچنین درباره آزمایش‌ موشکی ایران گفت که دولت آلمان، این اقدامات را محکوم کرده است. دیپلمات آلمانی گفت: «آزمایش‌های موشکی ایران، رویدادهایی بودند که ما آنها را سرزنش کردیم. شورای امنیت (برای پاسخ به آنها) در جامعه مناسب قرار دارد.»

 این مقام آلمانی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «ما شاهد رفتارهایی سازنده از ایران در برخی مسائل منطقه بوده‌ایم.»

ویتیگ درباره بحران سوریه هم اظهار نظر کرد و گفت ایران با توجه به نفوذی که بر روی دولت این کشور دارد باید در مذاکرات مربوط به سوریه حضور داشته باشد. 

سفیر آلمان در آمریکابا اشاره به درخواست‌های برخی کشورهای غربی در روزهای گذشته که کنار رفتن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت را شرط حل و فصل بحران این کشور می‌دانند گفت: «عزل بشار اسد به عنوان پیش‌شرط صلح، قدم گذاشتن در راهی است که به نا کجا آباد می‌رود.»

انتهای پیام/ 

http://fna.ir/GPT5Z0


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)