فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



طرح مصباح الهدی در مدارس استان قزوین اجرا می شود


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین که روز سه شنبه به ایرنا نمابر شد، حجت الاسلام والمسلمین علی انصاری افزود: این طرح در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سبک زندگی اسلامی ایرانی در مدارس استان قزوین اجرا می شود.
وی اضافه کرد: آشنایی دانش آموزان با زندگی چهارده معصوم(ع)، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) در دانش آموزان و پاسخگویی به مسائل دانش آموزان در موضوعات دینی و مذهبی از اهداف اجرای این طرح می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین انصاری ادامه داد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و تأکید مقام عالی وزارت مبنی بر ضرورت شناخت سبک و سیره زندگی و اخلاقی رسول گرامی اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عنوان بهترین الگوی عملی و اخلاقی؛ در راستای اسناد فرادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، منشور توسعه فرهنگ قرآنی و برنامه پنجم توسعه این طرح اجرا می شود.
وی ادامه داد: این طرح در تمام مدارس با استفاده از ظرفیت های موجود اجرا و اهم فعالیت هایی که در این حوزه می توان انجام داد شامل زندگی امام معصوم(ع)، کرامات، حکایات، داستان های کاربردی، احادیث و روایات، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری از قبیل کتابخوانی، نقاشی، عکس، فیلم کوتاه، داستان، تئاتر و بهره مندی از فضای مجازی مانند وب سایت، وبلاگ نویسی و پیامک است.
حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: برای اجرای تخصصی این طرح هر استان با الهام گیری از یک امام معصوم زوایای زندگی وی را بررسی می کنند، مدارس استان نیز درباره سبک زندگی و روایات و احادیث حضرت امام رضا(ع) برنامه ریزی خواهند کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: مدارس باید تا پایان فروردین ماه سال 95 آثار برگزیده را به آموزش و پرورش منطقه ارسال و ادارات مناطق نیز فعالیت های برگزیده مدارس را تا پایان اردیبهشت ماه 95 به اداره کل ارسال کنند تا پس از بررسی در پایان خرداد ماه به اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ارسال شود.
7388/ 6128

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سرود "ایران" مصباح الهدی لارستان اجرا شده در شبکه فارس