سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



به زودی می توان بازی های دو کنسول WiiU و PS3 را بر روی کامپیوتر های شخصی تجربه کرد


به زودی می توان بازی های دو کنسول WiiU و PS3 را بر روی کامپیوتر های شخصی تجربه کرد

مجله سخت افزار/ همواره یکی از حسرت های بزرگ PC بازان محروم بودن آن ها از تجربه ی بازی هایی است که بر روی کنسول های خانگی عرضه می شوند و در نهایت هیچ راهی به پلتفرم PC نمی یابند. با این حال طی سال های اخیر وجود شبیه ساز های مختلفی که امکان اجرای بازی های کنسول های خانگی قدیمی را بر روی کامپیوتر های خانگی میسر ساخته اند، موجب شده تا دارندگان پلتفرم PC بتوانند به تجربه ی عناوینی بپردازند که به دلیل بهره نبردن از کنسول های خانگی از انجام آن ها محروم بوده اند. حال به نظر می رسد شبیه ساز های جدید تری نیز در راه هستند که می توانند امکان اجرا و تجربه ی بازی های دو کنسول خانگی ژاپنی حاضر در نسل قبل و نسل فعلی را برای علاقمندان به بازی های این کنسول ها بر روی پلتفرم PC فراهم آورند.

در حال حاضر شبیه ساز های مختلفی وجود دارند که می توانند بازی های مربوط به بسیاری از کنسول های قدیمی را به راحتی و بی هیچ درد سری بر روی کامپیوتر های خانگی اجرا نمایند. در این میان شاید تنها شبیه ساز هایی که نتوان آن ها را به عنوان یک شبیه ساز کارآمد قلمداد کرد، شبیه ساز های مربوط به کنسول خانگی Play Station 2 باشند که بی شک مهم ترین آن ها شبیه ساز PSCX2 است (البته از طریق همین شبیه ساز هم توسط انجام برخی تنظیمات خاص می توان برخی بازی های کنسول PS2 را بر روی کامپیوتر های شخصی اجرا کرد). با این حال تا کنون شاهد عرضه شدن هیچ شبیه ساز قابل توجهی برای اجرای بازی های مربوط به کنسول های نسل قبل یعنی کنسول های نسل هفتمی بر روی کامپیوتر های خانگی نبودیم. اما به نظر می رسد که انتظار هواداران بازی های انحصاری موجود بر روی کنسول های خانگی نسل هفتمی بالاخره به سر آمده و آن ها عاقبت می توانند عناوین مورد علاقه ی خود بر روی این کنسول ها را توسط یک شبیه ساز جدید بر روی پلتفرم PC تجربه کنند. این شبیه ساز نسبتاً نو پا RPCS 3 نام دارد و در واقع شبیه ساز بازی های کنسول خانگی Play Station 3 بر روی کامپیوتر های خانگی محسوب می شود.

البته این شبیه ساز در حال حاضر در آغاز راه قرار دارد و تا زمانی که بتوان طیف وسیعی از بازی های کنسول PS3 را توسط آن به شکل بی عیب و نقصی بر روی پلتفرم PC اجرا نمود، نیاز به کار بیشتری بر روی آن لازم است. خصوصاً این که شبیه ساز RPCS 3 بر مبنای واسط Direct X 12 طراحی شده است و بر این اساس سیستم کامپیوتری نسبتاً قدرتمندی هم برای بهره بردن از توانایی های آن لازم است (البته پیش از این نیز نسخه های دیگری از همین شبیه ساز که بر مبنای واسط Direct X 12 طراحی نشده بودند هم وجود داشت که نسخه های چندان کارآمدی به شمار نمی رفتند). با این وجود طراحان شبیه ساز RPCS 3 تا کنون توانسته اند تعدادی از بازی های کنسول PS3 را توسط آن بر روی کامپیوتر های خانگی اجرا نمایند. در میان بازی هایی که تا کنون توسط این شبیه ساز بر روی پلتفرم PC اجرا شده اند شاید بتوان بازی After Burner : Climax را بهترین تجربه ی ممکن قلمداد کرد. به این ترتیب که این بازی تقریباً به شکل بی درد سری توسط شبیه ساز مذکور بر روی پلتفرم PC اجرا شده است. البته سوای این بازی، آثاری نظیر Silent Hill 3 و Dragon Ball Z Burst Limit نیز توسط شبیه ساز RPCS 3 بر روی پلتفرم PC اجرا شده اند که فرآیند اجرای آن ها با مشکلات فراوانی همراه بوده و به هیچ وجه تجربه ای موفق محسوب نمی شود (در واقع اجرای این بازی ها بر روی شبیه ساز RPCS 3 ما را به یاد تجربه های بی حاصل مان با شبیه ساز کنسول PS2 یا همان PSCX2 می اندازد!). البته شاید طراحان این شبیه ساز با کار بیشتر بر روی افزایش توانایی های آن بتوانند تجربه ای موفق تر از شبیه ساز نسل ششمی PSCX2 را برای آن دسته از دارندگان پلتفرم PC که به تجربه ی بازی های کنسول PS3 بر روی کامپیوتر های خانگی خود علاقه مند هستند رقم بزنند.

سوای شبیه ساز RPCS 3 که امکان ملاقات با عناوین نسل هفتمی را برای علاقمندان پلتفرم PC فراهم می آورد، دارندگان کامپیوتر های خانگی می توانند توسط شبیه ساز Cemu با بازی های نسل هشتم نیز بر روی سیستم های کامپیوتری خود دیدار نمایند و به اجرای عناوین کنسول انحصاری نینتندو در نسل حاضر یعنی WiiU بر روی کامپیوتر های خانگی خود بپردازند. این شبیه ساز ظرف یکی دو ماه اخیر در اختیار علاقمندان بازی های WiiU قرار گرفته است و طی همین مدت شاهد پیشرفت هایی در ساختار اجرایی آن بوده ایم. به این ترتیب که طراحان این شبیه ساز به تازگی موفق به اجرای بازی Mario Kart 8 توسط آن بر روی پلتفرم PC شده اند. تجربه ای که می توان آن را تجربه ای کاملاً موفق لقب داد. با این حال می توان گفت که این شبیه ساز هم نظیر شبیه ساز RPCS 3هنوز برای کامل شدن راه درازی را در پیش دارد و نمی توان انتظار داشت که بتوان در حال حاضر تمامی بازی های کنسول خانگی WiiU را توسط آن به شکل بی عیب و نقصی اجرا نمود. در این میان برای بهره گیری از توانایی های شبیه ساز Cemu هم نیاز به سیستم کامپیوتری قدرتمند و سر پایی احساس می شود. به این ترتیب که برای اجرای همین بازی Mario Kart 8 شما حداقل به برخورداری از پردازنده ای اورکلاک شده ای با مدل Core i7 - 4790 و همچنین یک کارت گرافیک مدل GTX – 980 نیاز خواهید داشت. در هر صورت به نظر می رسد که بازار شبیه ساز ها در نسل حاضر داغ تر از نسل قبل خواهد بود. چرا که به تازگی دو شرکت سونی و مایکرو سافت نیز با طراحی شبیه ساز هایی برای کنسول های خانگی و انحصاری خود، امکان اجرای برخی بازی های کنسول های قدیمی شان را برای دارندگان دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان فراهم کرده اند. به این ترتیب که دارندگان کنسول پلی استیشن 4 قادرند بازی های کنسول خاطره انگیز PS2 را بر روی پلتفرم نسل هشتمی خود تجربه نمایند و در آن سوی میدان دارندگان کنسول اکس باکس وان هم می توانند از تجربه ی بسیاری از بازی های شاخص نسل قبل و کنسول موفق Xbox 360 بر روی کنسول نسل هشتمی خود لذت ببرند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تریلر بازی batman_arkham_city برای کنسول wiiu