ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



دفاع تمام‌قد کاپیتان سابق پرسپولیس از طارمی


کاپ/ کاپیتان سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با رفع ضعف مشکلات می توان به قرار گرفتن پرسپولیس در جمع مدعیان قهرمانی امیدوار بود.
حامد کاویانپور درباره ارزیابی اش از شرایط فنی تیم پرسپولیس گفت: این تیم شروع خوبی در مسابقات فصل جاری نداشت. که این موضوع هم می توانست دلایل خاص خودش را داشته باشد. علاوه بر اشتباه داوری باید به جوان بودن تیم و تغییراتی که در پست های مختلف به وجود آمده بود اشاره کرد. برانکو در فاز دفاع تغییرات زیادی داشت مدافعان کناری پرسپولیس تغییر کردند و نفرات جدیدی به کار گرفته شدند در خط دفاع هم از زوج های مختلفی در شش بازی نخست استفاده شد. سیستم دفاعی تیم نیز ایراداتی داشت و همین مشکلات موجب شد پرسپولیس در سیستم دفاعی اش آسیب پذیر بوده و گل هایی دریافت کنند که منجر به از دست دادن امتیازات می شد. همین مشکل و ضعف اما هم اکنون به نقطه قوت تیم تبدیل شده است.
وی ادامه داد:زوج بنگر و نورمحمدی در خط دفاع در 5، 6 بازی اخیر به طور ثابت بازی کرده و عملکرد خوبی هم داشته اند. رضاییان در دفاع راست یکی از بهترین مهره های تیم پرسپولیس و آماده ترین نفرات لیگ تبدیل شده است و به تیم ملی هم راه یافته و در ترکیب اصلی تیم کی روش هم بازی می کند در دفاع چپ ابتدا حاتمی بازی می کرد اما الان بازی های زیادی است که انصاری توانسته خودش را در دفاع چپ فیکس کند.
پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: هافبک های دفاعی تیم هم عملکرد بسیار خوبی دارند و همین عوامل موجب شده پرسپولیس در 7، 8 باازی اخیر خود آمار خوبی داشته و گل های کمی دریافت کند. ای کاش برانکو بازی تدارکاتی بیشتری برگزار می کرد تا در شروع مسابقات به چنین آرایش و وضعیت دفاعی می رسید.
حامد کاویانپور با اشاره به وضعیت فاز هجومی تیم پرسپولیس گفت: تغییرات تیم در فاز حمله هم وجود داشت و نیاز به زمان بود که تفکرات برانکو در فاز هجومی جواب دهد به ویژه اینکه در فاز حمله اغلب نفرات تیم نفرات جوان و تازه واردی بودند که اغلب آنها تجربه بازی در تیم بزرگ پرسپولیس را به آن شکل نداشتند و علاوه بر اینکه برای هماهنگ شدن با هم نیاز به زمان داشتند به واسطه جوان بودن لازم بود که مدتی در این تیم بازی کرده و بدانند بازی در پرسپولیس با تیم های دیگر تفاوت های بسیار دارد.
وی افزود: در حال حاضر می بینیم که پرسپولیس هجومی ترین تیم لیگ است. به جرات می توان گفت هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس موقعیت گل خلق نمی کند. قبلا هم گفته بودم این برگ برنده تیم برانکو است و باید آن را به فال نیک گرفت. برانکو ترکیب خود را در فاز هجومی پیدا کرده و می بینیم که مسلمان و احمدزاده به عنوان هافبک های تهاجمی و عالیشاه و طارمی به عنوان مهاجمان جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی دارند و نفراتی مثل بن سون و علیپور هم به تناوب بازی می کنند.
کاپیتان اسبق پرسپولیس خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی پرسپولیس را این می بینم که بار گلزنی تیم روی دوش طارمی است و سایر نفرات هجومی تیم در امر گلزنی مشارکت نمی کنند طوری شده که هم تیم و هم هواداران و هم رسانه ها فقط از طارمی انتظار دارند که گل بزند. در حالی که در یک تیم دیگر عناصر هجومی هم باید در کار گلزنی مشارکت داشته باشند و طوری نباشد که فقط از یک بازیکن انتظارداشته باشیم در همه بازی ها گلزنی کند.
حامد کاویانپور با اشاره به عملکرد طارمی و مشکلاتی که اخیرا برای او به وجود آمده است گفت: وقتی عملکرد یک بازیکن را تحلیل می کنید باید از همه زوایا به آن نگاه کنید در وهله نخست می خواهم بگویم طارمی گلزن ترین بازیکن لیگ محسوب می شود. بنابراین او تا اینجای کار عملکرد بدی نداشته است اما همانطور که گفتم بار گلزنی تیم روی دوش یک نفر افتاده و همین انتظارات را بالا برده و فشار روحی روانی خاصی روی این بازیکن جوان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: امیدوارم کادر فنی پرسپولیس به این نکته توجه داشته باشد و تدابیر فنی به گونه ای باشد که دیگر نفرات تیم هم در کار گلزنی مشارکت داشته باشند باید فشار را از روی طارمی برداشت. طارمی علاوه بر اینکه توانسته 7، 8 گل بزند 5، 6 پنالتی هم در فصل جاری برای تیمش گرفته ما چه انتظاری از یک بازیکن داریم. کدام یک از نفرات صاحب نام در لیگ برتر به اندازه نصف طارمی موفق بودند؟ چرا به این فکر نمی کنیم که این بازیکن جوان با داشتن چنین کارنامه ای دومین فصل حضورش در لیگ برتر را سپری می کند او تا همین دو سال پیش در لیگ یک بوده است ولی توانسته در دو سال حضورش در تیم پرسپولیس به خبرسازیترین بازیکن لیگ تبدیل شود.
ملی پوش اسبق کشورمان اضافه کرد: طوری که می بینیم طارمی در تیم کی روش هم نقش ویژه دارد و توانسته با گلزنی و پنالتی گرفتن و ارسال پاس گل نشان دهد که چه بازیکن باکیفیت و تاثیرگذاری است. حیف است که طارمی را تحت این همه فشار و انتقاد قرار دهیم و او را بسوزانیم. در مجموع تیم برانکو در فاز حمله نقص و ایرادی ندارد جز اینکه بازیکنان پرسپولیس در فاز حمله از زدن ضربات نهایی دقت لازم را ندارند که به عقیده بنده این مشکل هم نشات گرفته از فشار روحی و روانی است.
حامد کاویانپور در ادامه گفت: امیدوارم هواداران حمایت خود از پرسپولیس را دریغ نکنند این تیم آینده روشنی دارند و برای همه محرز است در نیم فصل دوم و ادامه مسابقات لیگ میانگین امتیازی بسیار بسیار بهتری خواهد داشت اگر هواداران هم حمایت کنند اوضاع پرسپولیس قطعا بهتر از این خواهد شد اما فشار روحی روانی و موج انتقادات می تواند کار را برای بازیکنان پرسپولیس سخت کرده و این تیم را به دست انداز بیندازد البته باید به برخی مشکلات و معایب تیم هم اشاره کرد.
هافبک سالهای نه چندان دور پرسپولیس خاطر نشان کرد: تیم پرسپولیس در آغاز فصل و به هنگام برپایی اردوی آماده سازی در ترکیه در غیاب محمد نوری پنالتی هایی را در بازی های تدارکاتی از دست داد. همان موقع این بحث در رسانه ها مطرح بود که پرسپولیس پنالتی زن قهار ندارد باید روی این موضوع کار می شد و کار به جایی نمی رسید که شاهد از دست رفتن 4 پنالتی باشیم. طبق برآوردهای انجام شده اگر پرسپولیس چهار پنالتی هدر رفته را به گل تبدیل می کرد الان در صدر جدول بود. نه اینکه در چنین جایگاهی باشد. پرسپولیس تیمی است که موقعیت گل زیاد خلق می کند و نوع بازی تیم و برخی ویژگی های فردی و فنی نفراتی طارمی، عالیشاه و احمدزاده به گونه ای است که خوب پنالتی می گیرند وقتی تیمی چنین ویژگی هایی دارد باید یک پنالتی زن قهار هم داشته باشد که متاسفانه پرسپلویس در این زمینه مشکل دارد.
وی بیان داشت: در فوتبال امروز دنیا روی ضربات ایستگاهی و کرنر گل های زیادی به ثمر می رسد اما پرسپولیس در این زمینه هم مشکلاتی دارد علاوه بر این تیم امتیازات زیادی را در بازی های خانگی از دست داده و همین موجب شده در جمع مدعیان قهرمانی نباشد البته نباید فراموش کنیم که پرسپولیس در چند بازی خانگی از اشتباهات داوری متضرر شد و گرنه اینگونه نبود که در زمره تیم های ناکام لیگ در بازی خانگی قرار بگیرد.
هافبک سابق تیم ملی در پایان گفت: در مجموع به آینده تیم پرسپولیس خوشبین هستم و امیدوارم این تیم کمی زیرکانه تر بازی کند و قدر موقعیت ها را بداند. در حال حاضر می دانیم که برخی تیم های لیگ موقعیت گل چندانی خلق می کنند اما با حرفه ای گری و زیرکی با سه امتیاز زمین را ترک می کنند پرسپولیس باید در این زمینه ها باهوش تر عمل کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
گل پرسپولیس به پیکان (طارمی)