خدمات مشاوره‌ای تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه مشاوره در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارد، مشاوره‌ها تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت تا خانواده‌های کم‌درآمد راحت‌تر بتوانند از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند گردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، فرشته سلجوقی صبح امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده گناباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: ریشه اغلب آسیب‌های خانواده در حوزه فرهنگ است و زنان باید با ارزیابی عملکرد خود، ریشه‌های این آسیب‌ها را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت فرهنگی خانواده بر عهده زنان است، اظهار کرد: اگر در کشور به توانمندی‌های زنان، باوری وجود دارد، باید اقدامات لازم برای بروز این اعتماد و اعتقاد در جامعه به وجود آید که در این میان، زنان با نشان دادن توانمندی‌های خود می‌توانند نقش مؤثری را ایفا کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در انقلاب اسلامی ایران که تمامی رفتارها مبتنی‌بر الهامات قرآنی و اهل بیت است، زنان جدای از مردان و به‌عنوان گروهی کوچک از جامعه محسوب نمی‌شوند و زنان همیشه نیمی از جامعه بوده‌اند.

وی ادامه داد: زنان با توجه به نعمت خدادادی دارای هوش و تدبیری فوق‌العاده هستند و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های زنان، جامعه را به سمت و سوی توسعه، سرمایه‌گذاری و سالم‌سازی پیش می‌برد.

سلجوقی با بیان اینکه مشارکت اقتصادی زنان خراسان رضوی در برنامه پنجم توسعه فراتر از میزان کشور و به مقدار ۱۵.۷ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: استقلال اقتصادی در حوزه زنان سبب افزایش درآمد و کاهش هزینه است و یکی از راهکارهای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی، ورود زنان ایرانی به این مقوله است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در همین راستا بازار فروش مجازی محصولات تولیدی زنان با بیش از ۲۰۰ محصول راه‌اندازی شده است.

در ادامه این مراسم، فرماندار گناباد گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، نقش زنان در صحنه‌های مختلف جامعه پررنگ‌تر و جدی‌تر شد.

محمدعلی نبی‌پور افزود: تأثیرگذاری این قشر در سطوح مختلف جامعه نمایان است و در همین راستا دیدگاه‌های مختلفی در خصوص حضور زنان در جامعه وجود دارد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران جایگاه بهتری برای زنان با حفظ احترام، عزت و مباحث شرعی تعریف کرده و به آنان اجازه حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی را داده است.

نبی‌پور اضافه کرد: در سال‌های اخیر، علی‌رغم باسوادتر شدن زنان و افزایش حضورشان در مجامع مختلف، بانوان هنوز در مدیریت‌های جامعه نقش خود را پیدا نکرده‌اند و باید اجازه ورود بانوان به حوزه‌های مختلف را داد.

فرماندار گناباد افزود: بانوان باید با توانمندسازی و افزایش علم و آگاهی خود، نقش خود را در جامعه پررنگ‌تر نمایند اما در کنار پیگیری حق و حقوق زنان توسط خودشان، مسئولان نیز باید توجه ویژه‌ای به این جامعه زنان داشته باشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نارضایتی مردمی از پوشش بیمه های تصادفات رانندگی در ایران