تجلیل موسسه هنرمندان پیشکسوت از محمود فرهنگ و جلیل فرجاد


اجرای نمایش ارزشی و ریشه دار «خورشید کاروان» در سالن مملو از تماشاچی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران،با تجلیل «موسسه هنرمندان پیشکسوت» از 2 هنرمند با سابقه هنرهای نمایشی کشورهمراه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت،شب گذشته 18 آذرماه در پایان اجرای نمایش خورشید کاروان ، مراسم تجلیل از «محمود فرهنگ» به عنوان کارگردان و «جلیل فرجاد» بازیگر این اثر ترتیب داده شد .

در همین راستا در ابتدای این برنامه«مهدی متوسلی» مدیرعامل «موسسه فرهنگی فدک» ضمن تشکر از زحماتی که گروه «خورشید کاروان» از آغاز بیست و پنجمین سال اجرای متوالی این اثر ملی کشیده اند، این اقدام موسسه هنرمندان پیشکسوت و تجلیل از هنرمندان باسابقه کشور را امری ارزشمند قلمداد کرد.

در ادامه سیدعباس عظیمی نیز با حضور بر صحنه صحبت‌هایش را با زنده کردن یاد و خاطره انوشیروان ارجمند ،هنرمند فقید هنرهای نمایشی آغاز کرد.

وی از حضار خواست تا برای شادی روح آن مرحوم فاتحه بخوانند و صلوات بفرستند و در ادامه گفت: این هنرمند برجسته به جز دو سال اخیر که از میان ما رفته است، در سابقه تاریخی این نمایش ارزشی حضور داشتند و کاری ماندگار از خود به جا گذاشتند.یادشان گرامی باد.

عظیمی در ادامه با معرفی موسسه هنرمندان پیشکسوت برای حاضرین اظهار کرد: این موسسه از زیر مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که حدود سه سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد و در خدمت هنرمندان تراز اول تمام حوزه‌های هنری است. در این سه سال بیش از 500 هنرمند با سابقه کشور که از نظر سنی بالای 60 سال و از نظر هنری تراز اول به حساب می‌آیند به عضویت مجموعه درآمده‌ و مورد تکریم و خدمات موسسه قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: ما قرار گذاشته‌ایم که ظرف مدت کوتاه دو یا سه سال آینده در برنامه‌های مختلف از همه این بزرگاران تجلیل به عمل بیاوریم که امشب افتخار داریم پس از برنامه‌های تجلیل از هنرمندان پیشکسوتی همچون داریوش ارجمند،ملکه رنجبر،بهزاد فراهانی،مریم معترف،داود فتحعلی بیگی،عزت‌الله مهرآوران و... در حوزه هنرهای نمایشی، در خدمت دو پیشکسوت دیگر باشیم.

این مراسم با اهدای گل، لوح سپاس و هدیه‌ای به رسم یادبود به محمود فرهنگ و جلیل فرجاد دو پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی ادامه یافت و هرکدام با ایراد سخنانی مراتب سپاس خود را اعلام داشتند.

محمود فرهنگ، متولد 1332 در همدان کارشناس الهیات از دانشگاه تهران،نویسنده،کارگردان و منتقد تئاتر است که بیش از 8 سال کارگردانی نمایش خورشید کاروان را بر عهده دارد.همچنین جلیل فرجاد هنرپیشه زاده مرند و متولد سال 1330 ،دارای مدرک لیسانس بازیگری است که نخستین فعالیت‌های هنری خود را با بازی در فیلم «پرتگاه» از ابتدای دهه 60 آغاز کرد و تا کنون در فیلم‌های سینمایی، سریال و تئاترهای متعددی به نقش آفرینی پرداخته است.

تقدیرموسسه هنرمندان پیشکسوت ازموسسه فرهنگی فدک برای ترتیب این نمایش ارزشی و مذهبی و استمرار آن طی 25 سال از دیگربرنامه‌هایی بود که با اهدای گل و هدیه‌ای به رسم یادبود به مهدی متوسلی مدیرعامل این موسسه انجام شد.

نمایش «خورشیدکاروان» از ۹ الی ۲۱ آذر هرشب ، ساعت ۱۹:۳۰ ،درسالن اصلی مرکزهمایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران به روی صحنه می‌رود.این اثرملی براساس نمایش«هیهات»شاهکار زنده یاد «ابوباسم حیادار» و با بازنویسی مهدی متوسلی است که دربیست وپنجمین سال اجرای خودشاهد نقش آ‌فرینی جلیل فرجاد، به جای زنده یاد انوشیروان ارجمند است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تجلیل از پیشکسوت عرضه خبری شهرستان گناباد