سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیر راهداری راه و شهرسازی: همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی گلستان الزامی است


مدیر راهداری راه و شهرسازی: همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی گلستان الزامی استتسنیم/ مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان با اشاره به تداوم بارش نزولات جوی طی روزهای آینده در استان، گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی استان را دارند حتما زنجیر چرخ به همراه داشته و نحوه بستن آن را فرا گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "عادل مصدقی" اظهارداشت: به دلیل بارش برف از شب گذشته در مناطق کوهستانی خوش ییلاق، چهارباغ و درازنو، هم اکنون سطح جاده های این مناطق لغزنده است و تردد در آنها با زنجیر چرخ و با احتیاط انجام می شود.

وی با بیان اینکه در مناطق پایین دست استان نیز با بارش باران روبرو هستیم، گفت: طبق اعلام هواشناسی تا قبل از تعطیلات نوروزی، وضعیت شرایط جوی استان به همین منوال ادامه خواهد داشت.

مصدقی گفت: با آغاز طرح راهداری نوروزی از 25 اسفند ماه در طول راه های استان، تعداد 44 اکیپ راهداری با توان 520 نیرو و عوامل راهداری و 167 دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در طول دو هزار و 800 کیلومتر از محورهای گردشگری و پرتردد استان مستقر شده و در حال خدمات رسانی و عملیات راهداری هستند.

به گفته وی، 22 باب راهدارخانه ثابت و سیار استان نیز برای خدمات دهی به مسافران نوروزی تجهیز شده است.

وی ادامه داد: همکاری و توجه به توصیه های راهداران مستقر در طول راه ها برای برقراری ایمنی و سفر شاد مسافران که مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است، لازم می باشد.

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان با تبریک فرارسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی به رانندگان توصیه کرد که در حاشیه راه های استان بویژه شهر گرگان به طرف مشهد مقدس مناطق مسکونی و روستاهای متعددی وجود دارد که ضمن توجه به علائم هشداردهنده و رعایت سرعت قانونی در مناطق مسکونی، رعایت عابرین پیاده جزو ضروریات است.

وی از رانندگان خواست که از توقف در حاشیه شانه راه ها بجز نقاط مجاز و پارکینگ ها به منظور حفظ ایمنی خود و سایر وسایل نقلیه عبوری خودداری کنند.

مصدقی اضافه کرد: با توجه به استقرار دستگاههای کنترل سرعت در راه ها و کنترل نامحسوس مامورین پلیس راه استان با متخلفین قوانین راهنمایی و رانندگی طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی، حفظ و پاکیزگی حریم راه ها را از نکاتی دانست که در ایجاد منظری زیبا برای سفر شاد هموطنان لازم است و به همین منظور از رانندگان خواست که با رعایت نظافت جاده ها اداره کل راه و شهرسازی را در این هدف مهم یاری کنند.

این مقام مسوول در گلستان، داشتن صبر و گذشت در رانندگی و استراحت لازم در طول مسیر و مطمئن شدن از سلامت وسیله نقلیه را هم به رانندگان برای سفری شاد و ایمن توصیه کرد.

مصدقی یادآور شد: تلفن تماس 5-01732223131 مرکز مدیریت راه های استان، تلفن گویای 141 و سامانه پیامکی 1000141 در طول شبانه روز در خدمت رانندگان است تا آنان را از آخرین وضعیت و شرایط جوی حاکم بر راه های استان مطلع سازد.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که بیش از یکهزار و 900 کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
مصاحبه وزیر راه و شهرسازی در خصوص راهداری زمستانی