سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حاشیه های انتخابات با برنج هندی و تبلت چینی


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با شور و هیجان زیاد در نقاط مختلف کشور ادامه دارد اما در برخی شهرستان های جنوب آذربایجان غربی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

به گزارش انتخاب، تبلیغات در این شهرستان ها این روزها آغشته به طعم و بوی برنج هندی و رنگ و لعاب تبلت های چینی شده است به طوری که برخی نامزدها به توزیع کیسه های برنج هندی و تبلت های چینی در میان طرفداران خود پرداخته اند.

با شروع زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس دهم، تنور تبلیغات و توسل به روش های جدید و گاهی عجیب و غریب از سوی نامزدهای تصدی کرسی مجلس گرم و گرم تر می شود.

در حالی که تبلیغات علنی نامزدها شروع شده برخی از آنها علاوه بر تشکیل مجالس و میهمانی های مختلف در منازل خود و گاهی در تالارهای پذیرایی به روش های جدید و ابتکاری روی آورده اند.

در شهرستان بوکان یکی از نامزدها، با ترتیب دادن قرعه کشی در محل گردهمایی های شبانه طرفدارنش اقدام به برگزاری قرعه کشی در بین حضار می کند و برندگان خوش شانس هر شب صاحب یک تبلت چینی می شوند.

یکی دیگر از نامزدها مجلس دهم این شهرستان نیز از مدتی قبل کیسه های برنج هندی را در بین برخی از طرفداران خود توزیع می کند و این حاتم بخشی ها مشخص نیست که تا کی تداوم خواهد داشت و تا چه اندازه ثمربخش خواهد بود.

برخی از نامزدها در مهاباد نیز در اقدامی جالب به منظور افتتاح ستاد مرکزی تبلیغات خود میهمانی های اشرافی در تالارهای پذیرایی برگزار می کنند که حتی برای مراسم عروسی هم کمتر چنین مراسمی برگزار می شود و به جای پلو عروسی، پلو سیاسی به میهمانان تعارف می کنند.

نامزد دیگری در مهاباد تبلیغات در فضای مجازی را غنیمت شمرده و بانوان شهر را با ترفند توزیع بن های استفاده از امکانات باشگاه های ورزشی به حضور در جلسه هایش ترغیب می کند.

برخی از نامزدها که سابقه حضور در مجلس را در ادوار گذشته نیز دارند، در صدد هستند تا دوران نمایندگی خود را عصر طلایی شهر بنامند و در ستاد تبلیغاتی، نطق ها و سخنرانی های خود را بازپخش کرده و همان نطق ها را به صورت لوح فشرده در میان رهگذاران نیز توزیع می کنند.

در این میان برخی از نامزدها نیز که کمی واقعگرا هستند و نمی خواهند با هر ترفند و حاتم بخشی، کرسی مجلس دهم را صاحب شوند، سعی می کنند با پخش پوستر، تراکت، مدارج علمی و مدیریتی قبلی و بیوگرافی شخصی، در بین مردم طرفدارانی برای خود پیدا کنند.

شماری از نامزدها نیز با چاپ تقویم های سال جدید و توزیع آن در بین مردم در قطعه های مختلف قصد دارند به این شکل مردم را به این بهانه به خواندن سوابق و رزومه کاری خود ترغیب کنند.

در ایام انتخابات قول ها و وعده های فراوانی از تامین هزینه ازدواج، تحصیل، استخدام و بخشش پست های مدیریتی از سوی نامزدهای انتخاباتی به جوانان داده می شود که همه و همه وعده های سرخرمن و به دور از واقعیت هاست.

در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان 172 نامزد ،12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
تولید برنج هندی با دستگاه های چینی در ایران